Toon posts:

Is Fuzzy Logic te misbruiken door virusmakers??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren ff dat tooltje van MSI geprobeerd waarmee je vanin windows je FSB en dergelijken kunt aanpassen. Nu stel ik mij de vraag: zou een virusmaker niet simpelweg dat tooltje kunnen decompilen en de code gebruiken om het alle AMD owners knap lastig te maken.

Maw deze zou een virus kunnen schrijven dat adhv deze code de CPU zwaar boven specs laat draaien waarbij deze opsmoke't. Nuja voor ons tweakers met degelijke koeling zal dat missch niet zo ernstig zijn maar neem nu een doordeweekske n00b die zich een AMDtje in de ALDI heeft aangeschaft voor enkele eurotjes.

Heb ik hier een point of is het daning opzetttelijk zwaar overclocken via software onmogelijk ?:

Verwijderd

maar moet dat virus dan niet groot zijn om binnen te komen,en iedereen heefd toch wel een virus scanner??

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 15:37
Maar een virusscanner werkt pas nadat er eerst een paar mensen bij de makers hebben aangegeven dat er wel eens een probleem met een bepaald bestand zou kunnen zijn. En die mensen hebben dat probleem dan al wel zelf ondervonden...

PSN: PcDCch

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Volgens mij zou dit wel kunnen, maar als virusmaker kan je nooit zien wat voor mobo + cpu de gebruikers hebben.

Beetje nutteloos dus om zo'n virus te maken omdat ie op 9 van de 10 computers dan niet werkt.

Verwijderd

Ik snap (nog) niet wat dit met fuzzy logic te maken heeft. Kan iemand me dat uitleggen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 15 januari 2002 11:15 schreef szwarts het volgende:
Ik snap (nog) niet wat dit met fuzzy logic te maken heeft. Kan iemand me dat uitleggen?
Heeft niks met de techniek FL te maken, maar zo heet dat tooltje :)..(* Janoz vindt het ook een vreemde naam)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 11:12 schreef Mr.Blonde het volgende:
Volgens mij zou dit wel kunnen, maar als virusmaker kan je nooit zien wat voor mobo + cpu de gebruikers hebben.

Beetje nutteloos dus om zo'n virus te maken omdat ie op 9 van de 10 computers dan niet werkt.
Alle betere tooltjes geven toch wel mooi "AuthentinAMD" dus dat is niet zo moeilijk om daarop te checken en VCOOL bijvoorbeeld autodetecteerd het thermal sensor type... 686b dus adhv enkele checks zou er toch met een redlijke foutmarge een AMD bord kunnen identificeren...

En idd Fuzzy Logic is een bizarre naam voor dat tweak prog en heeft imho niets te maken met het algo. :?

Verwijderd

Aha vandaar. 'k Kende alleen de Fuzzy Logic maar als techniek en ik zag het verder niet terug komen nadat ik te topic title had gelezen.
Ok Verwarring opgelost.
Pagina: 1