Er bestaat zoiets als Arctic Aluminia/Silver Adhesive wat heel goed geleidt en waarmee je dingen permanent kunt bevestigen.. zeker heel handig in dit geval...Op zondag 20 januari 2002 14:43 schreef d_v_pelt het volgende:
[..]
als je het lijmt heb je toch helemaal geen goede geleiding van de warmte?
Verwijderd
ok ThnxOp zondag 20 januari 2002 14:47 schreef Got het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als Arctic Aluminia/Silver Adhesive wat heel goed geleidt en waarmee je dingen permanent kunt bevestigen.. zeker heel handig in dit geval...
met secondelijm aan de puntjes blijf het ook wel goed zitten hoor.Op zondag 20 januari 2002 14:47 schreef Got het volgende:
[..]
Er bestaat zoiets als Arctic Aluminia/Silver Adhesive wat heel goed geleidt en waarmee je dingen permanent kunt bevestigen.. zeker heel handig in dit geval...
Gewoon koper en dan solderen. Ik bedoel die twee plaatjes. Het idee is goed. Maar een slang werkt niet want dan moet je twee tules gaan bevistigen, kopen, slang bevestigen, kopen. Gewoon twee rechthoeken tegen elkaar aan solderen. Als iemand ff wat webspace wil traceren wil ik wel wat tekenen.
Nog ff een vraagje over solderen van koper aan Dabit.
Thanks, ff off-topic ja
Voor zilver of kopersoldeer wil ik ff wat vragen. Kan dat ook met de gewone vlam. Ik heb je zien solderen op je site met je zuurstof aceteleen (ofzo) geval. Maar kan ik Zilver ook met een gewoon ding doen. Koper(hard solderen) kan toch iig?gewoon wat achtergrond gezijk door ruud
Binnenkort gaat mijn vader van 0.7mm dik koperen plaat 170 plaatjes knippen van 120 bij 200 en 8 gaatjes erin ponsen voor koperen buisjes en dan ga ik een radiator maken. Een oppervlakte van 8m2 dus ongeveer. 4 papst ertegen.
Eerst wou ik aluminium gebruiken ivm de prijs, maar ik kan een paar platen als restpartij kopen. anders zou het iets van 200 gulden kosten voor 4m2 plaat. Maar alu kan ik niet solderen, en om 4000 keer ofzo arctic silver adhesive te gebruiken, wat overigens een slecht product is. Maar het enigste in haar bereik. Solderen is DE verbinding kwa geleiding. Maar alu kan je niet solderen. Nu dus geheel koper.
Thanks, ff off-topic ja
Als je gaat wutogeenlassen (met acceteleengas) Dan heb je zelf niks erbij nogdig. Je kan het koper dan smelten en dan zo bewerken.Op zondag 20 januari 2002 15:45 schreef roedie het volgende:
Gewoon koper en dan solderen. Ik bedoel die twee plaatjes. Het idee is goed. Maar een slang werkt niet want dan moet je twee tules gaan bevistigen, kopen, slang bevestigen, kopen. Gewoon twee rechthoeken tegen elkaar aan solderen. Als iemand ff wat webspace wil traceren wil ik wel wat tekenen.
[..]
Voor zilver of kopersoldeer wil ik ff wat vragen. Kan dat ook met de gewone vlam. Ik heb je zien solderen op je site met je zuurstof aceteleen (ofzo) geval. Maar kan ik Zilver ook met een gewoon ding doen. Koper(hard solderen) kan toch iig?
Thanks, ff off-topic ja
ik heb eventueel wel interesse in zo'n blok als het door gaat. Ik prefereer eigenlijk aansluitingen van 8mm als binnenmaat. (sorrie dabit
) Dit heb ik met de bedoeling om peltiers (voor core EN geheugen) mogelijk te houden. Met 6mm slangaansluitingen kan je erg weinig dan.
Verder maakt het MIJ niet uit of er een pci slot verloren gaat. Dit heb je toch al snel.
Verder maakt het MIJ niet uit of er een pci slot verloren gaat. Dit heb je toch al snel.
Verwijderd
Mijn waterblok is gewoon met een butaanbrander in elkaar gezet. Het kan wel, alleen heb je met een normale brander behoorlijk veel moeite om het zaakje heet genoeg te krijgen.Voor zilver of kopersoldeer wil ik ff wat vragen. Kan dat ook met de gewone vlam. Ik heb je zien solderen op je site met je zuurstof aceteleen (ofzo) geval. Maar kan ik Zilver ook met een gewoon ding doen. Koper(hard solderen) kan toch iig?
Thanks, ff off-topic ja
Zowel zilversoldeer als hardsoldeer vloeit pas lekker als het koper voorbij dofrood richting oranjegloeiend is.
Eventueel heb ik nog wel een paar staafjes zilversoldeer en wat flux liggen, gewoon tegen de prijs waarvoor ik het ook gekocht heb. Dan hoef je niet net zoals ik meteen tig staven zilversoldeer te kopen.
Deze is helemaal niet zelf gemaakt deze kan je gewoon KOPEN!!!!!
Intel 80486 Dx4, 100@158MHz 4x 32Mb EDO FP mem, Quantum Bigfoot 8Gb 3200RPM 256KB/cach VESA-Localbus 2Mb Tseng Labs ET4000 Windows95usb www.Professor-Botje.nl
Verwijderd
Weet je wat dat kost...Op zondag 20 januari 2002 20:56 schreef Professor_Botje het volgende:
tja mij heb je mee, ik stel voor dat we dit misschien via meel/icq/msn nog even een stukje concreter maken, want ik heb best wel zin om dit door te zetten.Op zaterdag 19 januari 2002 11:47 schreef amd_ruluzzz het volgende:
[..]
Zelf op school hebben we niet van die grote stukken alu, en helemaal geen koper dus dat moeten we dan gaan kopen.
[..]
Maar denk er wel aan dat ik dat allemaal op school moet maken. IK ben bijna klaar voor de rest van het jaar. Dus er kunnen wel wat blokjes worden gemaakt.
De dekseltjes zou ik ook wel kunnen maken. Gaten erin boren Schroefdraad tappen.
