Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Nieuwe mod NSTM, McVirusS die zijn HGA-schap overdraagt aan mij, GoT dat een tijd lang down is, speelt allemaal mee.
Waarom die reactie van jou verwijderd is, weet ik niet. Ik heb er niet aan gezeten, het kan zijn dat je het wel errug lomp verwoord hebt en dat de mod in kwestie zich beledigd voelde?
In principe worden er dus geen reacties of topics verwijderd zonder goede reden.
Wij zijn ook maar mensen
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Inderdaad.. Dat was ook het eerste wat ik dacht..Op dinsdag 15 januari 2002 08:31 schreef BreadFan het volgende:
Staat ie niet in het CF?
Ik heb wel vaker gelezen dat topics over serials en dat soort zaken worden gemoved naar het CF.
(ow, en Grrrrrene, die icoon-wissel is best wel irritant.. Nu denk ik de hele tijd dat je JvS bent).
dat topic? is niet weg hoor
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Vreemd...
* Wokschotel agrees.Op dinsdag 15 januari 2002 08:39 schreef Twynn het volgende:
[..]
(ow, en Grrrrrene, die icoon-wissel is best wel irritant.. Nu denk ik de hele tijd dat je JvS bent).
Ik moest ook 2 x kijken, ik stem voor modjes met standaardiconen
De islam kan uw vrijheid schaden
Maar kijk eens in de lijst van Hillie, daar zul je de draad in kwestie niet tegenkomen.Op dinsdag 15 januari 2002 08:57 schreef morgoth het volgende:
Hillie, je weet toch wel dat SU topics worden gesloten en dan ook niet meer in de topiclist verschijnen als ze zijn afgehandeld? Deze is dus afgehandeld door jotti zoals je kan zien.
Hmm.. Ik zie hem wel gewoon staan..Op dinsdag 15 januari 2002 09:00 schreef bazs2000 het volgende:
Maar kijk eens in de lijst van Hillie, daar zul je de draad in kwestie niet tegenkomen.
Dat is de tweede draad waar Hillie het over heeft.Op dinsdag 15 januari 2002 09:04 schreef Twynn het volgende:
[..]
Hmm.. Ik zie hem wel gewoon staan..
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
[topic=380393]Op dinsdag 15 januari 2002 09:14 schreef Kees het volgende:
gesloten topics staan niet meer in de usernaamzoek.
En deze dan???
Die is gesloten maar staat nog steeds in de lijst.
Mijn lijst dan......
Eh?? Als ik op m'n usernaam zoek zie ik wel degelijk gesloten topics.. (alleen hebben ze geen icoontje voor gesloten).Op dinsdag 15 januari 2002 09:14 schreef Kees het volgende:
Of is dat vanaf nu ofzo?
Op dinsdag 15 januari 2002 09:14 schreef Kees het volgende:
Ik zie er bij mij nog zo 15 staan hoor.
En als dat een nieuw idee is, lijk dat me niet echt een goed plan. Ik check altijd de reply's op een SU-tje, zo weet ik ook weer of dat SU-tje terecht was of dat ikzelf een fout gemaakt heb.
Kees, je hebt niet gelijkOp dinsdag 15 januari 2002 09:14 schreef Kees het volgende:
Op dinsdag 15 januari 2002 09:37 schreef dune2000 het volgende:
"Allejezus, zijn er nog mods wakker", zie ik staan hoor.
Goeiesmogges!
Op dinsdag 15 januari 2002 09:00 schreef bazs2000 het volgende:
[..]
Maar kijk eens in de lijst van Hillie, daar zul je de draad in kwestie niet tegenkomen.
Op dinsdag 15 januari 2002 09:04 schreef Twynn het volgende:
[..]
Hmm.. Ik zie hem wel gewoon staan..
Op dinsdag 15 januari 2002 09:05 schreef bazs2000 het volgende:
[..]
Dat is de tweede draad waar Hillie het over heeft.
Verwijderd
Alleen in dit geval was het SUtje weg. Iets dat 'normaalgesproken' aangeeft dat een Mod het SU-topic gesloten heeft. Dat kan twee dingen betekenen: Of hij gaat mee met het advies, of niet.
