Toon posts:

communicatie tussen website en app.

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar het wordt me allemaal niet duidelijk.

Ik ben bezig (samen met een medestudent) met een eigen projectje.

We willen via een gsm met wap een variabele doorgeven van een wappagina naar een applicatie (bijv. C++) die dan een ledje aan de lpt poort aan of uit zet.

We weten inmiddels hoe we een wab pagina moeten maken en hoe we de ledjes aan en uit moeten zetten met C++.

Maar hoe krijgen we nou info van de browser naar de app. en andersom???

We willen wel een app. besturen op een client comp. niet op een server. (dit heb ik al gezien in de search).

Bij voorbaat dank.

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De C++ applicatie kan toch gewoon een verbinding maken met de server en de wap pagina opvragen?
Of begrijp ik je nou verkeerd?

Verwijderd

Bedoel je zoiets als CGI of begrijp ik je nou niet?

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik denk ook wat Orphix zegt, of begrijpen we je nu verkeerd?

Ik weet niet precies wat je gaat doen, dus misschien is dit wat overdreven, maar je zou je even in RPC systemen kunnen verdiepen, zoals bijvoorbeeld XML-RPC, SOAP, of Java RMI.

[edit]
Als je dit allemaal niet nodig hebt kun je natuurlijk een 'gewone' HTTP connectie leggen naar de website. Om het dan nog een beetje mooi te houden zou je op de website je data als XML aan kunnen bieden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik kan verbinding maken met een c++ app.
Maar als ik verbinding maak kan ik dan ook een variabele doorgeven naar de browser en andersom, een variabele van de browser terug naar de app.?

We willen om te beginnen hetvolgende:
We hebben twee computers.
Op de lpt poort sluiten we een ledje aan.
We zorgen dat op de twee computers de C app. draait.
Nou wil ik, via internet, kijken of bij de andere het ledje aan of uit staat.
Aan de hand van die informatie wil ik het ook kunnen veranderen, dus als het ledje aan staat wil ik de mogelijkheid om hem uit te zetten.

Hiervoor moet ik via internet variabele doorsturen naar de app. die op de andere computer draait. Ook moet ik weer een variabele terug krijgen van zijn app. naar mijn browser.

Ik hoop dat dit wat duidelijker geworden is....

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 09:49 schreef mvkooten het volgende:
Ok, ik kan verbinding maken met een c++ app.
Maar als ik verbinding maak kan ik dan ook een variabele doorgeven naar de browser en andersom, een variabele van de browser terug naar de app.?

We willen om te beginnen hetvolgende:
We hebben twee computers.
Op de lpt poort sluiten we een ledje aan.
We zorgen dat op de twee computers de C app. draait.
Nou wil ik, via internet, kijken of bij de andere het ledje aan of uit staat.
Aan de hand van die informatie wil ik het ook kunnen veranderen, dus als het ledje aan staat wil ik de mogelijkheid om hem uit te zetten.

Hiervoor moet ik via internet variabele doorsturen naar de app. die op de andere computer draait. Ook moet ik weer een variabele terug krijgen van zijn app. naar mijn browser.

Ik hoop dat dit wat duidelijker geworden is....
Dus wat je wilt is gewoon een socket connection? Waarom WML/WAP?

Verwijderd

Topicstarter
uhmm.. socket connection. ff opzoeken. :)

Waarom wap, dat is onderdeel van het project.
Dat we via onze gsm het ledje aan of uit kunnen zetten.

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:41
De computer met het ledje geeft om de zoveel tijd zijn status door aan de webserver (aan of uit dus).
De wabbrowser kan die status dus opvragen via een webpagina en een nieuwe status voorstellen. De computer met het ledje controleert op de nieuwe status en veranderd dit vervolgens.
Alle actie ligt dus bij de clients aangezien een webserver alleen reageerd op verzoeken van de client en niet uit zichzelf iets naar een client gaat sturen.

PSN: PcDCch

Verwijderd

Topicstarter
is een socket connection net zoiets als napster gebruikte?

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

maak de wappage in php, laat deze naar bestand schrijven en C van bestand lezen... of misschien php een dll laten aanroepen ... ?

ook kan een url een exe aanroepen.

zet de .exe in cgi-bin en doe

http://server.com/cgi-bin/proggie.exe?aan
dit doet dan geloof ik hefzelfde als

c:\proggie.exe aan

maar dan als user WEBSERVER oid.

proggie.exe is een C client tool die verbinding legt met tcpip sockets naar proggie2.exe (dit is een constant draaiend server proces op de 2e pc met led !)
geeft de info door. proggie2.exe controleerd / wijzigd en geeft info terug.

proggie.exe (terug op de webserver dus)

kan met

echo "<html><head></head><body>"";
echo $vasribles;
echo "</body></html>";

dan ook nog info doorgeven naar de wapbrowser op de gsm...

heb je daar wat aan ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 11:05 schreef Mozart het volgende:
De computer met het ledje geeft om de zoveel tijd zijn status door aan de webserver (aan of uit dus).
De wabbrowser kan die status dus opvragen via een webpagina en een nieuwe status voorstellen. De computer met het ledje controleert op de nieuwe status en veranderd dit vervolgens.
Alle actie ligt dus bij de clients aangezien een webserver alleen reageerd op verzoeken van de client en niet uit zichzelf iets naar een client gaat sturen.
Juist!!
Alleen hoeft het ledje niet om de zoveel tijd zijn status door te geven. Wij hadden in gedachte dat het gewoon op aanvraag gaat. Dus iemand maakt verbinding met zijn gsm en vraagt dan de status op.