Maar ik moet wel alles met een handvrees doen dus het kan zijn dat de blokjes niet helemaal glad zijn van binnen.
ik heb net ook met een hand frees gedaan en valt nog beest mee een beetje bij werken met een dremonen ziet er een stuk beter uit
is het slim om ff iedereen die zo'n beetje mee wil doen z'n MSN-mail/ICQ nr. te laten posten??
die van mij is lopoz@hotmail.com (voorspelbaar
)
ICQ = 22503717
[edit]
ICQ nr vergeten
die van mij is lopoz@hotmail.com (voorspelbaar
ICQ = 22503717
[edit]
ICQ nr vergeten
Ik denk dat als ze uiteindelijk gemaakt gaan worden er beter iemand (degene die ze maakt/verdeelt) een nieuw topic kan openen ofzo. We zijn nu nog bezig met de discussie, materiaal/vorm/prijs en ook heel belangrijk, wie het gaat maken allemaal.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Ik denk dat het beste 1 iemand de productie volledig in handen moet nemen, Alles betalen uit eigen zak en als ie zijn mooie producten af heeft tegen een vriendenprijsje verkopen. het ontwerp moet je samen maken. Ik krijg toch een readon 8500.
En ik wil wel de mogenlijkheid voor peltiers, Het probleem dan is dat het wat duurder is en de prestatie minder is als je er geen gebruikt. Dat vinden de andere niet goed. Moet je weer twee modellen maken. Ik maak gewoon lekker me eigen.
ik heb wel een ontwerp af als iemand daar interresse in heeft.
En ik wil wel de mogenlijkheid voor peltiers, Het probleem dan is dat het wat duurder is en de prestatie minder is als je er geen gebruikt. Dat vinden de andere niet goed. Moet je weer twee modellen maken. Ik maak gewoon lekker me eigen.
ik heb wel een ontwerp af als iemand daar interresse in heeft.
Verwijderd
Hoewel het echt een prachtig koelblok is moet het toch veel eenvoudiger kunnen: twee koperblokjes, kanaal boren, verbinden met koperknietje, slangnippels, vastzetten met klemplaatjes.

[edit:]
Alternatief
[edit:]
Alternatief
Dat grijze is het solderen. De 5 gaatjes zijn voor schroefjes voor de coldplate eronder.
hmm ja zijn allebij mooie tekeningen echter we hebben nog geen inventarisatie van alle kaarten en waar de gaten zitten.
zo heb ik een Leadtek GF3 Ti200, en volgensmij zitten de gaten ergens anders dan op een reference board.
daarom ben ik voor een blok zonder gaten wat gewoon met wat clips te bevestigen is, zodoende krijg je een meer universeel blok.
Dabit wil graag 6mm pijpjes, andere willen 8mm binnenmaat (ik ook overigens), het lijkt mij dus ook handig om 6mm te boren, en een ieder die groter/anders wil dit zelf te laten doen.
zo belast je de freeser ook het minst met gemiereneuk over verschillende aansluitingen.
bovendien is schroefdraad tappen relatief simpel.
ik zou persoonlijk dus voor een ontwerp gaan wat simpel en doeltreffend is, en low profile.
alles wat ik anders zou willen hebben aan het blok dat doe ik dan zelf wel, ik weet niet hoe andere hierover denken, dus spuug maar.
/edit
volgens mij is 1 waterbaan over het RAM meer dan genoeg, zelfs voor een 60watt pelt, als je het blok 2mm aan beide zijden van het vga ram laat overlopen en de waterbaan net zo breed maakt als het ram dan heb je volgens mij een goede performance.
zo heb ik een Leadtek GF3 Ti200, en volgensmij zitten de gaten ergens anders dan op een reference board.
daarom ben ik voor een blok zonder gaten wat gewoon met wat clips te bevestigen is, zodoende krijg je een meer universeel blok.
Dabit wil graag 6mm pijpjes, andere willen 8mm binnenmaat (ik ook overigens), het lijkt mij dus ook handig om 6mm te boren, en een ieder die groter/anders wil dit zelf te laten doen.
zo belast je de freeser ook het minst met gemiereneuk over verschillende aansluitingen.
bovendien is schroefdraad tappen relatief simpel.
ik zou persoonlijk dus voor een ontwerp gaan wat simpel en doeltreffend is, en low profile.
alles wat ik anders zou willen hebben aan het blok dat doe ik dan zelf wel, ik weet niet hoe andere hierover denken, dus spuug maar.
/edit
volgens mij is 1 waterbaan over het RAM meer dan genoeg, zelfs voor een 60watt pelt, als je het blok 2mm aan beide zijden van het vga ram laat overlopen en de waterbaan net zo breed maakt als het ram dan heb je volgens mij een goede performance.
Verwijderd
Ik heb mijn videokaart er eens bijgepakt (gf2 ti van Point of View) en het zou bij mij zo het beste passen:

dus gewoon twee blokjes maken en op een punt (waar het water van het ene naar het andere blokje gaat) aan elkaar solderen (hoe?)...
dus gewoon twee blokjes maken en op een punt (waar het water van het ene naar het andere blokje gaat) aan elkaar solderen (hoe?)...
edit:
zo met een enkele baan:

zo met een enkele baan:
Ik hoef toch geen massa productie, zoals ik al zei is een eigen productie altijd costum made en perfekt aan alleen jouw eisen gemaakt. En heb een 8500 op de planning staan.
De plaatjes die er staan zijn natuurluurlijk zonder maten en inventarisatie als je eens eens wat moet besslssen.
Maar ik ben voor geen tussenstukjes tussen 2 koelblokken maar 1 koelblok want dat geeft minder zooi en een betrouwbaarder systeem.
De plaatjes die er staan zijn natuurluurlijk zonder maten en inventarisatie als je eens eens wat moet besslssen.
Maar ik ben voor geen tussenstukjes tussen 2 koelblokken maar 1 koelblok want dat geeft minder zooi en een betrouwbaarder systeem.
