pc doet het niet!

Pagina: 1
Acties:

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:58
Nou ma avond zou ff msn en icq afsluiten en ff tv gaan kijken maar het probleem is nou ik hoorde een hoge fluit toon voor een paar seconden en meteen sloeg mijn bijde monitoren op zwart.
Dacht dat dit was door windows dus ik resetten nope scherm bleef zwart.
Dus ik pc uitzetten en weer aan weer niet dit heb ik 3x gedaan toen had ik weer beeld maar hij deed ~5min over ide check dus dacht ga bios in.
Gedaan en toen sloeg hij vast, Toen weer resetten werkt niet en toen dus maar weer uitgezet en aangezet en dat een paar keer moeten doen om er voor te zorgen dat ik weer beeld had.
Kreeg weer beeld en ide duurde weer zo lang toen weer de bios in toen bleef hij al hangen op zwart schermpje met knipperent streepje boven in.
Dus weer resetten wou niet scherm bleef zwart, dus maar weer uit aan uit aan uit aan.
Kreeg weer beeld dus toen heb ik hem maar door laten lopen maar als hij de bootsector van de hd moet pakken deed hij niks meer.

WAT KAN HET PROBLEEM WEZEN.

Hardware:
Msi pro2 kt133
Thunderbird 1000 AJFA core unlocked
Zalman gold acktieve koeling
2x 128mb ram nobrand 133fsb
Hercules Prophet 2mx 32mb (1e versie) agp
Helios 3d voodoo rush 6mb pci
Quantum fireball 7200rpm 30 gig
Western digital 7200rpm 80 gig
52x speed cdrom speler nobrand
lite one 8x4x32
live 1024
LG 775Ft op gf2mx
Comodore 1935 als het goed is.

Instellingen:
Thunderbird 1000 op 1100 core 1.800 volt
multyplier 11x100

software:
Windows 2000 geen sp installed.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan wezen
plz help mij.

gr kokkel

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

sssst, moet je zo schreeuwen? Je maakt de hele buurt wakker. :P

titel ff aangepast dus

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Ik heb het ook gehad, maar met me PIII 900Mhz... toen bleek de cooler de geest gegeven te hebben waardoor hij na een aantal sec. vast bleef hangen. Zal misschien niet de oplossing zijn, maar misschien tog ff kijken !?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Lijkt idd op een verotte cooler :( Ik zou m maar eens heel snel checken voordat je je pc weer aanzet!

webOS all the way!

Verwijderd

Dit klinkt idd als een cpu probleem (die het veel te warm heeft), maar goed, je hebt een zalman gold erop zitten en die zou het zonder fan nog wel effe moeten trekken. Probeer je BIOS eens te resetten anders.

• kokkel
Op dinsdag 15 januari 2002 10:31 schreef fdork het volgende:
Ik heb het ook gehad, maar met me PIII 900Mhz... toen bleek de cooler de geest gegeven te hebben waardoor hij na een aantal sec. vast bleef hangen. Zal misschien niet de oplossing zijn, maar misschien tog ff kijken !?
Welke koeler bedoel je eigenlijks de cpu of kast koeling

de cpu koeling kan zonder acktieve ventielator een 1.4 draaiend houden en de voeding ventilator draait goed er zitten kast koelings in en de kast staat aan de linker kant open

De bios resetten hmm
kan dit zomaar verkeert zijn of moet er dan heel wat meer gebeuren.

de pc doet het zo hardstikke verot.
dus help.

gr kokkel

Verwijderd

de cpu koeling kan zonder acktieve ventielator een 1.4 draaiend houden en de voeding ventilator draait goed er zitten kast koelings in en de kast staat aan de linker kant open
als je pc het niet doet, blijkbaar dus niet en is je proc dood
De bios resetten hmm kan dit zomaar verkeert zijn of moet er dan heel wat meer gebeuren.
nee, je zet een jumpertje om van bios read naar bios clear. je zet je pc voor 10 seconden aan (wees niet bang omdat je pc nu niets doet, want dat hoort), zet je pc weer uit, jumpertje terug, en pc weer aan. je bios instellingen staan nu weer op de fabriekswaarden

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

gr kokkel
[topic=309815/1/25] :P
Op dinsdag 15 januari 2002 13:44 schreef kokkel het volgende:

[..]

Welke koeler bedoel je eigenlijks de cpu of kast koeling

de koeler van je CPU wordt bedoelt. Zeg je nu dat je heatsink het uithoud met een AMD 1.4Ghz zonder actieve koeling, dat lijkt me erg stug of je heatsink vult je complete kast.

Heppie je kast al open gehad om te kijken of de cpu-coller draaide tijdens het aanzetten.

klinkt idd als een warmte probleem. HEb je toevallig geOC't klok dan ook ff terug...

