Win2k server + veel logins tegelijk = netwerkhang

Pagina: 1
Acties:

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Recentelijk hebben we op school een klein eigen netwerkje ingericht met 1 server en 10 werkstations. Voor de users maken we gebruik van roaming profiles. Wanneer er nu op teveel pc's tegelijk wordt ingelogd, gaat het netwerk hangen :(, en zeuren alle pc's (ook degenen die al waren ingelogd) dat ze het netwerk niet meer kunnen vinden. De enige oplossing die we tot nog toe hebben kunnen vinden is het disablen en enablen van de netwerkverbinding op de server. De werkstations draaien Win2k Prof.

Ik hoop van harte dat iemand nog een slim idee heeft, want wij zijn ook :?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik hoop dat ze dit op school ook lezen. Hadden ze nml ook op NT4 en nu weer op Win2K :(
misschien PDC en BDC niet op de fileserver laten lopen?

• Marten
Hoezo? Netwerkje met 10 pc's moet toch met 1 server toe kunnen. Ok. Blijf Microsoft, maar toch...

edit:

Bovendien zijn de profielen waarmee we testen slechts enkele honderden kb's, en overige fileserver-functies worden nog niet gebruikt.

• _JGC_
  • Nu online
Kan ook aan je NIC liggen. Had ik ook met mn Linux server en een Intel NIC. Nu eindelijk goede drivers en het vloog :)

Intel EtherExpress 10 Pro zoog, elke keer als ie een beetje te verwerken kreeg deed ie nix anders dan errors geven en packets droppen :(

• JaNuZz
  • Laatst online: 29-04 11:32
Weet je zeker dat er niet iemand per ongeluk 2 Gigabyte aan data ofzo in 'mijn documenten'heeft staan ofzo, wat gebeurd er op de hub/switch?, wat gebeurd er in de taskmanager op de server met cpu-load en geheugen en netwerk-verkeer?

Het zou makkelijk moeten kunnen, ik heb bij een klant 16 w2kpro clients op een NT4-server (700Mhz,768Mb Mem) met roaming profiles draaien zonder probleem, en die hebben allemaal aardig wat data in hun profiles

• Marten
Inderdaad hebben we hiernaar gekeken, maar het grootste profile is 20 MB en er zit bovendien een 100 MB limiet op. De netwerkbelasting is minimaal (1,3 MB in 60 min op een 100 mbit kaart toen nog niemand iets gedownload had :) en ook toen gaf het problemen) en de processorbelasting ook (5% piekwaarde bij vele logins tegelijk). Helaas kan het hier dus niet aan liggen.

• _JGC_
  • Nu online
Let er overigens wel op dat Internet Explorer de temporary internet files opslaat in je roaming profile. Ik sta elke keer weer met mn |:( tegen de muur te bonken als ik dat vergeten ben leeg te maken.
10Mbit netwerkje met veel downtime en dan 50MB over die verbinding sleuren voor je bent ingelogd...

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
klink inderdaad als netwerkkaart/driver probleem. Al eens een andere kaart in de server gestopt en/of driver vernieuwd?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• JaNuZz
  • Laatst online: 29-04 11:32
Staat je netwerkkaart niet toevallig op Full-duplex?? dat wil ook wel eens tot de raarste performance problemen leiden

• Marten
't Lijkt er inderdaad op dat het aan een driver lag. Nieuwe driver op de server geinstalleerd, en nu kunnen we op alle 10 werkstations tegelijk films draaien vanaf de server, iets wat eerst met slechts 3-4 tegelijk kon. Hartelijk bedankt. >:)

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:51
wel juiste servicepacks geinstalleerd?

heb je al op de MS site gekeken, daar vind ik meestal alle oplossingen dit ik zoek >:) .

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 11:19 schreef _JGC_ het volgende:
Let er overigens wel op dat Internet Explorer de temporary internet files opslaat in je roaming profile. Ik sta elke keer weer met mn |:( tegen de muur te bonken als ik dat vergeten ben leeg te maken.
10Mbit netwerkje met veel downtime en dan 50MB over die verbinding sleuren voor je bent ingelogd...
Ik weet niet zeker met welke windhoos versies het wel en niet kan, maar met NT 4.0 kan je in ieder geval in de policy instellen dat bepaalde directories uit een profiel niet op de server gezet hoeven te worden.

• Marten
Probleem is inmiddels inderdaad opgelost door de driver. En zoals TEO al zei is het mogelijk via de Group Policies in te stellen of de Temp Internet Files in het profiel komen. Dit staat uit.
Pagina: 1