shuttle fv24 moederbord

Pagina: 1
Acties:

• JGame
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
Sins kort is overal het barbone systeem van shuttle te koop de sv24. Helemaal sind er gisteren een post bij het nieuws stond: http://www.tweakers.net/nieuws/20036.

Nou zit er in die barbone sv24 een moederbord genaamd de fv24. Ik wil graag dit moederbordje los hebben om er een standalone dvd/divx/mp3 player van te maken.
zoals deze dude: http://www.mp3car.com/usersites/moahdib/index.htm.

Mijn vraag is weet iemand waar dit bordje te koop is. Ik kan het niet in de pricewatch terug vinden. Ook bij andere pagina's kom ik niet verder.

als iemand een leverancier weet hoor ik dat graag.

- JGame

Programming is like having sex: One little mistake and you have to support it for the rest of your life.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
ik heb vandaag ook al zitten kijken... als alle bedrijven die die barebone sv24 hebben zullen het moederbord los ook wel kunnen bestellen. de vraag is alleen tegen welke prijs. en eigenlijk wil ik het riserkaartje er ook wel bij.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• JGame
ja, ik heb al een mailtje gestuur naar een paar bedrijven, ff kijken of ze morgen reageren.

Als je naar de prijs kijkt reknen ze meestal zo'n 200 euro voor zo'n barbone kast dus ik hoop dat het bordje dan ongeveer op de 110 euro uit komt

Programming is like having sex: One little mistake and you have to support it for the rest of your life.

• P5ycho
  • Nu online
op www.pricewatch.com zit hij tegen de 110 dollar. reken dus maar op 125 euro ofzo. ik zit nu aleen te twijfelen wat voor cpu ik erin ga doen, een celeron in de buurt van 733 of een veel minder stroom vretende (en waarschijnlijk passief gekoelde) Cyrix III. alleen ivm mp3, Divx en FPU performance weet ik niet of dat een strak plan is.

edit: wat vaag nu kannik em niet meer vinden. ik zie spoken.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Asus heeft ze ook. Terminator heten ze. Das ook met kast, maar de gewone FlexATX planken moeten ook wel te krijgen zijn.

You can't have everything. Where would you put it?

• JGame
Nou passief koel lijkt mij erg moeilijk aangezien ik het in een echt klein kastje wil doen, je zit natuurlijk ook nog met de hitte van je hdd een je dvd speler.

• P5ycho
  • Nu online
zo'n cyrix3 verstookt maar 5W, tegenover de 20W van een celeron. als HD gebruik ik of een laptop HD of een cheapass 20GB maxtorretje. cd speler laat ik compleet achterwege. (hd wordt removable)

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik heb alle shops in de pricewatch die Shuttle mobo's verkopen gemaild. De paar waar ik ook echt mail van terug kreeg konden me niet aan dit mobotje helpen.

Ik heb ook de duitse vestiging van Shuttle/Spacewalker gemaild (via de amerikaanse), maar daar heb ik ook geen antwoord van gehad... :'(

Ik had een stoer casebuild plan voor dit mobo, waar een ander (groter dan 19*18 cm) niet in kon, maar dat lijkt nu niet te gaan lukken (ik vind bestellen in amerika te duur voor dit hobbyprojectje)....

• P5ycho
  • Nu online
Op dinsdag 15 januari 2002 10:41 schreef Weefselkweekje het volgende:
Ik heb alle shops in de pricewatch die Shuttle mobo's verkopen gemaild. De paar waar ik ook echt mail van terug kreeg konden me niet aan dit mobotje helpen.

Ik heb ook de duitse vestiging van Shuttle/Spacewalker gemaild (via de amerikaanse), maar daar heb ik ook geen antwoord van gehad... :'(

Ik had een stoer casebuild plan voor dit mobo, waar een ander (groter dan 19*18 cm) niet in kon, maar dat lijkt nu niet te gaan lukken (ik vind bestellen in amerika te duur voor dit hobbyprojectje)....
vaag zeg! ik zal eens bij de pczaak om de hoek vragen, die kunnen me vaak uit de brand helpen als er anders geen oplossing is.

• roytanck
ik ben benieuwd... toen ik 'em zocht stond de SV24 nog niet eens in de pricewatch... misschien is het nu beter.

De eerste keer dat ik de SV24 zag was op de HCC dagen. Ik heb de winkel die em daar liet zien natuurlijk ook gemaild, maar die claimen dat ze alleen de complete barebone verkopen omdat ze research en developement hebben geinvesteerd in het product. Beetje vreemd is dat wel, want het is een kant-en-klaar product van Shuttle :) Dat was ICtronix trouwens... ik weet niet waar ze zitten.

[topic=349018]
dit wilde ik er trouwens mee doen...

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Je kan natuurlijk ook een ander F-ATX bordje nemen.

Bv. de Freetech P6F209

Ongeveer de zelfde specificaties als de SHuttle FV-24
die zoch tik namelij kook eerst los, maar kon hem nergens vinden (in nederland dan). dus toen gekeken naar zelfde soort type bordje en kwam ik uit op de Freetech P6F209.

Ik hem toen gekocht bij apocom (perfect spulletje) misschien een idee ipv de shuttle fv-24

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Trouwens nog even de linkjes

Freetech P6F209

Apocom BV

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• P5ycho
  • Nu online
wow die is maar 17bij17 :)

hoe duur was dat geval?