Aangezien het GT-topic er nog gewoon stond leek het erop dat de mod het niet eens was met het 'advies'. Ik kan me voorstellen dat dat vreemd overkomt; zeker als je het (gesloten) SU-tje niet meer terug kan vinden en het een Warez-iets betreft
[edit]
Hmmz niet zo dus. Iig is hij gewoon afgehandeld, misschien niet zo snel maar het was nogal druk gisteravond. Dus wat is het probleem?
Oja?Op dinsdag 15 januari 2002 09:48 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind dat je pas mag gaan zeuren als het er meer dan 24 uur staat. De consequenties voor de poster zijn er toch wel hoor. Relax.
[topic=379140/1/25]
Die staat er al sinds de 13e.
Is Phreak ziek ofzo?
Verwijderd
Weggezakt of zo? ICQ 'm ffOp dinsdag 15 januari 2002 11:54 schreef bazs2000 het volgende:
[..]
Oja?
[topic=379140/1/25]
Die staat er al sinds de 13e.
Is Phreak ziek ofzo?
Ik zit op mijn werk heb hier geen ICQ.Op dinsdag 15 januari 2002 11:56 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Weggezakt of zo? ICQ 'm ff
Misschien heb jij even?
Verwijderd
Hoewel ik het met deze reaktie eens ben, vind ik dat het woord " zeuren" hier niet helemaal op z'n plaats is.Op dinsdag 15 januari 2002 09:48 schreef HlpDsK het volgende:
Ik vind dat je pas mag gaan zeuren als het er meer dan 24 uur staat. De consequenties voor de poster zijn er toch wel hoor. Relax.
Overigens vind ik de reactiesnelheid in SU meestal verbluffend snel, ik heb er echter begrip voor als er eens wat tussendoor " slipt"
Ik vind ook niet dat hiervoor excuses voor moeten worden aangevoerd. Een beetje begrip wederzijds is voldoende.
( wat zou de wereld er een stuk beter uitzien
Bedankt voor de reacties trouwens, Grrrrrene, Kees en anderen.
Waarom als ik het vragen mag?
Ik weet niet wat je probleem nu ineens is, maar dit komt op mij gewoon lomp (en op z'n allerallerminst zwaar sarcastisch negatief) over. We doen dit vrijwillig en onbetaald en omdat we het leuk vinden. We doen het ook met een behoorlijk succes (enorm forum met 30 man schoon en behoorlijk flamevrij houden). We hebben ook andere dingen te doen, zoals studie, werk, sport, vrienden etc etc. Het is niet leuk als je heel erg je best doet voor een forum, dat je dan gelijk zo'n (wat mij betreft) onterechte kritiek krijgt op de hele situatie. Je kraakt en-passant gelijk het DT en de bemiddelaar af, terwijl die er helemaal niets, maar dan ook niets mee te maken hebben. Ik heb eerder het idee dat je het forum overgeorganiseerd vindt, of dat je de hele organisatie nergens op vindt slaan.. Nou, dat mag.. Maar ga dat dan niet zo uiten, maar kom desnoonds met een beter idee met argumenten ofzo...Kijk zelf maar. Ik verkeerde in de heilige veronderstelling dat, omdat er zo allejezus veel mods, doktoren, got-raden, psychologen, bemiddelaars en andere aanhangsels zijn, dit soort dingen wel snel onderschept zou worden. Kijk voor de gein ook eens naar de topictitel, en vooral hoe lang 'ie er al staat. Heeft GT wel een mod? Zoveel nieuwe topics worden er niet geopend hoor. Of wordt het hele mod-clubje gewoon maar lui, omdat alles wel gemeld wordt. Zal voor mij dan ook maar de laatste keer worden.
