Toon posts:

MSI 645 ultra + lockups

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Ik heb een aantal probleem dus ik post maar hier een topic, wordt vrij lang dus hou je vast :)

Onlangs een P4 1,8 Ghz gekocht met een MSI 645 ultra mobo en 512 MB PC2700 DDR.
Hardware die ik al had :
CD Rom lite on 52x (LTN 525)
CD rewriter lite on 16x10
2 x IBM 60 GXP 40 GB
Creative geforce 2 GTS 32 Mb DDR
soundblaster live 1024 OEM

Dit alles zit in een chieftec dragon midi tower met 340 watt PSU
besturingssyteem win2000 pro
laatste bios versie
laatste AGP driver versie
nvidia 21.83 WHQL videodrivers

Sinds ik dit alles in elkaar heb geknutseld een aantal problemen opgetreden :

- zowel met clone cd als met nero kan ik geen cds meer kopieren (zowel al gebrande als originele cd's) ik heb van allebei de progjes de laatste versies (lukte wel in xp, echter niet meer in win 2000) progjes geven aan "cannot read from disk"
- Ik heb random lock ups in games (die van cd worden gespeeld alsmede die van harddisks worden gespeeld en ook lock ups als ik aan het internetten ben.
- Schijven gecontroleerd, ook met de IBM disk, daar worden geen fouten op gevonden
- Koeler op P4 opnieuw bevestigd, aangezien de proc zichzelf op een gegeven moment terugklokte naar 1435 mhz?
- kabels losgehaald en opnieuw vastgemaakt
- alles op default settings
- 3mark 2000 en 2001 kan ik een aantal uren laten draaien (samen met DPC net) pc slaat niet vast
- speel red alert 2, slaat na 5 minuten vast (kan dus aan cd rom liggen, echter dit probleem had ik niet in mijn oude systeem, p3 900 op Aopen i815e mobo)

Ik denk zelf aan een aantal dingen :

Mobo is brak
CD rom is brak (maar dat zou dan van de laatste paar dagen zijn)
psu is brak, maar lijkt me sterk kast is nagelnieuw
cpu is brak, maar dat lijkt me ook erg onwaarschijnlijk
met opstarten krijg ik alleen maar groene lampjes, dus de hardware zou in orde moeten zijn

ben een beetje ten einde raad en af en toe in staat em het raam uit te flikkeren

iemand enig ander idee waar het aan kan liggen??

alvast bedankt

Mart

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
het kan de psu zijn, ik had ook nieuwe psu en die was ook na maadnje brak meteen ff garantie cleemen :P zal dus niet zozeer zijn of ie nieuw is of niet :D

Verwijderd

Topicstarter
Volgens bios zijn de 3,3v 5v en 12v waardes allemaal in orde. Ook het programma pc alert geeft geen fouten. Lijkt me dan dus sterk dat de voeding niet goed zou zijn? kan ik het nog op een andere manier controleren?

Zijn er ook testprogrammas waar ik cd rom drives en geheugen mee kan testen?

Verwijderd

Topicstarter
^^^^
Heeft echt niemand een idee? Ben ik de enige op deze site met een sis 645 bord, zo niet, zijn er mensen met dezelfde problemen?

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik ben hier ook bezig met een Gigabyte 8SRX met SiS 645 chipset. Als ik er (Samsung) DDR 333 geheugen in doe krijg ik idd lockups en problemen. (Samsung) DDR 266 geheugen is geen probleem.

Heel vreemd en heel irritant.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Dit is alweer ouwe koek :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.