• JGame
Ja maar zo te zien heeft de P6F209 geen tv-out en dat is onmisbaar als je een standalone player wilt maken.
Bovendien zie ik dat moederbord er niet bij staan op de pagina van apocom.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Deze heeft wel TV-out (is wel optioneel dus even zoeken naar in plug kaartje van dit mobo, anders na vragen bij freetech of apocom)

Gekocht bij apocom voor rond de 300 of zo.. Ze hebben hem niet in de lijst staan, staat een barebone systeem in als ik me niet vergis, maar mailtje gestuurd en gevraagd, hebben hem du sook los. Was snel binnen :)

-- edit --
weet de prijs niet meer zeker, kon ook 350 zijn volgens mij, maar bordje werkt uitstekend met C3 733. Samen met oude monitor ideaal voor wat ik er mee doe, gebruiken als mp3 speler (of andere muziek types) en dan scherm gebruiken voor een kleurige weergeving van de muziek.

• roytanck
Wow, dat boardje is idd ook erg leuk. De prijs valt een beetje tegen, maar er zit ook erg veel onboard... :)

Tnx voor de info... iemand nog andere piepkleine bordjes gevonden?

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Trouwens hier een plaatje van de Freetech P6F209

124.966 bytes

Was destijds rond de 320 guldens

• JGame
RIKZ, je zei in een eerdere post dat TV-out optioneel was.
Heb jij er een plug-in kaartje opgezet of was die TV-out al standaard aanwezig op jou moederbord ???

• roytanck
Ik heb net mail terug gehad van Apocom, en het bordje kost 146 euro excl. verzendkosten en BTW...

Zie trouwens ook:
[topic=382027/1/25]
Een erg coole SV24 kloon in Japan... :)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Op woensdag 16 januari 2002 10:18 schreef JGame het volgende:
RIKZ, je zei in een eerdere post dat TV-out optioneel was.
Heb jij er een plug-in kaartje opgezet of was die TV-out al standaard aanwezig op jou moederbord ???
Zit zoals je kan zien op postin gplaatje net er boven, dat er op het mobo een aansluiting zit voor plug on kaartje van Freetech, echter deze heb ik dus niet (het kaartje dan, wel de aansluiting) heb gisteren een mailtje gestuurd maar nog geen antwoord op gehad, dus misschien komt dat nog.

Maar het is wel een lekker klein en fijn bordje. Vind tik dan persoonlijk.

• JGame
Zeker, en het zelfde formaat van de shuttle.
He en thnx voor het mailen naar apocom.
Ik wacht in spanning af :)

• P5ycho
  • Nu online
is er nog nieuws op het FlexATX front?

• JGame
helaas niet, fv24 nog steeds niet gevonden in nederland, ben nu bezig met een alternatief. dat freetech bordje. maar als je nog nieuws hebt over dat shuttle bordje hoor ik het graag :)

Verwijderd

Voor de shuttle FV 24 kijk hier, misschien ook levering aan nederland.

Pricewatch

Staan alleen duitsland en oostenrijk op maar toch. :)

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
er is lastig aan te komen in Nederland
ik verkoop zelf ook sv24 (voornamelijk voor divx bakken)
maar de mainboards zijn gewoon heel lastig te krijgen
je beste hoop is Duitsland, daar zijn ze volopte koop :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
als er btw genoeg interesse is kan ik er misschien wel een zooi regelen :+

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Om even op de Freetech P6F209 terug te komen, ze supporten de TV-Out wel, maar hebben er nog geen plug-in card voor. Zijn ze wel mee bezig maar is er dus niet, dus als je echt een stand alone dus alleen maar nog tv-scherm en bv afstandsbediening wilt hebben valt deze dus af, of je moet dan een tv-out pci kaart er in pluggen (naturlijk wel met PCIslot riser)

• JGame
Jammer dat die freetech afvalt.

Ik ben zeker geinteresseert in die shuttle, maar het gaat dan om 1 hooguit 2 moederborden. Dus ik weet niet wat jij vind vallen onder 'een zooi' :). En als je er aan kan komen wil ik ook graag de prijs weten voor aanschaf.

• P5ycho
  • Nu online
TV out heb ik waarschijnlijk niet nodig, maar voor de zekerheid wil ik em er wel op hebben eigenlijk...

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Kijk ook eens bij
http://www.pcware.com/english/products/IA/ia.htm

hebben ze ook leuke dingetjes :P

• JGame
zijn idd leuke bordjes, maar het is in engeland en dus niet in nederland. Het lijkt wel of nederland allergies is voor flex-at bordjes :)

Verwijderd

zijn wel leuke plankjes jah :) net iets langer dan een DIMM slotje is toch netjes d8 ik zo *D

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:35

LopeZ

Too much is never enough

Als er een soort van inkoop actie komt voor de fv24 dan schrijf ik me zeker in. Denk eigenlijk dat er wel genoeg animo voor als, er duiken steeds meer topics op waar ze kleine alles-onboard-mobo's zoeken.

• JGame
laten we het hopen :)

• P5ycho
  • Nu online
iemand nog iets gehoord van een inkoopactie of iets dergelijks?

Verwijderd

Is iemand hem al tegengekomen?

• JGame
Helaas ben ik de fv24 (buiten dan de sv24 barbone pc's om dan) na veel zoekwerk niet in nederland tegengekomen. Ik heb inmiddels een barebone gekocht bij biosign.nl die hebben een leuke aanbieding barbone pc (mobo en case) + processor voor 169 euro.

Het is niet echt de nieuwste maar hij werkt goead als DivX/MP3 standlone player(wel bsplayer gebruiken Mediaplayer en Tha Playa trekt ie niet in hoge resoluties).
Toch een leuk alternatief (en waarschijnlijk ook een stuk goedkopen).

- JGame

Pagina: 1