Kortom, je kan niet van ons eisen dat wij een SU in een paar uur opruimen. Dat jij dat als "ondankbaar" wil zien, is denk ik toch grotendeels jouw probleem. Ik vind het zelf wel fijn, dat het er is, en dat er gebruik van wordt gemaakt. Al heb ik er zelf in AV niet zoveel aan, omdat ik niet echt lui ben en ik mijn forum nog steeds het allerallerleukst vind en er veel zit (en veel direct contact met de vaste users heb).
edit: Ik heb me icon maar weer weggehaald, zag dat Grrrrrene niet meer meedeed
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Die kritische reactie stond er, laat ik het nog maar eens zeggen dan, omdat die warez-posting er gisteravond (niet zo laat hoor, kwart voor tien) geplaatst is, maar vanmorgen nog steeds niet weg is. De eerste de beste mod die GT binnenstapt had het direct gezien.Op dinsdag 15 januari 2002 12:50 schreef JvS het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom je die 'kritische' reactie plaatst? Je bent verontwaardigd dat je SU niet binnen een paar uur 'weggeruimd' is? Die SU heeft/had verder vrij weinig nut, behalve dat je je ei kwijt was, en daar is SU niet voor en daarom kon-ie gewoon dicht.. Als jij dat een lage actie wil noemen.. Sja, moet jij weten.
Ik weet dat jullie de moeite doen en je daar nogal op voorstaan. Daarom vond ik het nogal frappant te noemen dat dat topic nog te zien was.Ik weet niet wat je probleem nu ineens is, maar dit komt op mij gewoon lomp (en op z'n allerallerminst zwaar sarcastisch negatief) over. We doen dit vrijwillig en onbetaald en omdat we het leuk vinden. We doen het ook met een behoorlijk succes (enorm forum met 30 man schoon en behoorlijk flamevrij houden). We hebben ook andere dingen te doen, zoals studie, werk, sport, vrienden etc etc. Het is niet leuk als je heel erg je best doet voor een forum, dat je dan gelijk zo'n (wat mij betreft) onterechte kritiek krijgt op de hele situatie. Je kraakt en-passant gelijk het DT en de bemiddelaar af, terwijl die er helemaal niets, maar dan ook niets mee te maken hebben. Ik heb eerder het idee dat je het forum overgeorganiseerd vindt, of dat je de hele organisatie nergens op vindt slaan.. Nou, dat mag.. Maar ga dat dan niet zo uiten, maar kom desnoonds met een beter idee met argumenten ofzo...
Kortom, je kan niet van ons eisen dat wij een SU in een paar uur opruimen. Dat jij dat als "ondankbaar" wil zien, is denk ik toch grotendeels jouw probleem. Ik vind het zelf wel fijn, dat het er is, en dat er gebruik van wordt gemaakt. Al heb ik er zelf in AV niet zoveel aan, omdat ik niet echt lui ben en ik mijn forum nog steeds het allerallerleukst vind en er veel zit (en veel direct contact met de vaste users heb).
Tenslotte: Als je niet tegen commentaar kunt (ik was wellicht lomp, maar niet onredelijk), dan moet je geen functie aannemen (mod van een forum) waar je niet al te lange tenen moet hebben.
Je hebt gelijk als je zegt dat ik vind dat het forum overgeorganiseerd is. Een stel mods die gewoon topics sluiten, etters bannen en voor de rest wat rondhangen, dat lijkt mij voldoende. Maar goed, blijkbaar bestond er voor mensen de noodzaak een uitgebreide organisatie op te zetten. Best hoor, zolang ik er geen last van heb verder. Maar de transparantie van je organisatie valt wel weg. Bij wie moet ik met welk probleem komen? Je hebt je mods, dokters, bemiddelaars, management team, de hele mikmak. Dan lijkt een beperkte groep modjes me gewoon handiger. Niet dat het me verder veel interesseert hoor. En ach, als je je op je pik getrapt voelt, trap rustig terug. Blijkbaar is de mijne niet zo groot dat 'ie makkelijk geraakt wordt.
Verwijderd
Een beetje begrip wederzijds is voldoende.
Als ik niet tegen commentaar kon, was ik geen LA-dt'er geweestOp dinsdag 15 januari 2002 13:19 schreef Hillie het volgende:
Tenslotte: Als je niet tegen commentaar kunt (ik was wellicht lomp, maar niet onredelijk), dan moet je geen functie aannemen (mod van een forum) waar je niet al te lange tenen moet hebben.
