Toon posts:

Rare capriolen HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren geniën; een nieuwe uitdaging

Ik draaide tot gisteren Win XP op een IBM DTLA 307045. Nu begon XP wat te rommelen en uiteindelijk heb ik besloten om het zaakje te formatteren en opnieuw Win 2K er op te zetten (wijsheid komt met de jaren).

Nu, dat formatteren wou al niet zo lukken. Dus dan maar met fdisk de partitie-tabel verwijderen en opnieuw de schijf indelen. Om een lang verhaal kort te maken, mijn HD met een capaciteit van 46 Gb heeft volgens fdisk nog maar een capaciteit van -215 Mb.

Een low format is ook moeilijk omdat mijn bios van mijn Asus A7V mobo dit blijkbaar niet ondersteund.

Heeft iemand hier een idee over of kent iemand een low format progje om dit probleem te verhelpen.

Verwijderd

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

Met dat drive fitness progje kan je ook lowlevellen.
(niet dat je er wat aan ziet als het mis gaat)
Maar er is ook nog zoiets al warranty.

Suc6

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 12:33
Ik kan je nu al zeggen dat je een nieuw virus op je pc hebt/gehad. Probleem is op te lossen door xfdisk te gebruiken, die je moet je wel ergens neerhalen. je nul sector is namelijk aangevallen. Met Fdisk lukt het in iedergeval niet :(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 09:04 schreef steven2 het volgende:
Ik kan je nu al zeggen dat je een nieuw virus op je pc hebt/gehad. Probleem is op te lossen door xfdisk te gebruiken, die je moet je wel ergens neerhalen. je nul sector is namelijk aangevallen. Met Fdisk lukt het in iedergeval niet :(
Als dat het geval is wis je het gewoon hier mee.

http://members.ams.chello.nl/n.visser7/tweak/util/rempart.com

opstarten vanaf een bootflop. Dit wist je track 0. Simpel en doeltreffend. Gebruik wel schrijfbeveiligde disks. ivm virus.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond eens aan de slag.

thnx

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren zowel rempart.com als xfdisk gebruikt.

Maar zodra ik weer opstart en met fdisk naar mijn HD kijk, krijg ik meteen weer de melding dat ik een schijfcapaciteit heb van -215 Mb. En dat terwijl xfdisk mij de indruk gaf dat het wel zou lukken. Hij heeft ongeveer 1 uur staan formatteren en partitioneren (en dat op een 900 MHz AMD met 384 Mb Infineon).

Ik ga nu nog even op zoek naar een low-format progje om te kijken of dat misschien werkt.

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 12:33
[b]
Maar zodra ik weer opstart en met fdisk naar mijn HD kijk, krijg ik meteen weer de melding dat ik een schijfcapaciteit heb van -215 Mb. En dat terwijl xfdisk mij de indruk gaf
dat het wel zou lukken.
Duidelijk het nul-sector virus. XFDISK kon hem dus niet weghalen? Zo ja, heb je toen met fdisk het weer proberen te maken?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Om het zo grondig mogelijk aan te pakken zonder virus risico:

* die IBM tool op een floppy zetten (bootflop is dat, maak hem wel op een andere PC aan en maak de flop write protected)

* met IBM tool de schijf low-levelen

* eventueel met IBM tool partities aanmaken

Daarna moet het opgelost zijn, evt. verder partities aanpassen met fdisk.
(Of als je het echt makkelijk en veelzijdig wilt hebben, met PartitionMagic.)

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Pagina: 1