Avifile problems

Pagina: 1
Acties:

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 21:56
Ik heb Avifile maar weer eens gecompiled. En het werkt. Echter heb ik nog wat problemen.

1. Sommige DivX bestanden werken niet. Van de 3 die ik heb geprobeerd werkt er 1.
2. Sync problemen. Het eeld loopt niet gelijk met het geluid. Dit kan je aanpassen. Heb ik ook gedaan. Maar als ik dit bij elke DivX moet doen wordt ik niet blij.

Iemand bekend met deze problemen, en eventueel oplossingen?

Verwijderd

Welke versie gebruik je :? Onder 0.6-current werkt zo ongeveer elke divx (bij mij)...

• PluueeR
0.53.5 was stable, 0.6 is toch nog development? Anders probeer ik die zo wel ff :)

Verwijderd

ikheb niets tegen avifile
maar ik heb nog minder tegen mplayer
pak de mplayer source van
http://www.mplayerhq.hu/homepage/dload.html
pak ook w32*
pak de w32 zut uit en zet de inhoud in /usr/lib/win32 ofzo
en compile mplayer
Tot nu toe doet mplayer het bij mij het beste

ik heb xmps avifile xine en mplayer getest
en nog wat meer progjes maar de meesten zijn gebaseerd op de avifile source

suc-6

• x-wolf
  • Laatst online: 01-05-2024
Zie dat mplayer ook hollywood+ ondersteunt. Ga dit meteen vanavond proberen!

* x-wolf heeft nl. maar 1 reden dat zijn compu ook nog een windowspartitie kent en dat is het dvd's kijken op zijn tv via zijn hollywoodkaartje.

• PluueeR
De 0.6 van avifile doet het net zo beroert als de oudere versie. Misschien dat het komt omdat ie DivX4 niet meecompiled. Maar er staat ook nergens waar je dat aanmoet zetten. 1 film doet het, maar de rest gewoon niet. Lijkt wel of die een iets andere codec ofzow gebruiken die ik niet heb.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Op dinsdag 15 januari 2002 13:57 schreef x-wolf het volgende:
Zie dat mplayer ook hollywood+ ondersteunt. Ga dit meteen vanavond proberen!

* x-wolf heeft nl. maar 1 reden dat zijn compu ook nog een windowspartitie kent en dat is het dvd's kijken op zijn tv via zijn hollywoodkaartje.
xine kent dit overigens al geruime tijd! Dus waarom gebruik je die dan niet! Overigens heb ik mplayer nog niet gebruikt met dxr3

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• x-wolf
  • Laatst online: 01-05-2024
Hele simpele reden waarom ik xine niet gebruik. :) Heb het al zeer vaak geprobeert maar er gaat altijd iets mis bij mij tijdens het compilen met dxr3 support (althans daar was iets mee, is ook alweer enkele maanden geleden dat ik het voor het laatst heb geprobeert). Zonder lukt het wel om Xine te compileren maar daar had ik weer nix aan. Ook de rpm's werkten niet bij mij :( Nu maar eens mplayer proberen, hopelij is er een duidelijke uitleg over hoe dat moet.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 14:35 schreef PluueeR het volgende:
De 0.6 van avifile doet het net zo beroert als de oudere versie. Misschien dat het komt omdat ie DivX4 niet meecompiled. Maar er staat ook nergens waar je dat aanmoet zetten. 1 film doet het, maar de rest gewoon niet. Lijkt wel of die een iets andere codec ofzow gebruiken die ik niet heb.
Na de configure stap geeft ie een mooi overzichtje van de CODECS die je hebt. Misschien moet je divx 3 of 4 nog installeren?

• PluueeR
Ik heb nu Mplayer 0.60 gecompiled, en die doet het wel goed (tot nu toe). Heb twee DivX'n geprobeerd. De 1 deed het al onder Avifile en de ander niet. Maar die doet het wel onder Mplayer.

Ben hem nu even opnieuw aan het compilen met de gui aan. Raar dat dat standaard uit staat :) Maar het lijkt allemaal goed te werken.

• PluueeR
Op dinsdag 15 januari 2002 14:57 schreef slierp het volgende:

[..]

