Toon posts:

Automotor geluid hoorbaar via Speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 5.718 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit weekend in mijn Voyager een radio/cd speler ingebouwd samen met een versterker en zo'n speakerkast.
Versterker aangesloten met prof set dus hele dikke kabels rechtstreeks vanaf de accu.
Nu heb ik het probleem dat , als de motor loopt, ik het toerental als een soort fluittoon hoor via de speakers zeer irritant.
Iemand een idee?

• -Michel-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-12-2025
Dat is waarschijnlijk je dynamo die je hoort. Je kunt proberen om je hele audio installatie op 1 plek goed te aarden (blank metaal!). Anders zijn er volgens mij ook wel filters te koop bij de halfords etc. maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38
Slechte signaalkabels kunnen dit ook veroorzaken. Zeker als de auto electronische ontsteking heeft.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

je geluidskabels en stroomkabels van je versterker moeten allebei aan een andere kant van de auto lopen, dit kan ook nog wel is schelen, en als ze elkaar kruisen moet de hoek het liefs 90graden zijn.

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 13:36

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op dinsdag 15 januari 2002 11:01 schreef charrel het volgende:
je geluidskabels en stroomkabels van je versterker moeten allebei aan een andere kant van de auto lopen, dit kan ook nog wel is schelen, en als ze elkaar kruisen moet de hoek het liefs 90graden zijn.
LOL, yeah right :o

Topicstarter:
Dit ligt waarschijnlijk aan de voeding, hier zijn speciale filters voor te koop. maar ik heb echt geen idee wat ze kosten :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tja, Voyager he...
Even een ontstoringsfilter ertussen hangen. Halen bij de betere auto(hifi)zaak.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ligt dit niet bij de ontsteking? Mischien helpt afschermen? Ik ben niet echt een autohifi-man dus pin me nergens op vast.. :)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10-2025

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Is een aardingslus die meestal via de signaalkabel doorgegeven wordt. Zijn filters van ong. EU 30,-- voor in de handel die je in de signaalkabel plaatst. Werkte bij iig wel. :)

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:55

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op dinsdag 15 januari 2002 11:05 schreef AtomicShockwave het volgende:
LOL, yeah right :o
Het is serieus niet echt aan te raden om signaalkabels (vooral lijn-niveau) naast voedingskabels te leggen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad toen heb ik mun geluidskaart (sb live 5.1) ff in een ander pci slot gezet en t was weer gefixt

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op dinsdag 15 januari 2002 12:29 schreef rdl het volgende:
ik heb dit probleem ook gehad toen heb ik mun geluidskaart (sb live 5.1) ff in een ander pci slot gezet en t was weer gefixt
Ja. :?

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien stom maar is je rotor ontstoord??
Als je geen ontstoorde rotor hebt kun je storingen krijgen op je radio, ik weet alleen niet of dat ook dat gefluit kan veroorzaken wat jij hebt..

V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A schakelmateriaal

Verwijderd

Heb dr ook last van in mn Escord :) ...

Is best grappig, want als ik um dan op LW of AM zet i.p.v. FM... dan lijkt t net of ik in een vette Formule wagen zit :>, niet helemaal de bedoeling maar toch...

Maareh, ff over die storing van jou, als je t geluid harder zet dan hoor je t nie meer ;). En verder ligt t volgens mij aan de manier van aanluiten... heb zelf nog geen zin en tijd gehad om t te verhelpen, maar als t zover is dan laat ik t je weten...

grtz knutsel

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op dinsdag 15 januari 2002 12:32 schreef --Erik-- het volgende:
Misschien stom maar is je rotor ontstoord??
Als je geen ontstoorde rotor hebt kun je storingen krijgen op je radio, ik weet alleen niet of dat ook dat gefluit kan veroorzaken wat jij hebt..
Volgens mij kan dat wel, als bijv. je brommer daar ook "last" van heeft hoor je op iedere radio in de straat waar je rijdt een fluittoon ter hoogte van de frequentie van je ontsteking (=toerental).

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 12:29 schreef rdl het volgende:
Jaja...je autoradio in een ander slot? haha

Een maat van mij had er ook last van, maar heeft er inderdaard een filter tussen gezet. Kostte zo'n 30-50 GULDEN! (conrad heeft ze oa)

Verwijderd

Soms helpt het ook om de min rechtstreeks van je accu te halen (schone massa)
Werkte bij mij iig !
Of een filtertje/condensatortje tussen de + en - plaatsen

Verwijderd

Ik heb er zelf ook last van in mijn renault megane, maar dan op 1 van de 2 versterkers... zit op dezelfde voedingslijn aangesloten en op dezelfde lijn... Ik heb het idee dat het aan de kwaliteit van de versterker ligt.