Gewoon een topic in LA openen, of de desbetreffende mod aanspreken. Als je een mail krijgt staat daarin ook wat je er eventueel tegen kan doen. (Zie je? toch tussen de regels doorgelezenJe hebt gelijk als je zegt dat ik vind dat het forum overgeorganiseerd is. Een stel mods die gewoon topics sluiten, etters bannen en voor de rest wat rondhangen, dat lijkt mij voldoende. Maar goed, blijkbaar bestond er voor mensen de noodzaak een uitgebreide organisatie op te zetten. Best hoor, zolang ik er geen last van heb verder. Maar de transparantie van je organisatie valt wel weg. Bij wie moet ik met welk probleem komen? Je hebt je mods, dokters, bemiddelaars, management team, de hele mikmak. Dan lijkt een beperkte groep modjes me gewoon handiger. Niet dat het me verder veel interesseert hoor.
Een zooi mods die sluit en users wegtrapt kan niet op dit forum. Dat komt mede omdat we een mondige bezoekersgroep hebben, die graag inspraak willen of in ieder geval duidelijk een plek willen hebben waar ze wat kunnen zeggen en waar ook naar ze geluisterd wordt. De 'functies' die we in het leven geroepen hebben, hebben we gecreeerd aan de hand van de behoefte van de users (die LA bezoeken met problemen).
Het lijkt mij ook een stuk handiger, maar dan krijg je echt zo'n elitair groepje, dat een "wij beslissen dus wij doen en jullie mogen zeiken wat je wil, we doen het toch" uitstraling heeft. Dat hadden we vroeger een beetje en dat proberen we nu zoveel mogelijk teniet te doen
hehe,En ach, als je je op je pik getrapt voelt, trap rustig terug. Blijkbaar is de mijne niet zo groot dat 'ie makkelijk geraakt wordt.Dat is dus een grapje, voor de duidelijkheid (er zijn er ongetwijfeld weer die dit als een flame opvatten).
Enneh, ik ben niet boos, of probeer je niet af te flamen ofzo, ik probeer je alleen te laten inzien dat je tweede SU (die 'gedelete' zegmaar) lichtelijk onterecht is, of in ieder geval niet echt heel erg kloppend of samenhangend (qua commentaar op de structuur). Ik heb het niet zo op hele kleine steekjes onder water. Zeg het dan hardop
Hehe, ik ben koel en mijn reacties zijn ook koel bedoeldOp dinsdag 15 januari 2002 13:27 schreef Evolution het volgende:
Ik herhaal mijn berichtje maar even zodat een ieder even kan afkoelen ( voor zover dit nodig is).
Het is idd leuk als het heel snel behandeld wordt
Verwijderd
Normaal gesproken worden ze toch altijd heel snel verwerkt, althans die ervaring heb ik.Op dinsdag 15 januari 2002 13:34 schreef JvS het volgende:
[..]
Hehe, ik ben koel en mijn reacties zijn ook koel bedoeld. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je teleurgesteld bent als je SU niet in een paar uur weg is, maar ik vond de reactie erop een beetje overdreven
.
Het is idd leuk als het heel snel behandeld wordt.
Als dit eens een keertje niet gebeurt, door wat voor oorzaak dan ook, so what, als er consequenties zijn voor de user dan volgen die toch wel.
Hmmm... vreemd. Ik wil nog wel eens wat filosofie van de koude grond gaan spuien (vooral als ik wat bier op heb).Op dinsdag 15 januari 2002 13:32 schreef JvS het volgende:
Als ik niet tegen commentaar kon, was ik geen LA-dt'er geweest. Alleen als commentaar in mijn ogen onterecht is, dan zal ik daar zeker tegenin gaan, door het rustig proberen uit te leggen met wat argumenten of wat potjespsychologie
![]()
.
Welke mod het was, dat weet ik dus niet. Ik zal zo nog wel es die link naar dat SU-topic pakken. En mail heb ik ook niet gehad.Gewoon een topic in LA openen, of de desbetreffende mod aanspreken. Als je een mail krijgt staat daarin ook wat je er eventueel tegen kan doen. (Zie je? toch tussen de regels doorgelezen)<
Dat weet ik en is ook heel begrijpelijk. Wat ik wel eens jammer vind is het feit dat het zo vaak doorslaat. Dat mensen willens en wetens allerlei stomme dingen vol blijven houden. Het is waar dat dit een groot forum is, waardoor het misschien wat moeilijker ligt allemaal. Het gros van de gebruikers (echt het overgrote deel) heeft de mods (en alle andere lui binnen de organisatie) helemaal niet nodig. Die posten netjes in hun topics en zeiken verder niet zo. Ik hou me er meestal ook verre van.Een zooi mods die sluit en users wegtrapt kan niet op dit forum. Dat komt mede omdat we een mondige bezoekersgroep hebben, die graag inspraak willen of in ieder geval duidelijk een plek willen hebben waar ze wat kunnen zeggen en waar ook naar ze geluisterd wordt. De 'functies' die we in het leven geroepen hebben, hebben we gecreeerd aan de hand van de behoefte van de users (die LA bezoeken met problemen).
