"When water flows into a bottle, it becomes the bottle"
Verwijderd
Verwijderd
Maar, deze kaar heeft problemen met via chipsets... Van de miro weet ik dat niet.
Beide kaarten zijn sowieso niet geschikt om films mee te capturen (opnemen), hiervoor kun je beter een DV500 (ook van miro/pinnacle) kopen, maar die kosten wel een stuk duurder en beschikken ook niet over een tuner, dus moet je een externe tuner aansluiten (of een tv natuurlijk
Verwijderd
Zoek maar eens op 'PCTV' in dit forum en je struikelt over de problemen met die dingen.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Er werd beweerd dat 1600*1200 de max was van de kaart (maar dat is onzin) want ik heb hem gedraaid op 2048*1536 op mijn iiyama en dat ging gewoon goed.
Capturen kan ik tot 752*536 (oid) en dat gaat goed, probleem is alleen dat na 20 min je een file hebt van 4GB. Dus capturen is niet echt een mogelijkheid als je hele films wilt doen (dan heb je toch een DV kaart nodig).
Deze kaart heeft tot nu toe gewerkt op 4 ABIT mobo's (1xTX5 en 3X BE6) een Chaintech (geen idee welke) een Gigabyte 7IXE4. op een 60XE van Gigabyte kreeg ik hem echter niet aan de praat vreemd genoeg.
de beeldkwaliteit is bij mij een beetje brakkig (omdat ik achter teveel antenne kabel hang), maar sluit ik hem beneden aan (waar de kabel binnenkomt) daar is de kwaliteit geweldig.
De ervaring die ik echter heb met de nieuwe Pinnacle kaarten is een stuk minder, de software zuigt (teveel toeters en bellen, waardoor je niet kunt gamen en TVkijken).
Met mijn Miro kan ik bv rollercoaster tycoon zonder problemen draaien in een scherm en tv kijken, met de pinnacle software crasht gelijk mijn hele systeem.
De Operating systems waar ik onder gedraaid heb met mijn kaart zijn Win95, Win98 en ME (ME maar 1 dag, brakke zooi dat OS) en dat werkte in principe allemaal wel goed.
Met de kaarten van hauppage heb ik verder geen ervaring, wat ik wel weet uit de test van een tijdje terug is dat de kwaliteit nagenoeg hetzelfde is.
Verwijderd
Waarom zijn deze daar neit geschikt voor? Als je nou bv met de Divx codec in Virtualdub opneemt met een behoorlijke pc (XP 1700+, 512 mb DDR)Op dinsdag 15 januari 2002 09:19 schreef Tijz het volgende:
Beide kaarten zijn sowieso niet geschikt om films mee te capturen (opnemen), hiervoor kun je beter een DV500 (ook van miro/pinnacle) kopen, maar die kosten wel een stuk duurder en beschikken ook niet over een tuner, dus moet je een externe tuner aansluiten (of een tv natuurlijk)
Geen hardware matige mjpeg compressie.Op dinsdag 15 januari 2002 11:57 schreef Reino het volgende:
[..]
Waarom zijn deze daar neit geschikt voor? Als je nou bv met de Divx codec in Virtualdub opneemt met een behoorlijke pc (XP 1700+, 512 mb DDR)
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Verwijderd
Ok, maar kan je het dan niet softwarematig doen?Op dinsdag 15 januari 2002 11:58 schreef terw_dan het volgende:
[..]
Geen hardware matige mjpeg compressie.
Ik weet er niet zoveel van, leg uit aub?
Kost wel wat cpu cycles maar 1466Mhz moet genoeg zijn, dacht ik zo?
NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)
Ik raad je trouwens aan om de stereo versie aan te schaffen als je net zoals ik het geluid via een leuke instalatie hebt lopen.
Over dat opnemen ben ik ook benieuwd naar.
Welke progamma`s zou ik eens kunnen proberen?
Verwijderd
precies... moet je enorm veel schijfruimte hebben (is ook wel mogelijk tegenwoordig). Resolutie is meestal ook niet hoog. Kortom: Ze zijn er gewoon niet voor gemaakt, ze zijn bedoelt om TV te kijken en eventueel een ScreenCapture te maken.Op dinsdag 15 januari 2002 11:58 schreef terw_dan het volgende:
[..]
Geen hardware matige mjpeg compressie.
Als je echt aan video bewerking wilt doen, zijn daar weer speciaal kaarten voor gemaakt en kun je die dan ook het best gebruiken.
De hardwarematige Mjpeg houdt in dat hij die videobeelden direct om kan zetten naar een gecomprimeerd bestand.Op dinsdag 15 januari 2002 12:09 schreef Reino het volgende:
[..]
Ok, maar kan je het dan niet softwarematig doen?
Ik weet er niet zoveel van, leg uit aub?
Kost wel wat cpu cycles maar 1466Mhz moet genoeg zijn, dacht ik zo?
Dit kost heel veel CPU tijd en daarom is het met die kaartjes meestal niet te doen om direct naar DIVX oid te capturen.
Of het met de huidige processoren wel lukt zou ik zo niet weten, ik heb het geprobeerd op een P200MMX destijds en dat lukte niet erg geweldig. Op mijn PIII 450 die ik later kreeg ging het ook niet geweldig.
dus dan duurt het heel lang om het te capturen en zit je hdd zo vol.
Verwijderd
serieus echt perfect beeldqualitijd en ik kan fullscreen capturen:) het eenigste wat ik gedaan heb ik de nieuwste driver er voor gedownload en het werkt echt perfect ben dr zeer over te spreken !
Verwijderd
Ze maken toch beide gebruik van de BT848 chip of niet?Op dinsdag 15 januari 2002 14:44 schreef Jamez_Joint het volgende:
Ik weet niet meer welke, maar ik kan mij herinneren dat in een review de Pinnacle beter naar voren kwam dan de Hauppage. Hauppage kwam ook slechter uit de bus door de chip die zij gebruiken.
Dit topic wordt BTW wel erg vaak gemoved.
Verwijderd
Dan is er inmiddels een update geweest. Ik kan me goed herinneren dat de Miro won vanwege de chip die zij gebruiken. Maar het kan ook een andere chip zijn, en niet diegene die voor de conversie zorgt.Op dinsdag 15 januari 2002 15:03 schreef terw_dan het volgende:
[..]
Ze maken toch beide gebruik van de BT848 chip of niet?
Verwijderd
Bt878 mag ik hopen (voor allebei)...Op dinsdag 15 januari 2002 15:03 schreef terw_dan het volgende:
[..]
Ze maken toch beide gebruik van de BT848 chip of niet?
Capturekwaliteit en beeldkwaliteit hangt niet alleen van de kaart af alswel van je mobochipset en je videokaart. Als je een brak mobo hebt (bv. eentje gebaseerd op een VIA chipset
Maargoed, qua kaart - maakt nauwelijks iets uit. Zelfde chip, zelfde resultaat.