Toon posts:

Niks dan problemen na crash :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met een groot probleem, mijn computer is eergisteren gecrashed onder het installeren (van Ghost Recon). Daarna bleven de crashes maar doorgaan, meestal kwam ik niet eens meer in windows (XP, 2000). Met veel moeite heb ik voor elkaar gekregen om belangrijke documenten op een andere hd te krijgen en die uit de computer te halen. Toen heb ik de schijf helemaal opnieuw in moeten delen met Partition Magic en daarna geformatteerd.
Maar toen ik windows Xp weer wilde installeren kreeg ik de foutmelding: "Het bestand Acpi.sys is corrupt, setup cannot continue" ofzo iets. :( Balen dus. Na herhaaldelijk proberen bleef hij daarover zeuren. Toen maar Win2000 geprobeerd, zelfde problemen, alleen dan iets anders:
Blue Screen met gezeik over de ACPI-BIOS. (Ik heb een AWARD :? )
Windows Me werkte ook al niet, en had crashes als "Error in Kernel.dll" etc.
Ik heb toen maar mijn BIOS 'terug-geflashed', want ik had ooit eens een nieuwe versie van de MSI-site gehaald. Maar de problemen blijven. :'(
Het enige wat ik nu kan is DOS draaien met een opstartdiskette.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Mijn Specs:
MSI K7T Turbo,
Duron 900 MhZ,
296 MB SDRAM,
Powercolor GeForce 2GTS,
SoundBlaster Live!1024,
Pinnacle PCTV Rave,
Fujitsu 20GB HD,
300W voeding.

Verwijderd

Probeer eens (als je die mogelijkheid hebt) om er een andere HD in te hangen.. klinkt alsof je HD brak is met errug veel bad clusters e.d. :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 09:48 schreef WildCat het volgende:
Probeer eens (als je die mogelijkheid hebt) om er een andere HD in te hangen.. klinkt alsof je HD brak is met errug veel bad clusters e.d. :'(
Die mogelijkheid heb ik niet. En Partition Magic heeft +/- 4 uur staan checken, maar vond niks. Ik dacht er in het begin ook al aan, maar nu tast ik volledig in het duister :?

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12
Wat je kan proberen is i.p.v. Partition Magic proberen gewoon even met de windows XP setup alle partities verwijderen. Daarna compleet opnieuw partitioneren. Ik zelf heb niet zo een vertrouwen in partition magic het wil af en toe niet helemaal 100% hier werken. Denk idd dat er iets met HD / partitionering mis is.

Stay hungry, Stay foolish

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Hmmz dit lijkt op het volgende:

Brak geheugen :?
Brakke HD :?
Cooler gaar :?

Als ik jou was zou ik toch de nieuwste BIOS-update erop flashen. MSI heeft bij oude BIOS-en vaak wel wat bugs.

webOS all the way!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 09:52 schreef PJanssen het volgende:

[..]

Die mogelijkheid heb ik niet. En Partition Magic heeft +/- 4 uur staan checken, maar vond niks. Ik dacht er in het begin ook al aan, maar nu tast ik volledig in het duister :?
En toch denk ik dat het je HD is... ik had toevallig vorige week hetzelfde probleem. Eerst werd systeem onstabiel (spontane reboots) paar dagen later werkte enkele programma's niet meer :) en uiteindelijk startte windows ook niet meer op.

Toen heb ik de HD helemaal geformatteerd (toen ging ie ook zogenaamd alle fouten "herstellen") maar toen kreeg ik heel windows niet meer geinstalleerd. andere HD gepakt, en toen ging het wel...

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
met de installatie van WinXp, kom ik niet verder dan het 'beginscherm', dan crashed ie, kan dus nog niets doen :'(
M'n Geheugen kan het niet zijn, heeft het altijd perfect gedaan. De cooler is perfect (Zalman CNPS3100CU) zelfde verhaal als het geheugen. HD kan idd ineens brak geworden zijn na die eerste crash.
Een nieuwe HD kopen heb ik nbiet echt behoefte aan, het geld groeit niet op m'n rug !!!!!
Met die 'nieuwe' BIOS versie werkt het ook niet, dus daar kan het niet aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ook even Win98 geprobeerd, maar weer problemen. Nu alleen na de installatie. Ik kreeg een melding van te weinig geheugen :?
Is dit nu een teken dat de HD echt kapot is, en niet meer op te lappen ?
Wat is een goede Vervanging ? Een Maxtor 40Gb 7200 RPM misschien ?
Hoe zit het met garantie?

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 17:46

zAb

Net

Op dinsdag 15 januari 2002 09:43 schreef PJanssen het volgende:
"Het bestand Acpi.sys is corrupt, setup cannot continue" ofzo iets. :( Balen dus. Na herhaaldelijk proberen bleef hij daarover zeuren. Toen maar Win2000 geprobeerd, zelfde problemen, alleen dan iets anders:
Blue Screen met gezeik over de ACPI-BIOS. (Ik heb een AWARD :? )
Acpi, volgens mij is je BIOS hier de boosdoener. Kijk even of ACPI hierin aan staat.

.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eindelijk gevonden waar het aan lag: 1 geheugen simmetje is naar de eeuwige tweakvelden vertrokken, en daarmee mijn problemen ook :)
Nu helemaal opnieuw geinstalleerd en de boel loopt weer als een trein :) :9~ ;) :7 8-) B-) etc, etc
Pagina: 1