Ik zit er persoonlijk totaal niet mee. En volgens mij, weer, het gros van de gebruikers niet. Die paar herrieschoppers zou je natuurlijk ook kunnen zeggen dat ze ook op andere sites terecht kunnen.Het lijkt mij ook een stuk handiger, maar dan krijg je echt zo'n elitair groepje, dat een "wij beslissen dus wij doen en jullie mogen zeiken wat je wil, we doen het toch" uitstraling heeft. Dat hadden we vroeger een beetje en dat proberen we nu zoveel mogelijk teniet te doen.
Tja. Of ik het er mee eens ben of niet, dat boeit niet zoveel. Ik zal er niet mee zitten. Het wordt voor mij pas irritant als er, zoals in dit geval, een niet al te transparante kijk op de gang van zaken wordt geboden. Als ik m'n topicje in SU had gezien en iemand had daarin gepost "Is gefixt.", dan had je mij niet gehoord. Dan was het overduidelijk geweest. Ach ja. Kijk, ik lever niet zoveel kritiek zolang ik het niet nodig vind. Pas als ik het nodig vind wil ik de vinger nog wel eens op een zere plek leggen. Meestal niet op de meest subtiele manier. Ik heb ook nooit gepretendeerd geschikt voor de politiek te zijn!hehe,. Loopt wel los. Ik voel me niet op m'n pik getrapt hoor, ik vind alleen dat als je het niet eens bent met de manier van 'organiseren' dat je dat niet zo sluiks in een stuk kritiek moet plaatsen waar het helemaal niets mee te maken heeft, maar dat je dan gewoon een topic in LA had moeten openenen met "waarom zijn jullie toch zo ondoorzichtig georganiseerd". of "waarom blijft een SU soms langer open". Wat je nu schrijft, kwam op mij dus wel goed over, maar het staat er eigenlijk gewoon niet...
OK, ik heb verder geen probleem met de lui hier hoor. Als je vindt dat dit onderwater was, dan wil ik het wel even hardop herhalen:Enneh, ik ben niet boos, of probeer je niet af te flamen ofzo, ik probeer je alleen te laten inzien dat je tweede SU (die 'gedelete' zegmaar) lichtelijk onterecht is, of in ieder geval niet echt heel erg kloppend of samenhangend (qua commentaar op de structuur). Ik heb het niet zo op hele kleine steekjes onder water. Zeg het dan hardop. Daar kan ik namelijk wel weer extreem goed tegen
.
Ik vind dat de organisatiestructuur van GoT momenteel niet echt uitblinkt in transparantie en duidelijkheid.
Ik hoop dat dit je vrolijker stemt.
Even voor de duidelijkheid: Het ging mij erom dat mijn SU wel snel weg was, terwijl een behoorlijk aantal oudere topics gewoon bleef staan.Op dinsdag 15 januari 2002 13:34 schreef JvS het volgende:
Hehe, ik ben koel en mijn reacties zijn ook koel bedoeld. Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je teleurgesteld bent als je SU niet in een paar uur weg is, maar ik vond de reactie erop een beetje overdreven
.
Het is idd leuk als het heel snel behandeld wordt.
Ik hoop dat ik dat nu getoond heb.Op dinsdag 15 januari 2002 13:27 schreef Evolution het volgende:
Ik herhaal mijn berichtje maar even zodat een ieder even kan afkoelen ( voor zover dit nodig is).
Verwijderd
U bent een gentlemanOp dinsdag 15 januari 2002 13:53 schreef Hillie het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik dat nu getoond heb.
oeps, JvS sorry, u ook hoor