Zodra ik er voor al veel bassen in de muziek voor komen word de fluittoon hoger, misschien iemand een idee?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maat van mij heeft dit ook!

We gaan dan wel ff zo'n filter kopen.
Maar waar moet deze geplaatst worden?

Het is gewoon een 4x40Watt JVC Radio met 4 boxen erop aangesloten.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Het wordt waarschijnlijk al minder als je een spoeltje opneemt in de plus-leiding. Gewoon stukje draad (massive kern) een keer of 8 rond wikkelen (ong 1 cm doorsnee).
Verbind een condensator daarachter (radio zijde dus) tussen plus en min. Waardes zijn niet kritisch.

An 11 is a 10 that swallows

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:54
Hmmm mijn vorige auto was ook een (grijs kenteken) voyager uit 2001. Deze had exact hetzelfde probleem na de plaatsing van 2 versterkers en subwooferkastje enzo :D

Geluid is superirritant, als je erg lang doortrekt in de versnellingen, wordt je helemaal geschuffeld van 't geluid. Het is inderdaad simpel te verhelpen door zo'n onstoorderskastje ertussen te stoppen!

offtopic:
Wist je trouwens dat die voyager in z'n 4e versnelling bijna 200 rijdt en in z'n 5 maar 170? Die van mij heeft nooit in z'n 5 gestaan :9

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Zelfde probleem + oplossing :

http://www.keistad.demon.nl/zcv/tech1293.htm

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 09:17

Diamon

The Weird One

T'sja, zal ook effe een posting hieraan toevoegen.

zijn filters voor te koop ja, die zet je tussen je audio meuk.
Maar je kunt het zaakje ook gelijk bij je dynamo regelen.
Alleen heb je daarvoor weer een ander printje voor nodig, en vaak is dat dan een eigenfabricage.

And The Only One

Verwijderd

probeer eens is een klein elco/condensatortje van 10 cent... :) waarschijnlijk is het probleem dan al weg..

suc6

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Maar waar moet die dan tussen :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 20:15 schreef jelmervos het volgende:
Zelfde probleem + oplossing :

http://www.keistad.demon.nl/zcv/tech1293.htm
Klinkt goed , heb alleen geen flauw idee waar ze het over hebben .
Ben niet echt thuis in autoelectra.
Aanvulling in lekentaal aub?

Verwijderd

Hier es kijken:
[topic=56133/1/25]
Op zaterdag 15 december 2001 19:31 schreef Extra300s het volgende:
Om te beginnen ligt het probleem niet aan je radio, immers de ruis (ik neem aan fluittoon) word ook weergegeven als het volume zacht staat.

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

1) zorg eerst eens dat de signaal kabel (cinch)NIET naast die dure stroomkabel loopt! Het beste is de signaal kabel aan de andere kant van de auto laten lopen. (probeer eerst eens de kabel los door de auto)

2) De (dikke) massa-kabel van de versterker zo kort mogelijk houden 10cm of zo met een zelftappende parker zodat je zeker een goede massa hebt.

3) vaak staat het signaal op de versterker zelf veel te hoog afgeregeld, ja dan gaat het een stuk harder maar is zeker niet goed, terugzetten!!

4) Het komt NIET van je voedingskabel of de accu af!! Zorg voor zeer goede signaal kabel als het bovenstaande niet geholpen heeft! Rockford Fossgate heeft superkabels!

5) Zet de radio ook aan een "losse" massa niet aan de accu! Dikke, korte kabels gebruiken (ik bedoel hier de massa mee)

Ik denk dat als je dit probeert zeker de oplossing is, zou dit niet zo zijn dan pas kijken voor een ontstoringsset, maar daar geloof ik niets van...!

Succes ermee!

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 12:29 schreef Hillie het volgende:

[..]

Het is serieus niet echt aan te raden om signaalkabels (vooral lijn-niveau) naast voedingskabels te leggen.
Dit is 100% waar! Liefst signaalkabels en voedingskabels gescheiden houden

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 22:43 schreef Prikkeldraad het volgende:
Hier es kijken:
[topic=56133/1/25]
[..]
Dat zou best het probleem kunnen wezen.
Voedng van accu naar versterker en signaal kabel (lijn )
liggen gebroederlijk naast elkaar onder het tapijt. I:(
Dat eerst maar eens veranderen en dan gelijk het niveau terug draaien.
Alvast dank voor de tips!
Pagina: 1