Aansturen s/p-dif uitgang sb live

Pagina: 1
Acties:

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De digitale uitgang van een sblive kan twee verschillende functies vervullen:

1. Hij kan een digitale versie van het geluid weergeven dat normaal gesproken op de analoge uitgang verschijnt.

2. Hij kan gebruikt worden om digitale data door te geven. Dit gebeurt bijvoorbeeld als je een dixv met ac-3 geluid kijkt. De audio codec stuurt dan data naar je digitale uitgang op je live waar je live zelf niets van snapt, de live is dan alleen maar doorgeefluik.

De eerder genoemde audio-codec kan zonder problemen de digitale uitgang aansturen. Ik neem aan dat er dus ergens (op driver nivo of op directx-nivo?) een standaard voor digitale poorten op geluidskaarten is afgesproken, want ik neem aan dat die audio codec het op een terratec ook prima zou doen.

Nu wil ik de uitgang zelf kunnen aansturen, uiteraard door gebruik te maken van manier 2.

Ik ben nog niet zo moedig geweest om in de directx api te gaan zoeken, laat staan om op zoek te gaan naar een driver api.

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen, of hier zelf ervaring mee heeft.

• Nikel
  • Niet online
*schop*, sorry :)

• _Stryker_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04-2025
Op maandag 14 januari 2002 23:31 schreef Nikel het volgende:

Ik ben nog niet zo moedig geweest om in de directx api te gaan zoeken, laat staan om op zoek te gaan naar een driver api.
Ik zou eerst zelf even gaan zoeken en anders met een concreet probleem aan komen.

• Nikel
  • Niet online
Dat ligt voor de hand he, ik heb uiteraard ook wel gezocht op internet. Maar zoiets groots en onoverzichtelijks als de gehele directx api is voor mij niet direct toegankeiljk vrees ik.

Verwijderd

Ik weet niet zeker of dit is wat je zoekt maar kijk es naar portaudio. Is een hele grote audio I/O library voor c.
Misschien zit daar iets van ondersteuning voor spdif bij.

www.portaudio.com

PortAudio is a cross platform, open-source, audio I/O library. It lets you write simple audio programs in 'C' that will compile and run on Windows, Macintosh, Unix(OSS), SGI, and BeOS

• Nikel
  • Niet online
Bedankt voor de link in ieder geval. Ik heb de documentatie ervan doorgelezen maar het is helaas niet wat ik zoek.

• Nikel
  • Niet online
In de msdn lib heb ik niets bruikbaars kunnen vinden, of het zou een mci device van de catagorie "other" moeten zijn, maar hoe kom je daar achter?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoort dit in Programming & Webscripting thuis :?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Nikel
  • Niet online
Uiteraard.

• Nikel
  • Niet online
Ik heb met het graphedit tooltje van de dx sdk gekeken hoe een divx met ac3 wordt afgespeeld, het geluid gaat dus eerst door een filter dat het ac3 geluid uit de avi plukt, daarna na door de ac3 codec (wat deze dan eigenlijk nog echt met de stream doet is me niet duidelijk, maar in de properties van deze codec kun je instellen dat je spdif output wilt gebruiken), daarna gaat het geluid gewoon naar de default directsound device.

Ik heb in de directsound docs niets kunnen vinden over hoe je een spdif output aanspreekt. Wel staat er iets in over extended driver capabilities, zou het daar dan onder vallen?
Pagina: 1