Toon posts:

FreeSCO, @Home, DNS Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Freesco op een P75 met 16 mb geheugen draaien.
Dit draait als een trein.
Nu heb ik in Freesco de DNS'en van @home ingesteld.
op mijn werkstations heb ik bij DNS het ip van de router ingevult, dan kan ik niet surfen(wel pingen naar ip's maar niet naar domains). als ik in de werkstations de DNS'en van @home invul gaat het wel goed en kan ik gewoon surfen en pingen naar domains.
Ik heb alles statisch ingevult en geconfigureerd.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
TNX.

Verwijderd

Heb je je Dns server niet toevallig als root server geconfigureerd....

Verwijderd

Zo hoort het ook te werken. DNS <> gateway. Tenzij je zelf een DNS server hebt op de gateway (router).

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik gebruik alleen Freesco en hier zit de optie in om de DNS'en in te voeren. Dus dan moet ik volgens mij gewoon op de clients bij gateway het ip van router invullen maar ook bij DNS. omdat de DNS forwarding toch ook in Freesco draait en die heeft op het interne netwerk maar 1 IP.

Verwijderd

Heb je ook de DHCP server juist ingesteld ? ik draai sinds gister ook feesco op een P75 met 24Mb, alleen hier hebben we geen upload meer, dus e-mailen met attachments erbij gaat niet meer :(. Iemand toevallig hiervoor nog een oplossing

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Het kan zijn dat @Home niet toestaat een DNS server te draaien, tenminste bij Quicknet kan ik de Freesco DNS service niet werkend krijgen, omdat Quicknet Sonera alle poorten <1024 blocked.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Op dinsdag 15 januari 2002 09:27 schreef The_Shape het volgende:
Heb je ook de DHCP server juist ingesteld ? ik draai sinds gister ook feesco op een P75 met 24Mb, alleen hier hebben we geen upload meer, dus e-mailen met attachments erbij gaat niet meer :(. Iemand toevallig hiervoor nog een oplossing
Geen upload en daarom geen email met attachments? Ik zie het verband niet, of snap het niet :?

Verwijderd

ik bedoel zodra er iets verstuurd moet worden maakt niet uit wat ( bijvoorbeeld een attachment bij een e-mail )dan gaat het elke keer fout. Gewoon text verzenden gaat wel anders kon ik dit berichtje ook niet posten.

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:59

koe161

koe(c)

Op dinsdag 15 januari 2002 09:28 schreef MetHod het volgende:
Het kan zijn dat @Home niet toestaat een DNS server te draaien, tenminste bij Quicknet kan ik de Freesco DNS service niet werkend krijgen, omdat Quicknet Sonera alle poorten <1024 blocked.
Bij Quicknet kan je de DNS aan de praat krijgen door het volgende te doen (misschien werkt dit ook voor @Home):

installpkg http://194.109.247.53:2580/~freescosoft/0.2.7/dnrd

quote van freescosoft:
An alternative forwarding dns server to the built in bind 4.9.3. May be useful to people whose ISP blocks incoming packets to ports <1024 which prevent named from working correctly. Currently experimental but expected to be built into the next version of freesco. Feedback welcome on the forum.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Pagina: 1