ik heb een netwerk via een switch. de server heeft internet. nu wil ik internet (kabel van chello) ook delen via de switch. anders moet mijn compu altijd aan staan als de anderen willen internetten. kan dit zonder router? en hoe? en gaat mijn netwerk er dan niet aan ofzo?? (internet 10 Mbit netwerk 100 Mbit) weet hier helemaal niets van.
[topic=176897/1/25]
[topic=367939/1/25]
[topic=367939/1/25]
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
niet mogelijk. (punt)
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Verwijderd
NEEEE, dan kan niet 
Dit omdat elke pc dan een eigen ip nodig heeft en deze niet krijgt van de cello DHCP server, je hebt toch echt een tussen station nodig.
Je kan natuurlijk ook een HW Router kopen (dingen kosten tussen de €150/€250, hangt af van model/merk)
Als je daar in geinteresseerd gebruik dan ff de search, zijn al vele topics over geweest.
Dit omdat elke pc dan een eigen ip nodig heeft en deze niet krijgt van de cello DHCP server, je hebt toch echt een tussen station nodig.
Je kan natuurlijk ook een HW Router kopen (dingen kosten tussen de €150/€250, hangt af van model/merk)
Als je daar in geinteresseerd gebruik dan ff de search, zijn al vele topics over geweest.
Tis altijd ofwel een hardware router OF een software router 
Die software router kan een ouwe bak zijn die je gebruikt ...
Software router
Voordeel
-Je kan er meerdere dingen op draaien...
-Kan je upgraden
-Als je ouwe bak hebt, kost ie je nix
Nadeel
-Ietwat minder veilig ( er runnen andere services/OS op ) maar daar kan je veel aan aanpassen
-Verbruikt meer stroom
Hardware router
Voordeel
-Kost wel iets
-Zeer veilig
-Weinig stroomverbruik
Nadeel
-Niet te upgraden
-Je zit vast aan wat je hebt
Software router
Voordeel
-Kan je upgraden
Nadeel
-Ietwat minder veilig ( er runnen andere services/OS op ) maar daar kan je veel aan aanpassen
-Verbruikt meer stroom
Hardware router
Voordeel
-Kost wel iets
-Zeer veilig
-Weinig stroomverbruik
Nadeel
-Niet te upgraden
Verwijderd
de feiten hieronder zijn niet helemala waarOp dinsdag 15 januari 2002 09:45 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Software router
Voordeel
-Kan je upgraden
Nadeel
-Verbruikt meer stroom
Hardware router
Voordeel
-Kost wel iets
-Zeer veilig
-Weinig stroomverbruik
Nadeel
-Niet te upgraden
hardware router is wel degelijk up te graden altans de mijne wel
Nog een groot nadeel van softwarerouter: Je pc moet altijd opstaan -> lawaai!Op dinsdag 15 januari 2002 09:45 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Software router
Nadeel
trouwens, als je toevallig een 2e ip losgepeuterd krijgt van chello kan het wel met een switch
Gewoon een oud pc'tje ergens bietsen en die fixen als internet deel pc'tje.... meestal maken die oude pc'tjes ook nog de minste lawaai.
"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George
Verwijderd
kijk ff op www.dlink.com naar internet/gateways
di704 werkt goed (mogelijkheden beperkt, maar voldoende voor de meeste thuisgebruikers)
kosten 89 $ (ook gewoon in nederland in de winkels hehe)
di704 werkt goed (mogelijkheden beperkt, maar voldoende voor de meeste thuisgebruikers)
kosten 89 $ (ook gewoon in nederland in de winkels hehe)
maar met een tweede ip kan ik toch niet 3 compu's van internet voorzienOp dinsdag 15 januari 2002 09:52 schreef poohbeer het volgende:
[..]
trouwens, als je toevallig een 2e ip losgepeuterd krijgt van chello kan het wel met een switch
Verwijderd
hehe dan moet je 3 ip's lospeuterenOp dinsdag 15 januari 2002 12:20 schreef stacey2 het volgende:
[..]
maar met een tweede ip kan ik toch niet 3 compu's van internet voorzien
Hier staat alles wat je weten wilt:
<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]
<li> [topic=309398/1/50]
<li> [topic=152460/1/50]
<li> [topic=184484/1/50]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()