Verwijderd
das waar maar dan gebruik je het koper minder effectief. als ik het als een stuk zou maken heb ik een plaat van 10 bij 7 cm (70cm2) nodig en bij twee losse stukjes aan elkaar 3,4 bij 14 (=47,6 cm2). mm, wat is de prijs van koper vandaag de dag eigenlijk?
ik weet niet hoe moeilijk het is om zelf zo'n blokje te maken maar zelf met een boor een paar gaatjes achter elkaar maken en dan een plexiglas plaatje erover lijkt mij niet al te moeilijk. maar wat heb ik dan nog meer nodig? butaanbrandertje? kost dah? mmm, misschien zo'n scheikunde-lokaal brandertje?? zou de school ook koper kunnen bestellen
, ik ga morgen maar eens wat rond vragen denk ik
ga toch serieus eens kijken of ik er een profielwerkstuk van kan maken
, dan kan het echt leuk gaan worden met peltiers enzo.. maar goed, ik dwaal af.. niet iedereen zit natuurlijk nog op school
maar ik denk dus niet dat het lukt om een blokje voor iedereen te maken..
ik weet niet hoe moeilijk het is om zelf zo'n blokje te maken maar zelf met een boor een paar gaatjes achter elkaar maken en dan een plexiglas plaatje erover lijkt mij niet al te moeilijk. maar wat heb ik dan nog meer nodig? butaanbrandertje? kost dah? mmm, misschien zo'n scheikunde-lokaal brandertje?? zou de school ook koper kunnen bestellen
jij kent dus de achtergrond informatie niet:Op zondag 20 januari 2002 20:56 schreef Professor_Botje het volgende:
deze jongen heeft dit blok zelf gemaakt.
hij kwam al in het internetnieuws met zijn oude blok (met maar 1 kanaal) en toen wilde een bedrijf dit van hem overkopen. toen heeft hij een beter ontwerp gemaakt en uitgewerkt (die met de 2 kanalen dus). deze heeft hij weer verkocht aan het bedrijf en die hebben er dus een soort massaprodukt van gemaakt... het blok is dus wel degelijk zelfgemaakt en wel met de hand
hier hebben veel uurtjes werk ingezeten!
Maar ik moet de juiste maten van een stel kaarten hebben, dan kan ik een voorbeeld van plastic maken.
Je bebruikt alleen koper op plaatsen waar je het niet zo hard nodig hebt nee. Maar hij moet niet kilo's gaan wegen. Ik kan redelijk goedkoop aan massa's koper komen. De laatste keer was iets van 16 gulden de kilo. Dus dat valt wel mee. Ik vind het ook beter uit zien.Op maandag 21 januari 2002 23:18 schreef Got het volgende:
das waar maar dan gebruik je het koper minder effectief. als ik het als een stuk zou maken heb ik een plaat van 10 bij 7 cm (70cm2) nodig en bij twee losse stukjes aan elkaar 3,4 bij 14 (=47,6 cm2). mm, wat is de prijs van koper vandaag de dag eigenlijk?
ik weet niet hoe moeilijk het is om zelf zo'n blokje te maken maar zelf met een boor een paar gaatjes achter elkaar maken en dan een plexiglas plaatje erover lijkt mij niet al te moeilijk. maar wat heb ik dan nog meer nodig? butaanbrandertje? kost dah? mmm, misschien zo'n scheikunde-lokaal brandertje?? zou de school ook koper kunnen bestellen, ik ga morgen maar eens wat rond vragen denk ik
ga toch serieus eens kijken of ik er een profielwerkstuk van kan maken
, dan kan het echt leuk gaan worden met peltiers enzo.. maar goed, ik dwaal af.. niet iedereen zit natuurlijk nog op school
Zielig. Hij heeft gewoon een groot stuk gevat en bewerkt met een figuurzaag. Wat gepolijst met zo'n ronddraaiende lap en gaatjes geboord. Daar krijgt ie zo veel aandacht voor. Ik vind dat er wel knappere dingen worden gedaan. Wat genoeg watertweakers hier klaarspelen vind ik veel knapper.Op maandag 21 januari 2002 23:26 schreef Leipo het volgende:
[..]
jij kent dus de achtergrond informatie niet:
deze jongen heeft dit blok zelf gemaakt.
hij kwam al in het internetnieuws met zijn oude blok (met maar 1 kanaal) en toen wilde een bedrijf dit van hem overkopen. toen heeft hij een beter ontwerp gemaakt en uitgewerkt (die met de 2 kanalen dus). deze heeft hij weer verkocht aan het bedrijf en die hebben er dus een soort massaprodukt van gemaakt... het blok is dus wel degelijk zelfgemaakt en wel met de hand
hier hebben veel uurtjes werk ingezeten!
En ik wil wel freezen. Het moet ook mooi worden wat je ziet door het plexiglas.
Als je mij de maten geeft wil ik ook wel iets met maten in elkaar zetten. Kun je gaan stemmen. Maar hou er rekeing mee dat er verschillende zijn. Als je dan geen gaten gebruikt maar alleen arctic silver adhesive dan lost dat al wat problemen op. Maar ook daar zijn weer mensen tegen. ik weet namelijk dat het vastlijmen one way is.Op dinsdag 22 januari 2002 14:30 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Maar ik moet de juiste maten van een stel kaarten hebben, dan kan ik een voorbeeld van plastic maken.
Toevallig ook de maten een plaatsten van mem van een readon 8500. Die hebben toch geen mem op de achterkant hé. Ik hou niet van dat soort geintjes
Maar wat moe jij dan p/blok gaan kosten ex. materiaal.Op dinsdag 22 januari 2002 14:47 schreef roedie het volgende:
[..]
Je bebruikt alleen koper op plaatsen waar je het niet zo hard nodig hebt nee. Maar hij moet niet kilo's gaan wegen. Ik kan redelijk goedkoop aan massa's koper komen. De laatste keer was iets van 16 gulden de kilo. Dus dat valt wel mee. Ik vind het ook beter uit zien.
[..]
Zielig. Hij heeft gewoon een groot stuk gevat en bewerkt met een figuurzaag. Wat gepolijst met zo'n ronddraaiende lap en gaatjes geboord. Daar krijgt ie zo veel aandacht voor. Ik vind dat er wel knappere dingen worden gedaan. Wat genoeg watertweakers hier klaarspelen vind ik veel knapper.
En ik wil wel freezen. Het moet ook mooi worden wat je ziet door het plexiglas.
[..]
Als je mij de maten geeft wil ik ook wel iets met maten in elkaar zetten. Kun je gaan stemmen. Maar hou er rekeing mee dat er verschillende zijn. Als je dan geen gaten gebruikt maar alleen arctic silver adhesive dan lost dat al wat problemen op. Maar ook daar zijn weer mensen tegen. ik weet namelijk dat het vastlijmen one way is.
Toevallig ook de maten een plaatsten van mem van een readon 8500. Die hebben toch geen mem op de achterkant hé. Ik hou niet van dat soort geintjes
ok ik zal vanavond eens kijken of ik mijn gf3 op een stuk papier kan leggen en omtrekken,meten,plaatsing van chippies kan tekenen.
dit kan heel simpel, dus iedereen kan het even doen dan kan er vergeleken worden.
pleur je HSF van je vid kaart af.