Verwijderd

Topicstarter
xychix:
Je hebt het over 2 servers, maar ik wil het client-side proberen.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

je zegt dat je 2 servers en een GSM hebt..

GSM = client en bezoekt wappage

WEBSERVER pc1 = WAP/WEBSERVER
deze legt connectie met pc2 waar het ledje aan zit

Pc2 draait C server proggie en heeft ledje aan zn kont hangen.

als je maar 1 pc (Wap/web server) hebt en een gsm dan kun je dat C sockets stuk over slaan

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 11:25 schreef xychix het volgende:
je zegt dat je 2 servers en een GSM hebt..

GSM = client en bezoekt wappage

WEBSERVER pc1 = WAP/WEBSERVER
deze legt connectie met pc2 waar het ledje aan zit

Pc2 draait C server proggie en heeft ledje aan zn kont hangen.

als je maar 1 pc (Wap/web server) hebt en een gsm dan kun je dat C sockets stuk over slaan
Maar Pc2 is toch geen server, alleen Pc1???
Pc2 is ook een bak die gewoon thuis staat.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Op dinsdag 15 januari 2002 13:29 schreef mvkooten het volgende:

[..]

Maar Pc2 is toch geen server, alleen Pc1???
Pc2 is ook een bak die gewoon thuis staat.
pc2 heeft wel een vaste internet verbinding en zit niet achter een potdichte firewall ?

dan zul je hier idd. dat c serverprogrammatje moeten gaan draaien...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 13:31 schreef xychix het volgende:

[..]

pc2 heeft wel een vaste internet verbinding en zit niet achter een potdichte firewall ?

dan zul je hier idd. dat c serverprogrammatje moeten gaan draaien...
uhmm.. welk serverprogje?

btw je bent wel erg snel :)

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij sapt niemand het meer....

• Orphix
  • Niet online
'Op aanvraag' kan alleen als je Led Server ook vanaf het internet beschikbaar is.

Volgens mij bedoel je dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5
GSM ----> [ Internet Server ]
            |
            |
            v
         [ Led Server ]

Die internet server is dan bedoeld om de Led server te ontlasten (die staat immers thuis en heeft een minderen connectie) en bovendien een extra beveiliging toe te passen. Niemand ziet in feite dat je iets veranderd op de Led Server, in plaats van de internet server.

Ok. De internet server vraagt dus een pagina op op de Led Server met parameters en roept daarop het daadwerkelijke C programma aan die het ledje van kleur verandert.

Je zou ook direct GSM ---> Led Server kunnen doen, maar dit is (naast de bovengenoemde nadelen) ook niet de bedoeling van de opdracht geloof ik.

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 16:40
Wat doen jullie allemaal moeilijk zeg...

Je hebt een c++ progje wat prima de led aan of uit kan zetten, zorg nu dat je deze middels een commandline variabele om kan zetten.

Zoek vervolgens de CGI specificatie er even op na.

Met CGI kun je namelijk een http-server een exe laten uitvoeren als reactie op een bepaalde link. Je ziet wel is van die perl scriptjes in een CGI bin staan, dit kan net zo goed een uitvoerbaar bestand zijn. Een programma dus.

De variabelen komen binnen middels stdin/cin en wat normaal op stdout/cout komt, is je output naar de client browser. Stel dat je dat voor elkaar hebt. Dan laat je je CGI een enkele waarde uitpoepen.

We weten allemaal dat je met PHP/JSP/ASP een andere link kan embedden/aanroepen vanuit een pagina. In je pagina doe je de juiste aanroep naar je CGI programma, vervolgens check je de terug gegeven string op resultaat. succes of error, niet veel bijzonders iig. Op basis van dit resultaat geef je een net resultaat terug aan de client browser, of het nou WAP of HTTP is. Belangrijkste is dat je CGI gedeelte goed robuust is. Want als dat crashed of locked, dan heb je een mega probleem >:)

• Orphix
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:23 schreef The - DDD een oplossing
Jups, daar doelde ik dus op :)
Ik heb een 'tussenstop' gemaakt om de daadwerkelijke implementatie te verbergen en dus meer hacker-proof te maken, het is dan ook makkelijker om je led-webserver op andere poorten bijvoorbeeld te zetten. Bovendien ging de topicstarter met 2 servers aan de slag dus daar ben ik wat verder mee gegaan.
Pagina: 1