Instelling sendmail? Of toch php?

Pagina: 1
Acties:

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Ik ben leuk bezig met een PHP-site te maken :) Het gaat allemaal prima, en ik ben nu een schoonheidsfoutje er aan het proberen uit te halen.

Mensen hebben de mogelijkheid te registreren bij mij. Hun wachtwoord (random) wordt dan naar hun toegemaild. Dat werkt prima (vanuit PHP dus). Maar.. het schoonheidsfoutje:
code:
1
Received: from CC*****-A.groni1.gr.nl.home.com (cc*****-a.groni1.gr.nl.home.com [213.51.***.**])

Dat staat in de source van het mailtje dat de persoon ontvangt (ik heb wat gecensureerd, privacy roels (noem het paranoide) :)).. Dat klopt niet..

Het is geen probleem.. Als mensen replyen komt het wel goed aan (return-adress is wel goed ingesteld natuurlijk), alleen ziet het er niet echt goed uit.

Noem me een ontzettende zeur of wat je maar wil.. Maar als iemand me aan de oplossing voor dit probleem kan helpen, ben ik erg blij!

Alvast bedankt! elviver

Verwijderd

je kunt onmogelijk je ip adres verbergen

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:58

Whizzer

Flappie!

Sendmail gebruikt je hostname, dus tenzij je je hostname aanpast (maar dan werkt de kabel niet meer zo lekker geloof ik, dat weet ik nog niet), blijf je dit zien

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23
Ik heb als hostname mijn dyndns hostname ingesteld, die gebruikt sendmail dus ook :)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik ben leuk bezig met een PHP-site te maken :) Het gaat allemaal prima, en ik ben nu een schoonheidsfoutje er aan het proberen uit te halen.

Mensen hebben de mogelijkheid te registreren bij mij. Hun wachtwoord (random) wordt dan naar hun toegemaild. Dat werkt prima (vanuit PHP dus). Maar.. het schoonheidsfoutje:
code:
1
Received: from CC*****-A.groni1.gr.nl.home.com (cc*****-a.groni1.gr.nl.home.com [213.51.***.**])

Dat staat in de source van het mailtje dat de persoon ontvangt (ik heb wat gecensureerd, privacy roels (noem het paranoide) :)).. Dat klopt niet..

Het is geen probleem.. Als mensen replyen komt het wel goed aan (return-adress is wel goed ingesteld natuurlijk), alleen ziet het er niet echt goed uit.

Noem me een ontzettende zeur of wat je maar wil.. Maar als iemand me aan de oplossing voor dit probleem kan helpen, ben ik erg blij!
Er is geen oplossing voor. Die regel word er door de ontvangende mailserver ingezet.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:55

Snow_King

Konijn is stoer!

gebruik geen sendmail gewoon php

Verwijderd

Het makkelijkste is om je mailtje op te maken in het PHP script dat je gebruikt (althans, ik heb het ooit een uitgezocht en het werkt ontzettend goed zo).

Op mijn pagina kunnen gebruikers een form invullen die dan naar mij gemaild wordt (www.inborn.net/contact.php). Deze geeft de variabelen: $name, $email en $comments mee.

Het php script zorgt ervoor dat het mailtje er een beetje netjes uitziet met alle informatie die nodig is.

$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$mailer = getenv("HTTP_USER_AGENT");
$tekst = "\nName : " . $name . "\ne-mail : " . $email . "\nComments :\n\n" . $comments;
mail("ontvanger@domein.com", "Response pagina", $tekst, "From: $name <$email>\nX-IP-address: $ip\nX-Mailer: $mailer");

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

• DRvDijk
Dat doe ik al, met PHP mailen... Alleen krijg ik alsnog die regel in de source van het mailtje...

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 16:37 schreef Snow_King3000 het volgende:
:? En hoe denk jij dat php mailtjes verstuurd? :+

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

En wat gebruikt PHP ?? Sendmail inderdaad. Het is de ontvangende mailserver die die regel erin zet, niet de mailserver die het bericht verstuurd.

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
php gebruikt sendmail, zoals in je php.ini staat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = localhost

; For Win32 only.
sendmail_from = me@localhost.com

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: 'sendmail -t -i').
;sendmail_path =

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• DRvDijk
Hmmm.. dat maar eens uitzoeken dan maar :) Thenx!
Pagina: 1