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• kokkel
Op dinsdag 15 januari 2002 13:46 schreef danokorst het volgende:

[..]

als je pc het niet doet, blijkbaar dus niet en is je proc dood
[..]

nee, je zet een jumpertje om van bios read naar bios clear. je zet je pc voor 10 seconden aan (wees niet bang omdat je pc nu niets doet, want dat hoort), zet je pc weer uit, jumpertje terug, en pc weer aan. je bios instellingen staan nu weer op de fabriekswaarden
zal ik wel es proberen zo als hij dood is zou het dan slim zijn om op een msi pro2 kt133 100fsb een 1.4ghz cpu te zetten.

gr kokkel

Verwijderd

denk dat het je cooler is! maar dat ben ik :9

• kokkel
Op dinsdag 15 januari 2002 14:51 schreef fmercury het volgende:
denk dat het je cooler is! maar dat ben ik :9
haha lol ik ga dat proberen zodra ik thuis ben

• kokkel
Op dinsdag 15 januari 2002 15:08 schreef kokkel het volgende:

[..]

• kokkel
Op dinsdag 15 januari 2002 15:08 schreef kokkel het volgende:

[..]

Hmm ik heb de bios gereset en geheugen en videokaart in een andere pc gezet.

De bios resetten hielp niet
geheugen en videokaart doen het ook goed in andere pc's

dus wat er nu nog is is de cpu en het moederbord.

gr kokkel

Verwijderd

gaat de fan van je processor wel draaien als je de pc aanzet of ook niet?

• kokkel
Op dinsdag 15 januari 2002 16:41 schreef danokorst het volgende:
gaat de fan van je processor wel draaien als je de pc aanzet of ook niet?
Zit geen fan op de cpu maar erboven tis een zalman gold he maar die draait wel.

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 17:02
Ik had hetzelfde probleem, toen zat m`n heatsink niet meer super stevig op de cpu.
heatsink eraf gehaald clipje iets naar achter gebogen, terug geplaatst en hij deed het weer.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Start hem ff op met alleen een videokaart, 1 geheugen module en de processor aangesloten.

Als ie dan nog steeds zo rot doet, haal je Zalman eraf, en je processor eruit, en kijk of ie extreem heet geworden is (kan je meestal wel zien aan donker/aangebrande spoortjes of een gele stikker (die eerst wit was)

Alsje dit nog nooit eerder gedaan heb, raad ik je aan om ff iemand erbij te halen die het al wel es gedaan heeft :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 16:45 schreef kokkel het volgende:

[..]

Zit geen fan op de cpu maar erboven tis een zalman gold he maar die draait wel.
check of de proc een soort zweet plek om de vcore heeft als dat zo is is ie te heet geweest en check even je geheugen in een ander bankje enne jammer dat je ggen epox hebt want daar ziiten o z mooie diagnostic leds op scheelt een hoop gekloot gr yoop :7

Verwijderd

ik weet wel wat je probleem is je heb nooit opgelet tijdens de nederlandse les en bent waarschijnlijk van nature dom
jij hebt dus problemen wat betreft het uiten van je gedachten en het typen van fatsoenlijke teksten

... }:O

• kokkel
Op dinsdag 15 januari 2002 23:43 schreef mcloud het volgende:
ik weet wel wat je probleem is je heb nooit opgelet tijdens de nederlandse les en bent waarschijnlijk van nature dom
jij hebt dus problemen wat betreft het uiten van je gedachten en het typen van fatsoenlijke teksten

... }:O
offtopic:
Dat is heel erg jammer want je bent de eerste die begint te zijken maar ik neem aan dat je het wel begrijpt dus niet zeiken.

nee mijn cpu word niet te warm er hangen geen zweet plekken om en ik heb hem opnieuw bevestigd met op nieuw arctic zilver er tussen.
er hangen ook geen zweet plekken om de cpu.

Verder de koeler zat goed vast.
geheugen, cpu doen het nog getest in andere pc.
Videokaarten werken ook nog ook getest in andere pc.
dat werkt nog

Een kameraad van mij zij dat het ook wel aan de voeding kon liggen.
Maar als ik hem aanzet krijg ik wel dat alle fan's gaan draaien en hd's en cdrom speler.
Verder heb ik ook een tijdje dat proggie wat op de msi cd staat waarmee je de spanning kon bekijken hoeveel het is.
Alles was boven wat het hoorde behalve 5v die schommelde tussen 4.63V en 4.98V.

als het daar niet aan licht en ik ga een nieuw moederbord halen kan een oude t-birt 1gihz ook op dit mobo.

K7T-266 RAID
Pagina: 1