Na de configure stap geeft ie een mooi overzichtje van de CODECS die je hebt. Misschien moet je divx 3 of 4 nog installeren?
DivX ontbreekt vij Avifile. Maar er staat nergens hoe je die installed. Mplayer deed het goed, nadat ik hem opnieuw gecompiled had, werkte alleen de DivX nog die het in Avifile ook alleen deed.....:(

• PluueeR
Op dinsdag 15 januari 2002 15:05 schreef PluueeR het volgende:

[..]

DivX4 ontbreekt vij Avifile. Maar er staat nergens hoe je die installed. Mplayer deed het goed, nadat ik hem opnieuw gecompiled had, werkte alleen de DivX nog die het in Avifile ook alleen deed.....:(

Verwijderd

avifile.sourceforge.net, download sectie:linkje

• PluueeR
jups die heb ik gedownload, maar hoe install je die dan? zit namelijk geen README ofzow in

en als ik ./configure --help doe, staat er ook niks over DivX4Linux

[update]

Laat maar zie een install.sh staan

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 14:49 schreef x-wolf het volgende:
Hele simpele reden waarom ik xine niet gebruik. :) Heb het al zeer vaak geprobeert maar er gaat altijd iets mis bij mij tijdens het compilen met dxr3 support (althans daar was iets mee, is ook alweer enkele maanden geleden dat ik het voor het laatst heb geprobeert). Zonder lukt het wel om Xine te compileren maar daar had ik weer nix aan. Ook de rpm's werkten niet bij mij :( Nu maar eens mplayer proberen, hopelij is er een duidelijke uitleg over hoe dat moet.
Zorg dat em8300.h in /usr/src/linux/include/linux/em8300.h staat, dan wordt support voor de DXR3 meegecompileerd.

Overigens ben ik ook niet supergelukkig met Xine+DXR3... Maargoed, dan maar geen DXR3 ;)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 16:10 schreef PluueeR het volgende:
jups die heb ik gedownload, maar hoe install je die dan? zit namelijk geen README ofzow in

en als ik ./configure --help doe, staat er ook niks over DivX4Linux

[update]

Laat maar zie een install.sh staan
http://www.projectmayo.com/

• PluueeR
Ook met de DivX4Linux codec geinstalleerd (configure geeft inderdaad aan dat ie hem gaat gebruiken) werkt het niet.

Verwijderd

Misschien de divx 3 libs installen. Die staan in de binaries.zip op de download page. Die files moet je in /usr/lib/win32 plempen. (edit) avifile opstarten in de terminal is misschien ook handig: kun je de foutmelding zien bij die filmpjes.

• PluueeR
heb ik ook al gedaan, ik heb ze allebei, dan moet de goede codec er toch tussen zitten, of pakt ie die niet automatisch?

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
... Misschien dat het komt omdat ie DivX4 niet meecompiled. Maar er staat ook nergens waar je dat aanmoet zetten. 1 film doet het, maar de rest gewoon niet. Lijkt wel of die een iets andere codec ofzow gebruiken die ik niet heb.
Dat moet je installeren d.m.v. die grote tgz/zipfiles met Windows dll's
Bij mij werkt divx4 wel gewoon met Avifile (alleen kan hij divx4 en divx3 niet altijd onderscheiden)

http://avifile.sourceforge.net/binaries-011002.tgz dus

Verwijderd

Liep wat mis met die edit: wat voor foutmeldingen krijg je bij die films Pluueer?

easydisk: als ie de codec versie niet goed detecteert, hoe fix je dat?

• PluueeR
Ik kreeg dus totaal geen foutmelding, beeld wordt opgebouwd, window gemaakt voor de film, en dan wordt X gesloten, en aangezien ik in init 4 draai, logt ie dan dus me Xsession uit.

Wanneer ik Aviplay dus startte met: aviplay > blaat.log dan waren er na afloop geen rare errors in die log file te vinden.

Overigens werkt het nu goed, ik heb DivxX4Linux werkend door de /usr/lib/win32 te disablen met configuren.

Alle DivX films die ik tot nu toe geprobeerd heb werken goed :) toch blijft het vaag dat heel X wordt afgesloten :)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 17:27 schreef PluueeR het volgende:
Alle DivX films die ik tot nu toe geprobeerd heb werken goed :) toch blijft het vaag dat heel X wordt afgesloten :)
X crash. Toevallig een nvidia videokaart met nvidia.com's drivers en Xv enabled ofzo :? ;)

/me kan zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo goed met de nvidia.com drivers opschieten O-) :X
Pagina: 1