Smeer extra dik koelprut (el-cheapo) op de chips (mem+gpu) leg deze omgekeerd op een velletje (bij voorkeur donker) papier, de koelprut zal afgeven op het papier.
teken met pen/potlood de gaatjes op het papier, en pak een liniaal om dan afstanden te meten.
dit kan heel simpel, dus iedereen kan het even doen dan kan er vergeleken worden.
Smeer extra dik koelprut (el-cheapo) op de chips (mem+gpu) leg deze omgekeerd op een velletje (bij voorkeur donker) papier, de koelprut zal afgeven op het papier.
teken met pen/potlood de gaatjes op het papier, en pak een liniaal om dan afstanden te meten.
Dat geheugen blokje ziet er idd leuk uit, volgens mij werkt dat beter dan 1 rechte lijn omdat je meer contact oppervlak hebt. Daarentegen het gpu blok ziet er niet uit...........Op dinsdag 22 januari 2002 16:43 schreef Got het volgende:
Dis ook een leuk ontwerpje... (dat geheugen blokje dan)
[afbeelding]
Alleen er is 1 nadeel. Om het blokje zo te maken heb je een goede freesbank en een hoop tijd nodig en dat jaagt de kosten aardig op denk ik. Verder wel interessant uiteraard!
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Je kan de gaten beter opmeten met een schuifmaat, en dan van de kaart zelf, omdat 1 mm veel kan uitmaken.Op dinsdag 22 januari 2002 16:56 schreef Sinlath het volgende:
ok ik zal vanavond eens kijken of ik mijn gf3 op een stuk papier kan leggen en omtrekken,meten,plaatsing van chippies kan tekenen.
Verwijderd
ik heb zoals ik al gezegd heb een overtreksel van de originele gf3 koelblok (ik veel contact gehad met maker) dus als julie gaan maken contact me ff
dat is heel mooi, echter das alleen voor de asus v8200 serie.Op dinsdag 22 januari 2002 19:16 schreef Demoman het volgende:
ik heb zoals ik al gezegd heb een overtreksel van de originele gf3 koelblok (ik veel contact gehad met maker) dus als julie gaan maken contact me ff
dus geen garantie dattie op andere gaat passen
Maar als je van merder kaarten de maten hebt kan je dat wel multi maken
Gaten moet je niet meten maar proberen direct van de fabriek proberen op te vragen. In een .pdf je ofzo. En ik denk dat gaten niet werkt omdat iedereen anders heeft. Dan moet ie dan zelf maar boren en tappen. We kunnen desnoods wat ruimte voor gaten overlaten in ons design. Maar om die allemaal te boren en te tappen. Acht laten we ze dan ook maar allemaal een naamkaartje geven
.
Acht de prijs. Ik heb zelf de beschikking over een handfrees met digitale uitlezing. Maar die moet mijn vader dan gebruiken want ik mag natuurlijk niet op zijn bedrijf gaan klussen. Geen oplossing dus.
Volgens mij zit hier iemand in het topic die op school zit en de beschikking heeft over een CNC geval. Je kunt niet echt samenwerken, je kunt moeilijk een doos met 50 koelers rondsturen met de post. Tenzij we iemand hebben met een OV en tijd.
Stel we werken vanuit een hoofd ding. of 2 ofzo. En die hebben we (allebei) zo ontworpen dat er gaatjes op alle manieren van alle PCB's kunnen. Dan kan iemand die op maat maken. Dan solderen denk ik met kopersoldeer (heel goed) end an freezen. Licht aan het ontwerp wat er dan nog moet gebeuren. Maar je moet met een paar man die een beetje bij elkaar wonen een product maken. Niet heel tweakers kan mee doen, dat werkt niet.
Prijs ? materiaal 25 gulden. Ik denk dat de fabricage voor een handgemaakt vakproduct zeker wel een uur per stuk is. Als je er 50 achter elkaar doet gaat het wel sneller, want ik weet uit ervaring dat als je 1 blok bouwt voor jezelf dat het altijd langer duurt. Voor vakmanschap en gereedschap mag je toch wel 30 gulden rekenen. Dan moet ie nog ingepakt 5-10 gulden en verstuurd 10-15 gulden verzekerd.
En dan heb je de mooiste, beste, stoerste MEM koeler
Acht de prijs. Ik heb zelf de beschikking over een handfrees met digitale uitlezing. Maar die moet mijn vader dan gebruiken want ik mag natuurlijk niet op zijn bedrijf gaan klussen. Geen oplossing dus.
Volgens mij zit hier iemand in het topic die op school zit en de beschikking heeft over een CNC geval. Je kunt niet echt samenwerken, je kunt moeilijk een doos met 50 koelers rondsturen met de post. Tenzij we iemand hebben met een OV en tijd.
Stel we werken vanuit een hoofd ding. of 2 ofzo. En die hebben we (allebei) zo ontworpen dat er gaatjes op alle manieren van alle PCB's kunnen. Dan kan iemand die op maat maken. Dan solderen denk ik met kopersoldeer (heel goed) end an freezen. Licht aan het ontwerp wat er dan nog moet gebeuren. Maar je moet met een paar man die een beetje bij elkaar wonen een product maken. Niet heel tweakers kan mee doen, dat werkt niet.
Prijs ? materiaal 25 gulden. Ik denk dat de fabricage voor een handgemaakt vakproduct zeker wel een uur per stuk is. Als je er 50 achter elkaar doet gaat het wel sneller, want ik weet uit ervaring dat als je 1 blok bouwt voor jezelf dat het altijd langer duurt. Voor vakmanschap en gereedschap mag je toch wel 30 gulden rekenen. Dan moet ie nog ingepakt 5-10 gulden en verstuurd 10-15 gulden verzekerd.
Zo'n freesbank die je pa heeft hebben ze er bij mij op school 2 van. Een grote en kleine.Op dinsdag 22 januari 2002 21:09 schreef roedie het volgende:
Gaten moet je niet meten maar proberen direct van de fabriek proberen op te vragen. In een .pdf je ofzo. En ik denk dat gaten niet werkt omdat iedereen anders heeft. Dan moet ie dan zelf maar boren en tappen. We kunnen desnoods wat ruimte voor gaten overlaten in ons design. Maar om die allemaal te boren en te tappen. Acht laten we ze dan ook maar allemaal een naamkaartje geven.
