Toon posts:

Emperor - Multiplayer problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Samen met mijn collega doen we in de pauze vaak even gamen.
Nu heb ik Emperor battle for Dune gedownload en hebben we
framerate problemen.
Ligt dat aan de systeemeisen? Volgens mij is het de computer van mijn collega aangezien zijn computer ook stotterend scrollt tijdens het spelen. De mijne laat alleen maar een lousy frame rate zien, maar scrollt verder prima.

Hebben jullie hier ervaringen mee?

Systemen:
Collega: PII 600, 256Mb, Geforce II MX.
Mijn computer: Athlon 1000, 256 Mb, Geforce II MX.

Over een 10/100 netwerk.

Emperor versie 1.04, ik weet dat er een update is, maar ik wil wel even zeker weten of ik deze wil downloaden. Eerst een NO-CD crack vinden.

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Euhh nou aan de systeem eisen ligt het iig niet want de min. req. eisen zijn:

PII400, 64mb, 16mb 3D kaart

En aanbevolen:

PIII700, 128+MB, 32mb T&L 3D kaart

Heb je wel de laatste drivers? Heb je het in andere spellen ook of is het alleen Emperor???

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Zou het ook aan de verbinding kunnen liggen? Is jouw machine toevallig de server? Dan loopt bij jouw alles smooth terwijl je collega last heeft van een trage netwerkverbinding (lastig hè die drukte op het netwerk van de zaak ;))

edit:
Alhoewel, als ik er nog eens over nadenk slaat dit misschien nergens op

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 09:01 schreef SpaGroen het volgende:

[..]

Emperor versie 1.04, ik weet dat er een update is, maar ik wil wel even zeker weten of ik deze wil downloaden. Eerst een NO-CD crack vinden.
Je bedoelt zeker kopen ipv downloaden?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik ben niet de server...
We zijn allebei gewoon een client.
Maar de server is een PII 400 draaiende op NT4.

Ik ben bezig een NT5 server te bouwen op een Athlon 1200, 512 MB, maar ik heb helaas nog niet alle kennis om dit probleemloos voor elkaar te krijgen.

Zou het de server kunnen zijn dan??

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 10:23 schreef SpaGroen het volgende:
Nee, ik ben niet de server...
We zijn allebei gewoon een client.
Als ik het goed begrijp heb je ergens nog een 3e machine draaien die als server dient en die de (het) game host?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik host, maar op ons eigen netwerk...
Alle data gaat toch over het netwerk. Of blijft onze server daar verder buiten?

Verwijderd

Dan begrepen we elkaar niet goed.

Met "ben jij de server" bedoelde ik of jij de game host ben. Jij bent dan namelijk de server en je collega maakt een verbinding met jouw machine. De server "bestuurt" het hele spel. Aangezien jouw machine de server is en jij direct zelf op je eigen machine speelt heb jij een ping van 0 ms. Je collega zit ergens anders op het netwerk en kan last hebben van druk netwerk verkeer of een router die er toevallig nog tussen zit of welke andere netwerk problemen dan ook.

Bij jouw loopt dan alles smooth (want je bent zelf de server) terwijl je collega last heeft van stotteren.

Dit zou een verklaring kunnen zijn maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een cross cable zou een oplossing zijn?

Verwijderd

Dat kan je zeker proberen. Ik weet niet of dat de oplossing voor je probleem is maar je sluit in ieder geval alle netwerk problemen uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ahum, ok...

Blijkt dus dat bij mijn collega geen DirectX is geinstalleerd. Hij draait nu als een zonnetje!
Pagina: 1