Toon posts:

HD en CDRW aansluiten op laptop. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een vette laptop gekocht. Nu ga ik mijn pc verkopen. Het enige wat ik nog daarvan wil gebruiken is mijn 19" monitor, een 60 gig hd en mijn 24x cdrw. De monitor is niet zo'n probleem om te gebruiken, de hd en cdrw echter wel een beetje. Hoe sluit ik deze op een goedkope manier aan op mijn laptop? Ook de verbinding moet wel en beetje snel zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Kan je wat meer specs van je laptop geven, met name wat voor poorten hij heeft?

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Toch je pc houden en dan met een netwerkkabel... :? :z

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Topicstarter
Aansluitingen:

2xPCMCIA
2x USB
1x LPT
1x Com
1x VGA
1x TV-out
1x Fast infra red
1x microfon
1x line-out
1x Ieee 1394 (firewire)
56k modem
10/100 Ethernet
Keyboard, muis

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik weet dat er kits zijn om een harde schij of een cd(writer) op een paralelle poort aan te kunnen sluiten. Misschien dat deze er ook zijn voor PCMCA of USB (beide sneller), maar dat weet ik niet zeker.

Wanbeleid is ook beleid.

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Er zijn kastjes voor firewire te vinden waar je dan een IDE apparaat in kan doen

hebbie waarschijnlijk wel 2 kassies nodig (krengen zijn duur...)

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Of USB ...

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Koop een Freecom extern kasje met ide aan de binnen kant en usb aan de buiten kant.. heb ik op een beurs gekocht was 175 piek kan 1hdd in en 1 cdrom..

me pa heeft hem ook maar dan voor de printer poort.. bij een winkel gekocht waar ik de naam niet van durf uit te spreken... " V*b*s"

En een andere oplossing zal moeilijk gaan denk ik

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Beide op FireWire (anders heb je helemaal geen snelheid), en dan ,met een splitter op je Firewire poort, kun je beide apparaten tegelijk gebruiken.

Verwijderd

beetje zelf modden en bouw van je UDMA aansluiting een USB, zo gepiept kleine spoedcursus electrotechniek en je bent klaar!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 11:50 schreef marcje het volgende:
Koop een Freecom extern kasje met ide aan de binnen kant en usb aan de buiten kant.. heb ik op een beurs gekocht was 175 piek kan 1hdd in en 1 cdrom..

wouw das super, thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 11:57 schreef terw_dan het volgende:
Beide op FireWire (anders heb je helemaal geen snelheid), en dan ,met een splitter op je Firewire poort, kun je beide apparaten tegelijk gebruiken.
Dan moet ik toch zeker wel iets van een kastje hebben ofzo?
Of wou je ze zo los aansluiten?

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 12:02 schreef fmercury het volgende:
beetje zelf modden en bouw van je UDMA aansluiting een USB, zo gepiept kleine spoedcursus electrotechniek en je bent klaar!
electrotechniek |:(
je kan wel zien dat jij het niet volgt

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 11:50 schreef marcje het volgende:

Oh laat ook maar. Ik heb die dingen op de website van freecom gevonden, maar die datatransfer suchs! Usb 1,000kb/s en de parallel 1,200kb/s. Dat komt neer op een 7x cdromspeler! Of heb ik het nou mis?

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op dinsdag 15 januari 2002 12:23 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:

[..]

Oh laat ook maar. Ik heb die dingen op de website van freecom gevonden, maar die datatransfer suchs! Usb 1,000kb/s en de parallel 1,200kb/s. Dat komt neer op een 7x cdromspeler! Of heb ik het nou mis?
up usb idd 1000/150 = 6.3333x (snap ik niet, USB == sneller toch ??)
parallel 1200/150 = 8x

das dus inderdaad waar, maar ja, tis de enige (betaalbare) manier na solderen

Deze plek is te koop.

Pagina: 1