Koper kan ik meschien ook nog wel via school bestellen.
Koper is dus het probleem niet, maar of jij zin hebt om 50 blokkies te freezen. Want jij hebt de mogenlijkheid om te veel te freezen. En je doet het niet alleen voor die tweakers hiero, maar het verdient natuurlijk ook goed
. En ik zeg wel 50, maar als er besteld moet worden zal het wel wat minder worden. ik schat 15 ofzo.
Waar woon je, we moeten toch iets regelen. Koper is voor mij geen probleem. Ik woon in Hegelsom zeg maar, Ga niet proberen dat te vinden
. Ergens bij venlo alleen 15 kilomter verder weg van de Duitse grens
. Meer naar eindhoven. In Limburg dus
.
Als iemand Wat wil zeggen over het design van een Readon 8500 of wat info in wil leveren over zijn Geforce3. Mijn handen jeuken om wat moois te tekenen.
En natuurlijk moet DaBit ook mee doen. Dat voegt een hoop waarde toe volgensmij
Als DaBit der met zijn vingers aan heeft gezeten
.
Kijk maar wat ShaDoW te zeggen heeft
Waar woon je, we moeten toch iets regelen. Koper is voor mij geen probleem. Ik woon in Hegelsom zeg maar, Ga niet proberen dat te vinden
Als iemand Wat wil zeggen over het design van een Readon 8500 of wat info in wil leveren over zijn Geforce3. Mijn handen jeuken om wat moois te tekenen.
En natuurlijk moet DaBit ook mee doen. Dat voegt een hoop waarde toe volgensmij
Kijk maar wat ShaDoW te zeggen heeft
Op vrijdag 18 januari 2002 10:54 schreef ShaDoW het volgende:
Als Dabit het gaat maken, count me in![]()
Prijs boeit me niet, Ik heb trouwens wel een simpele Leadtek ti200
Ik woon bij arnhem. Ik moet op scholl nog 2 werkstukjes maken dus dat duurt 2 weken voor dat ik helemaal klaar ben voor de rest van het jaar.Op dinsdag 22 januari 2002 21:36 schreef roedie het volgende:
Koper is dus het probleem niet, maar of jij zin hebt om 50 blokkies te freezen. Want jij hebt de mogenlijkheid om te veel te freezen. En je doet het niet alleen voor die tweakers hiero, maar het verdient natuurlijk ook goed. En ik zeg wel 50, maar als er besteld moet worden zal het wel wat minder worden. ik schat 15 ofzo.
Waar woon je, we moeten toch iets regelen. Koper is voor mij geen probleem. Ik woon in Hegelsom zeg maar, Ga niet proberen dat te vinden. Ergens bij venlo alleen 15 kilomter verder weg van de Duitse grens
. Meer naar eindhoven. In Limburg dus
.
Ik wil er best 10 van die dingen maken en meschien later nog wel meer.
Maar wat ben je dan voor een stuk koper van 100x100x10mm kwijt? Zoiets hebje ongeveer nodig voor een mem blok + gpu. Je houd toch afval over, omdat het memblok in een l voorm ligt kan je de rest wel voor een gpu blok gebruiken.
ik was voor alu 13x10x1,5 cm 2x
en koper 13x10x0,3cm
was ik maar 28 euro kwijt
en koper 13x10x0,3cm
was ik maar 28 euro kwijt
Als ik de maten weet van het blok zlef dan kan ik morgen ff een prototype maken van plastic, zonder gaten erin om hem te bevestigen.
waarom vragen jullie niet de officiele reference maten op van nvidia??
dan weet je meteen wat de maten zijn, en het verkomt onnodige fouten.
dan weet je meteen wat de maten zijn, en het verkomt onnodige fouten.
LOLOp dinsdag 22 januari 2002 21:36 schreef roedie het volgende:
En natuurlijk moet DaBit ook mee doen. Dat voegt een hoop waarde toe volgensmijAls DaBit der met zijn vingers aan heeft gezeten
.
[..]
Dabit is heilig
Verwijderd
DaBit doet mee, ben maar niet bang. Tenzij het te lang gaat duren, want dan gaan m'n handen jeuken, en word het steeds moeilijker om de verleiding te weerstaan om zelf iets te bakken.En natuurlijk moet DaBit ook mee doen. Dat voegt een hoop waarde toe volgensmijAls DaBit der met zijn vingers aan heeft gezeten
.
En zoals ik al eerder zei: van mij hoeft 't niet zo complex. Een enkel kanaal is me goed genoeg (kijk voor de grap eens naar de junction-case warmteweerstand van die chippies. Denk je dan echt dat 2 kanalen of moeiljike kanalen ook maar enig verschil gaat maken?). 2 rechte blokkies die ik nog aan elkaar moet knopen vind ik ook al best.
Ik wil ze wel vastgebout hebben op de kaart, want dat verlijmen vind ik iets te. Of het is niet sterk genoeg, en het breekt af als je je PC vervoert, of het is te sterk, en je krijgt het nooit meer los. En ik wil nog wel eens ooit m'n componenten weer verkopen.
Ik vind het eventueel ook helemaal niet erg om zelf de gaten op de goede plek te boren, of om halffabrikaten zelf in elkaar te zetten (solderen deksel op het blokkie, monteren aansluitingen, etc).
Nog een idee: bestaat er geen vierkante koperen buis? Vierkant en rechthoekig Alu buis bestaat wel. Met vierkante (of rechthoekige) koperen buis ben ik ook al uit de problemen.
Nog iets: ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat iemand dit kan doen als schoolproject. Op een school kan wel, maar dan moet je toch al een vrij goede relatie hebben met de leraar wil je het voor elkaar kunnen krijgen.
