Umax Scanner probleem

Pagina: 1
Acties:

• walgaard
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-02-2022
Ik heb een probleem met een umax 1600u scanner. Ik heb w2k nieuw geinstalleerd na een jaartje 98 te hebben gebruikt. Als ik van de bijgeleverde cd installeer krijg ik de melding dat het os niet ondersteund is. Ik heb vervolgens bij umax software voor de 1600U en w2k gedownload en geinstalleerd.

Windows heeft zelf de scanner al als 2000u herkend en er drivers voor geinstalleerd. Op zich vaag want het is een 1600u.

De scan software gaat met de scanner aan de slag, alles wordt herkend. Als ik de opdracht geef om te scanner wordt er gescanned, maar dit is het resultaat. Voor de mensen die nu gaan roepen, "erg mooi", dat klopt, het moet alleen een scan van de voorkant van de avro bode zijn.

Heeft iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken? Is de lamp/hardware stuk. Is het probleem dat windows zelf 2000u driver i.p.v. 1600u drivers installeerd? Ik heb het zelfs zonder die drivers geprobeerd, maar dan werkt de software niet omdat de scanner niet gevonden wordt. Ikke ben een beetje door m'n ideeen heen. Iemand een idee?

StarTrek.nl

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb aardig wat gekloot gehad om een 2100u aan de praat te krijgen, en heb uiteindelijk de US site uitgepluisd naar driver-updates die wel werkten.

Welke Vscan-software gebruik je bij je 1600?

Ik heb de bijgeleverde vscan351 eerst met vscan353, toen de vscan355update en het extra pv8630.sys bestand geupgraded, en nu werkt het tot alle tevredenheid :)
Dit alles onder win2k SP2 btw...

http://www.umax.com/support/knowledge/solutionsSC.cfm?docs=SC00167

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• walgaard
  • Laatst online: 11-02-2022
ik heb de vscan353 geinstalleerd en vervolgens de 355 update. Wat is dat met het extra pv8630.sys bestand?
Edit: Bedoel je dit geintje https://www.umax.com/support/knowledge/solutionsSC.cfm?docs=SC00174 ?

StarTrek.nl

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Yup, maar die instructies heb ik niet gevolgd, op de duitse support page stond weer een ander verhaal namelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device