Toon posts:

[XP] Spotane reboot na afsluiten games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Systeem:

MSI K7T PRO2 (KT266A)
XP 1600+
IBM 40GB 7200 rpm ATA 133
Onboard AC'97
256 MB PC2100
USB toetsenbord
PS2 muis
ASUS V7100
Lite-On 16x fikker

Als ik een spel installeer ende speel zoals Max Payne of Return to Castle Wolfenstein dan kan ik dat spel prima spelen. Gaat perfect. Exit-> terug naar windows XP-> krijg nog een flits van de bekende XP desktop te zien, dan zeer kleine flits (100 ms?) van een BSOD en dan meteen een spontane reboot. Nieuwste Detonator drivers, nieuwste VIA drivers. APIC disabled/enabled, maakt allemaal niet uit.

Iemand een idee?

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Reboot on error uitzetten :+

Verwijderd

Topicstarter
Vergeten te melden... reboot on error uitzetten hielp niet. ;(

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op maandag 14 januari 2002 23:42 schreef Diddl het volgende:
Vergeten te melden... reboot on error uitzetten hielp niet. ;(
like duh :P

maar hij hoort dan iig niet opnieuw op te starten en dan kun je iig lezen waarop die kaait :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het maakt echt geen r**t uit waar reboot on error op staat, hij knalt er echt binnen een halve seconde uit. Geen tijd om BSOD te lezen dus.

Verwijderd

Misschien dat je de 23.11 detonators van Nvidia.com gebruikt. Hierdoor crashte mijn systeem tijdens het gamen zonder BSOD, maar gewoon echt muurvast zitten ineens.

Ik heb gelezen dat hier heel veel problemen mee zijn dus ben ik naar 21.83 gegaan en die werken perfect. Geen crash zoals van ouds.

Verwijderd

Je hebt een MSI K266Pro met AC 97. Moet je ff hier kijken en doen wat er staat over de sounddrivers. [topic=370469/1/25]

• Metalium-220
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08-2022

Metalium-220

Forza Utreg!

Ik heb ook problemen gehad met 23.11 Detonator, daar zou het wel eens aan kunnen liggen

Verwijderd

Sorry dat ik deze ontzettend oude koe uit de sloot trek maar wie weet krijgen jullie wel wat fijne melancholische gevoelens

Ik heb hetzelfde probleem ooit (vraag niet hoe) op kunnen lossen, maar na een verse windows installatie word ik er dus weer door getergd. Weet iemand nog de oplossing?

Mijn configuratie is vergelijkbaar met die van de TS.

edit: ik ben de audio drivers nu aan het downen...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 15:39 . Reden: net even BF, geen kuren :) ]

Verwijderd

Als andere drivers voor bijvoorbeeld geluid, moederboard, video en andere hardware niet helpen zou ik toch maar eens je memory scannen en je hd op fouten controleren. Uiteraard kan een virusscan op partities die niet geformateerd zijn ook geen kwaad.
Pagina: 1