Verwijderd
ja volgens mij heb ik dat keer bij metaal handel gezien was iets van 2x2x2 of 3x3x3 weet nie zeker zal eens navragen.
en ik wil ook wel mee helpen met fabriceren.
als je nou van stuk koper plaat een bodem maakt (in vorm zoals die gf3 mem koelblok in deze topic) en met koper plaatjes een blok vormt. het is wel redelijk wat solderen dan, maar als je alle stukjes van te voren op maat/klaar hebt is het kwestie van alles in elkaar solderen toch? of is dit dom idee?
en ik wil ook wel mee helpen met fabriceren.
als je nou van stuk koper plaat een bodem maakt (in vorm zoals die gf3 mem koelblok in deze topic) en met koper plaatjes een blok vormt. het is wel redelijk wat solderen dan, maar als je alle stukjes van te voren op maat/klaar hebt is het kwestie van alles in elkaar solderen toch? of is dit dom idee?
kan iemand ontwerpen meer online zetten van hun kaarten om een algemene blokken te kunnen make maar ook waar de gaten zitten.
dit ziet er leuk uit alleen dan zonder gate
plaatje
plaatje 3d
dit ziet er leuk uit alleen dan zonder gate
plaatje
plaatje 3d
Verwijderd
Een vierkante koperbuis zou wel heel relax zijn, mijn chippies zijn maar 2cm lang (en dus alle andere waarschijnlijk ook wel)...
Verwijderd
iemand had 4kant blokjes erop zitten en daardoor een slangetje, zag er niet duur maar wel cool uit.
Link weet ik niet meer, cooling zal iets minder goed zijn als deze, maar prijs zal wel stukke beter zijn
Link weet ik niet meer, cooling zal iets minder goed zijn als deze, maar prijs zal wel stukke beter zijn
Verwijderd
Heb je toevallig ook veel op hardwarecentral forums gezeten? Bladerunner had er mooie pic's van gemaakt.Op dinsdag 22 januari 2002 19:16 schreef Demoman het volgende:
Verwijderd
By the way, http://discussions.hardwarecentral.com/Forum11/HTML/015803.html staat er een heel stuk over het maken van de koelblokken. Als je even zoekt vind je vast nog meer, hij heeft er erug veel over geschreven.
Mochten jullie er mee doorgaan wil ik er ook wel 1.
Matrox G550 zal wel andere maten hebben maar ik ga em toch vervangen door een gf3 dus dat komt mooi uit
Matrox G550 zal wel andere maten hebben maar ik ga em toch vervangen door een gf3 dus dat komt mooi uit
Damn!!! Die plaatjes op dat forum zijn echt
! Ik heb ook zin om zoiets te maken!
Verwijderd
Weet iemand al of die vierkante buizen nou bestaan en waar die dan te koop zijn, of zouden de gamma en/of karwei dat hebben?
Verwijderd
nope die hebben geen vierkante buis van koper ik heb nagevraagd het zou bestaan aleen moeilijk verkrijgbaar. ik was langs metaalberwerk bedrijf geweest maar was gesloten volgende week zal ik navragen.
Dat is gelukkig bij mij.Op donderdag 24 januari 2002 11:59 schreef DaBit het volgende:
[..]
Nog iets: ik wil niemand tegen de schenen schoppen, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat iemand dit kan doen als schoolproject. Op een school kan wel, maar dan moet je toch al een vrij goede relatie hebben met de leraar wil je het voor elkaar kunnen krijgen.
Gaat hier nog iemand maten neerschoppen anders komt er zeker nooit iets.
as epoxy?Op dinsdag 29 januari 2002 12:18 schreef DaBit het volgende:
Mijn GF2GTS heeft dus fijn geen gaten bij het geheugen
Alsof dat voor jou een probleem isOp dinsdag 29 januari 2002 12:18 schreef DaBit het volgende:
Mijn GF2GTS heeft dus fijn geen gaten bij het geheugen
je kunt echt geen gaten gaan boren ofzo.Op dinsdag 29 januari 2002 12:37 schreef hellfire_ultd het volgende:
[..]
Alsof dat voor jou een probleem is
Het word inderdaad plakken, maar Arctic epoxy geleid veel minder goed dan Arctic silver. En Arctic epoxy plakt zo goed dat het geheugen ermee afkomt als je het wilt verwijderen.
Verwijderd
Ik had een TNT2 vanta M64, daar wou ik een grotere koeler op bouwen. Maar geen gaten, en geen AS epoxy spul.
Heb ik er met het verstand op nul gewoon een aantal gaten in geboord, werkte perfect. Dubbelzijdig gekoeld, toen wou hij wel OC'en.
Heb ik er met het verstand op nul gewoon een aantal gaten in geboord, werkte perfect. Dubbelzijdig gekoeld, toen wou hij wel OC'en.
Verwijderd
Je kunt dat spul mengen met 1/3 Artic Silver. Dan kun je het er wel weer afkrijgen. Gewoon in de vriezer stoppen dus, en dan beuken. Aangezien het om een redelijk groot oppervlak gaat zat het wel blijven zitten.Op dinsdag 29 januari 2002 12:49 schreef roedie het volgende:
[..]
je kunt echt geen gaten gaan boren ofzo.
Het word inderdaad plakken, maar Arctic epoxy geleid veel minder goed dan Arctic silver. En Arctic epoxy plakt zo goed dat het geheugen ermee afkomt als je het wilt verwijderen.
Ik heb ZEKER interesse... mits het wel helemaal van koper is gemaakt.
Mijn 8200 Deluxe heeft daarvoor de perfecte gaatjes om het te monteren, die houden het wel al maak je het van lood! (maar liever koper
).
Maar is de kwaliteit dan wel ok als een van jullie hobbyisten het maakt? Ik bedoel, toch wel zo'n 'maze' als die van DD toch?
Wat de prijs betreft... tja, een hele set: 1x coolblok voor GPU + 1x coolblok voor mem (zit bij mij maar aan 1 kant)... geef ik een euro mijer voor ongeveer
.
Maare... als er een soort van mailinglist is, put me on it! Tijgert@hotmail.com
Mijn 8200 Deluxe heeft daarvoor de perfecte gaatjes om het te monteren, die houden het wel al maak je het van lood! (maar liever koper
Maar is de kwaliteit dan wel ok als een van jullie hobbyisten het maakt? Ik bedoel, toch wel zo'n 'maze' als die van DD toch?
Wat de prijs betreft... tja, een hele set: 1x coolblok voor GPU + 1x coolblok voor mem (zit bij mij maar aan 1 kant)... geef ik een euro mijer voor ongeveer
Maare... als er een soort van mailinglist is, put me on it! Tijgert@hotmail.com
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Die is lachen. Je had een grote kans wat koperbaantjes te kraken. Heel veel geluk gehadOp dinsdag 29 januari 2002 12:52 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Ik had een TNT2 vanta M64, daar wou ik een grotere koeler op bouwen. Maar geen gaten, en geen AS epoxy spul.
