[486] Voedingkabels aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Gegroet,

Ik heb van een oud huisgenoot een ouwe 486 kast met losse onderdelen gehad en die ben ik nu in elkaar aan het zetten..

Alleen zit ik nu met een groot raadsel. Uit de voeding komt een extra powerkabel met 4 grote connectoren erop verbonden met 4 draden (zwart, wit, bruin en blauw) die ik in mijn PIII dus niet heb. Enige bestudering heeft me geleed dat die op connectors achter de powerknop geplaatst dienen te worden alleen nu is mijn vraag: WELKE HOORT WAAR???

De connectors zien er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
      (1)(2)
    |  -  \  |
power |   |  kast
    |  -  /  |
      (3)(4)

Wellicht een antiekkenner die mij kan helpen??

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
DAMN!! De layout is anders als ik gedacht had.... De |'s dienen recht onder elkaar te staan... Hopelijk komt u eruit...

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

Verwijderd

1=blauw
2=bruin
3=wit
4=zwart

heb hier ook zo'n oude at voeding liggen en die kabels zitten dus zo.

knop naarbeneden (o) is dus uit, dus ook vanaf zo gezien.
knop naar boven (I) is dus aan.

suc6

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Op maandag 14 januari 2002 22:56 schreef judgem het volgende:
DAMN!! De layout is anders als ik gedacht had.... De |'s dienen recht onder elkaar te staan... Hopelijk komt u eruit...
Met dat soort dingen ff tussen deze dingen gooien
[ code ]
[ /code ]
Welde spaties eruit :)

Ey!! Macarena \o/

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Zeg Ted, als je nog eens wat weet, waarschuw me effe van te voren....

Ik sluit de connectors aan (ik had al mijn twijfels want het leek me logischer dat zwart en wit eerder onder elkaar dan naast elkaar moeten zitten), ik steek de powerkabel in het stopcontact en toen vlogen hier de stoppen eruit....

Iemand een beter idee?

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 23:16 schreef judgem het volgende:
Zeg Ted, als je nog eens wat weet, waarschuw me effe van te voren....

Ik sluit de connectors aan (ik had al mijn twijfels want het leek me logischer dat zwart en wit eerder onder elkaar dan naast elkaar moeten zitten), ik steek de powerkabel in het stopcontact en toen vlogen hier de stoppen eruit....

Iemand een beter idee?
sorry hoor, maar zwart en wit zitten hier bij mij echt naast elkaar.
dus hier zit het:

bruin blauw
I
O
zwart wit

je vroeg hoe het zat, nou ik geef het aan hoe het hier zit, lijkt me dat bij elke at voeding (uit 486's) hetzelfde zijn, maar niet dus, sorry, neem me niet kwalijk.
Had je nog stoppen genoeg? *D

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Vage bedoeling inderdaad...

Stoppen heb ik niet meer nodig.. Is tegenwoordig zo'n nieuw systeem... De woningbouw heeft het laatst vervangen.. Maar ik kan je verzekeren dat het een rare ervaring is dat als je op het moment dat je de stekker erin steekt en je nog geen seconde later ineens zonder PC, radio en licht zit je wel effe staat te kijken...

Ik zoek wel effe verder... Mocht je ergens op het net wat vinden, let me know....

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 23:34 schreef judgem het volgende:
Vage bedoeling inderdaad...

precies, snap het ook niet
...

Ik zoek wel effe verder... Mocht je ergens op het net wat vinden, let me know....
ja doe ik, nogmaals excuses.

Verwijderd

Even op de schakelaaraansluitingen meten bij stand "aan"
De twee aansluitingen die ca. 0 Ohm meten (Dit komt 2x voor) zet je een 230V in (bruin of blauw) en 230V uit(wit of zwart).
Op de twee andere aansluitingen die ook ca. 0 Ohm meten zet je de andere twee.

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
Volgende poging:

Afbeeldingslocatie: http://cma.zdnet.com/book/upgraderepair/ch08/08fig07p.gif

Wish me luck.....

• judgem

judgem

Lord of Metal

Topicstarter
En dit was hem dus!!!!

Nu maar eens kijken wat ik allemaal kan met het bakkie.. BIOS draait prima zo te zien...

Ik ook weer blij.. :)

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 23:57 schreef judgem het volgende:
En dit was hem dus!!!!

Nu maar eens kijken wat ik allemaal kan met het bakkie.. BIOS draait prima zo te zien...

Ik ook weer blij.. :)
mooi man, waar heb je dat gevonden dan? veel succes met die bak en maak er wat moois van :)
Pagina: 1