Verwijderd
Ag, ik kan die blokken altijd nog vastzetten met een U-vormige clip over de kaart heen. Een beetje zoals je dat vroeger deed met Celly's in een socket-370 -> slot-1 converter.
Mij lijkt het het makkelijkste om gewoon blokjes te maken die 1 kant van het geheugen pakken. Als je dus je chips in een L hebt staan: 2 blokjes gebruiken. Heb je ze zowel onder als boven, en nog in een L ook nog: vette pech, dat worden dus 4 blokjes.
Dat scheelt materiaal en moeite, en je kunt het ook nog eens gebruiken bij je toekomstige GeForce5. Het verbinden van de blokjes doe je dan met een stukje PVC slang.
En maak de blokjes gewoon uit 10mm dik koper met 2 rechte 6-8mm kanalen erin, en het presteert ook nog eens ruim voldoende.
Bij overklokken is de prestatie van de simpelste oplossing 99.8% van de prestatie van de meest ingewikkelde, dure oplossing. Zullen we gewoon het KISS (Keep It Simple Stupid) principe aanhouden?
Mij lijkt het het makkelijkste om gewoon blokjes te maken die 1 kant van het geheugen pakken. Als je dus je chips in een L hebt staan: 2 blokjes gebruiken. Heb je ze zowel onder als boven, en nog in een L ook nog: vette pech, dat worden dus 4 blokjes.
Dat scheelt materiaal en moeite, en je kunt het ook nog eens gebruiken bij je toekomstige GeForce5. Het verbinden van de blokjes doe je dan met een stukje PVC slang.
En maak de blokjes gewoon uit 10mm dik koper met 2 rechte 6-8mm kanalen erin, en het presteert ook nog eens ruim voldoende.
Bij overklokken is de prestatie van de simpelste oplossing 99.8% van de prestatie van de meest ingewikkelde, dure oplossing. Zullen we gewoon het KISS (Keep It Simple Stupid) principe aanhouden?
voorout dan +)Op dinsdag 29 januari 2002 13:49 schreef DaBit het volgende:
Zullen we gewoon het KISS (Keep It Simple Stupid) principe aanhouden?
maar is 1cm niet een beetje dun?? Als je nou es 12mm neemt, kan je een 8/10mm kanaal maken, de meeste mense hebben alles nl 10mm.
Verwijderd
ik ben ook voor bredere kanalen 8/10. kijk als er 6/8 gemaakt word dan moet het maar, liever wat groter.
ik hem nu ook een block van 15 mm en 8/10 busjes en een gul van 12 mm dus is haalbaar.
en kost GEEN pci sloten.
Maar heb wat oudere kaart wil ook een nieuwe maar moet dan wel maten hebben die niemand post
en kost GEEN pci sloten.
Maar heb wat oudere kaart wil ook een nieuwe maar moet dan wel maten hebben die niemand post
Verwijderd
Een vierkante buis is pas KISS
. Maar goed, dat is niet te verkrijgen dus dan maar een simpel blokje met een kleine doorgang voor het water, want mijn geheugen wordt echt niet heet (zitten ook geen heatsinkjes op)...
hmmOp dinsdag 29 januari 2002 17:03 schreef Got het volgende:
Een vierkante buis is pas KISS. Maar goed, dat is niet te verkrijgen dus dan maar een simpel blokje met een kleine doorgang voor het water, want mijn geheugen wordt echt niet heet (zitten ook geen heatsinkjes op)...
niet te krijgen???
toch wel denk ik
mom, ik ga ff mijn boekie erbij halen
hmm, ik kan het niet vinden
wel messing, maar dat is weer niet erg lekker....
w8, hier staat aluminium:
in diverse maten iig
www.staalmarkt.nl
Verwijderd
Sja, maar ik prefereer toch koper aangezien de rest van mijn systeem ook koper wordt... misschien dat demoman nog een ingeving krijgt over waar hij dat gezien heeftOp dinsdag 29 januari 2002 17:25 schreef epsilon het volgende:
[..]
hmm
niet te krijgen???
toch wel denk ik
mom, ik ga ff mijn boekie erbij halen
hmm, ik kan het niet vinden
wel messing, maar dat is weer niet erg lekker....
w8, hier staat aluminium:
in diverse maten iig
www.staalmarkt.nl
Verwijderd
ja ik heb bedrijf gister gebeld maar s'maandags gesloten. vandaag een tijd gehad zal morgen eens proberen
Over KISS gesproken: een ronde buis van 10mm met daaraanvast gesoldeerd een platte staaf van 3x16mm (oid)...Op dinsdag 29 januari 2002 17:03 schreef Got het volgende:
Een vierkante buis is pas KISS. Maar goed, dat is niet te verkrijgen dus dan maar een simpel blokje met een kleine doorgang voor het water, want mijn geheugen wordt echt niet heet (zitten ook geen heatsinkjes op)...
That's simple, en werkt altijd!
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
Ja, maar dat is zo oneffectief als de pest (figuurlijk danOp woensdag 30 januari 2002 16:27 schreef Skef het volgende:
[..]
Over KISS gesproken: een ronde buis van 10mm met daaraanvast gesoldeerd een platte staaf van 3x16mm (oid)...
That's simple, en werkt altijd!
Jammer, messing moeten we zeker niet hebben want dat geleidt slecht...nee hij had het niet. hij had idd wel iest wat er op leek maar dat was messing ofzo.
Verwijderd
Ronde buis op een rechthoekige plaat werkt maar matig. Als je 'm platknijpt, dan word de buis nog niet vlak.
De betere methode is dan om zo'n buis doormidden te zagen, en dat op de plaat te solderen. (been there, done that)
Maargoed: ik wil dus geen PCI sloten kwijtraken. Als het blok aan die voorwaarden voldoet, vind ik alles best.
De betere methode is dan om zo'n buis doormidden te zagen, en dat op de plaat te solderen. (been there, done that)
Maargoed: ik wil dus geen PCI sloten kwijtraken. Als het blok aan die voorwaarden voldoet, vind ik alles best.
Ok, ik heb vanmiddag even de koelblokjes van mijn 8200 af gehaald en een beetje met een schuifmaat zitten frunniken
De blokjes zijn allebei even groot en de gaten zitten op dezelfde plaats (voordelig, kunnen twee exact dezelfde blokjes gebruikt worden voor 1 kaart).
de blokjes zelf zijn (exclusief die schroefogen) 66,6mm breed en 21,0mm hoog. de breedte tussen de middelpunten van de ogen is 71,0mm. de ogen zitten op een hoogte van 17,0mm ten opzichte van de onderkant van het blokje.
Ik heb hier een brakke pic van, maar ik heb geen webruimte om hem op te zetten, dus als iemand zich even aanbiedt, dan mail ik hem wel even.
(stuur dan ff een meeltje naar hellfire_ultd@hotmail.com)
De blokjes zijn allebei even groot en de gaten zitten op dezelfde plaats (voordelig, kunnen twee exact dezelfde blokjes gebruikt worden voor 1 kaart).
de blokjes zelf zijn (exclusief die schroefogen) 66,6mm breed en 21,0mm hoog. de breedte tussen de middelpunten van de ogen is 71,0mm. de ogen zitten op een hoogte van 17,0mm ten opzichte van de onderkant van het blokje.
Ik heb hier een brakke pic van, maar ik heb geen webruimte om hem op te zetten, dus als iemand zich even aanbiedt, dan mail ik hem wel even.
(stuur dan ff een meeltje naar hellfire_ultd@hotmail.com)
Verwijderd
Ik kan misschien 10x10mm koperen buis aankomen. Da's eventueel mooi voor geheugen...
Hellfire: ik wil die pic wel voor je posten (mail: dabit@trybit.com).
Verwijderd
Vierkant dus? Kan je daar nog steeds aan komen? Ik ben er nog steeds zeer geinteresseerd in want volgens mij zou het ook uitstekend voor andere waterkoelingdoeleinden gebruikt moeten kunnen worden.. ik noem; hd koeling, gewoon geheugen koeling, voeding koeling etc...Op zondag 03 februari 2002 23:15 schreef DaBit het volgende:
Ik kan misschien 10x10mm koperen buis aankomen. Da's eventueel mooi voor geheugen...
Verwijderd
Ik zag laatst bij de gamma een messing buis van 15x15mm buitenmaat.. nu ik dat zo zeg krijg ik in eens een geniale ingeving
. Als ik nou in die vierkante ding een 12mm koperbuis laat lopen waar het water doorheen gaat...
hopen dat het een beetje klemt. Dat vierkante ding is van binnen dus ook vierkant (wordt volgens mij lastig om het water tegen alle zijden te laten stromen) en dan moet je dus ook nog moeilijk gaan doen om daar een tule op te krijgen maar dat probleem is dus weg als je een koperen buis er door heen laat lopen... als je de ruimtes daar tussen dan ook nog eens opvuld met water oid... mmm, wazig verhaaltje wordt het zo maar ik ga maandag nog maar eens langs bij de gamma
hopen dat het een beetje klemt. Dat vierkante ding is van binnen dus ook vierkant (wordt volgens mij lastig om het water tegen alle zijden te laten stromen) en dan moet je dus ook nog moeilijk gaan doen om daar een tule op te krijgen maar dat probleem is dus weg als je een koperen buis er door heen laat lopen... als je de ruimtes daar tussen dan ook nog eens opvuld met water oid... mmm, wazig verhaaltje wordt het zo maar ik ga maandag nog maar eens langs bij de gamma
Verwijderd
Zit hier beetje in mezelf te lachen, want heb eigenlijk wat nog maar weinig aan mijn pc verbouwd, terwijl ik een half jaar niets anders heb zitten doen dan dingetjes in 3D tekenen en te versturen naar CNC bank.... Nu terug van stage en weer op school, ook 2 CNC freesbanken en 1 CNC draaibank, we lullen hierzo dus wel ff over machines met een nauwkeurigheid van 0,002 mm...... Dus zou zo van alles in elkaar kunnen frutsen, maar volgens mij is het niet handig om dit in massa productie te gaan doen, mede omdat elk videokaartje anders is... Maar als jullie ideeën hebben, ik wil ze zo voor je tekenen, en voor vergoeding frezen.... FF wat gegevens, banken hebben bereik van max. 0,5 meter(Moet genoeg zijn), hebben frezen tot 0,5mm, boren tot 0,1(Al heb je der wel een sootje nodig voor een gaatje, want die kutdingen breken altijd...) maar alles wat je kan bedenken is dus mogelijk..... (Hebben overigens een leraar die heel veel voor je doet voor een kratje bier, dus wie weet kunnen we wat dealen..... Mocht je je videokaart ff opgemeten hebben, stuur dan ff de maten, dan teken ik wel ff wat, dan kan je zien wat allemaal mogelijk is, want wat die gast flikt is werkelijk te simpel voor woorden...... (Dat haalt een gemiddelde LTS-er al...)
Verwijderd
Kun je ook zo'n kokerbuis regelen die aan de buitenkant vierkant is met zijden van 18mm en van binnen... nee, das niet slim, wordt ie ook 18mm hoog... anyway, als mijn vorige idee niks wordt ben ik zeer geinteresseerd
Verwijderd
Ik denk ook aan het volgende:
Buig een koperbuis in een bocht van 90 graden.
Sla het middenstuk nog wat platter.
Vijl de onderzijde van het platte stuk weg.
Soldeer het geheel op een koperplaatje.

Misschien is het nog beter om de bocht in de lengte in te zagen en uiteen te buigen zodat er minder weggevijld moet worden, en er meer doorsnede overblijft.

Volgens mij genoeg als northbridgekoeling, videokaartkoeling voor doorsneekaarten, geheugenkoeling...
Buig een koperbuis in een bocht van 90 graden.
Sla het middenstuk nog wat platter.
Vijl de onderzijde van het platte stuk weg.
Soldeer het geheel op een koperplaatje.
Misschien is het nog beter om de bocht in de lengte in te zagen en uiteen te buigen zodat er minder weggevijld moet worden, en er meer doorsnede overblijft.
Volgens mij genoeg als northbridgekoeling, videokaartkoeling voor doorsneekaarten, geheugenkoeling...
Verwijderd
Onderste idee gaat je niet lukken, het bovenste is opzich goed bedacht, gewoon een stukkie in een bankschroef klemmen en hij is ff platter, dan inderdaad stuk eraf vijlen en erop solderen... Het moet lukken.....
Verwijderd
Dat onderste idee gaat juist wel lukken volgens mij en Dabit beweerd dat ie het al gedaan heeft. Hij kan hier dan ook nog wel wat zinnigs over zeggen denk ik...
Bijde ideeen lijken me trouwens wel heel veel werk...
Bijde ideeen lijken me trouwens wel heel veel werk...