BREIN wil ombouwen Playstation verbieden

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
De stichting BREIN (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland) wil bedrijfjes die openlijk adverteren met het ombouwen van spelcomputers (meestal Sony Playstation) via de rechter gaan verbieden. Binnenkort dient er een rechtszaak.

In Netwerk zei een woordvoerder van BREIN vanavond dat het ombouwen maar één doel dient, namelijk om het spelen met illegale copiën mogelijk te maken. De illegale copiën zijn namelijk stukken goedkoper dan de originele spellen, maar zonder ombouw werken ze niet.

Een ombouwer van Sony Playstations vertelde in Netwerk dat hij ombouwt om het spelen van import spellen mogelijk te maken. Hij erkende dat er ook illegale copiën door het ombouwen kunnen worden gespeeld, maar dat dit een keuze van de klant is, waar hij niets mee te maken heeft.

De stichting BREIN pakt niet alleen de ombouwers aan, in een reportage van Netwerk was ook te zien dat men actief op zwarte markten en braderiën op zoek is naar de verkopers van illegale copiën.

BREIN schat dat 80% van de Playstations in Nederland is omgebouwd.

-
De uitzending van Netwerk wordt vannacht tot 2:00 herhaalt op Nederland 1
Godver, me PS2 is nog niet omgebouwd... :(

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30762

Op maandag 14 januari 2002 22:53 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Godver, me PS2 is nog niet omgebouwd... :(
Nou laat hem morgen snel ombouwen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 22:53 schreef Shaggy16 het volgende:

[..]

Nou laat hem morgen snel ombouwen >:)
Jah maar ik wil geen NEO... |:(

Had em anders gelijk de dag dat ik kocht em al laten ombouwen, wilde zo graag een MESSIAH in me schatje laten zetten... GO^@^@%&%@MIT

LAat ze liever de kindertjes in Somalie gaan helpen of kindertjes in Afghanistan, inplaats van ons te gaan kwallen.

Snap ook niet waarom we een PS2 niet mogen laten ombouwen, ze verdienen echt wel genoeg, laat ze eerst de prijzen maar es omlaag gooien, met die Euro erbij is et nog duurder geworden.

Een simpele Mars is ook al een dubbeltje duurder geworden... :(

I need some fresh air...

*walking the dog*

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

brein zijn losers sukkels kneusjes
ze kunnen het verbieden en dat gaan zij doen
niet dus opzouten brein
stelletje hersenlozehangtand mummies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Mag niet kan niet :)
Ze willen ook dat er geen illegale spelletjes worden verkocht en overal kan ej ze krijgen.
Dus al verbieden ze het, het zegt nix >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25494

Ik zag het net op tv, bij netwerk :? ofzo

Het verbouwen van playstations was nog niet verboden, maar de spelletjes wel! :) hoe dom kunnen ze zijn :)
Nu willen ze dat verbouwen ook gaan verbieden, dat lukt ze nooit..want die illegale spelletjes zijn er ook nog steeds >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 14 januari 2002 23:22 schreef finelookingme het volgende:

hersenlozehangtand mummies
:? :? :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28774

Kzag het vanavond op tv bij netwerk geloof ik.
Dat is best jammer zeg, ik heb dan wel geen PSX/PS2, maar ik kan de frustratie wel begrijpen.
Ik koop trouwens alleen maar legale games, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 17:01

Flexx

This side up

Je mag toch 1 cd voor eigen gebruik back-upen ? een PS2 game is toch gewoon een CD ?

Ik zou Sony aanklagen dat ze het moeilijk maken om je back-up te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze maken het er zelf naar , die spellen zijn ook gvd veels te duur , 68.04 Euro , voor een spelletje >:)

Als die spellen gewoon 25 Euro zijn dan zullen veel meer mensen die spellen legaal aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25494

Op maandag 14 januari 2002 23:36 schreef Shaggy16 het volgende:
Ze maken het er zelf naar , die spellen zijn ook gvd veels te duur , 68.04 Euro , voor een spelletje >:)

Als die spellen gewoon 25 Euro zijn dan zullen veel meer mensen die spellen legaal aanschaffen.
Dat is ook mijn gedachte *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03 06:19

jelmo

A.K.A. jelmo

volgens mij kennen ze ze zich idd beter met adnere dingen bezig houden ! ! want dat eeuwige gezeur over dat copieren ...

als de bedrijven er last van hebben moeten ze er zelf maar wat aan doen zoals de gamecube met die kleine schijfies ofzow ...

en ik denk niet zo snel dat ze die ombouwers kennen afschaffen ! ik bedoel al ben je zelf ontwikkelaar moet je zelf toch ook je eigen gemaakte spelletjes kennen bekijken ! naja dan moet hij omgebouwd zijn >:)

I don't ride fast, i fly low

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38780

Op maandag 14 januari 2002 23:22 schreef finelookingme het volgende:
brein zijn losers sukkels kneusjes
ze kunnen het verbieden en dat gaan zij doen
niet dus opzouten brein
stelletje hersenlozehangtand mummies
Daar sluit ik me bij aan. Het zijn dwazen sorry dat ik het zeg.

Writables duurder maken, ombouwen van je PSX verbouwen. Slaat allemaal echt helemaal nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-04 22:07
welk BREIN ;)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Op maandag 14 januari 2002 23:43 schreef jelmo het volgende:
volgens mij kennen ze ze zich idd beter met adnere dingen bezig houden ! ! want dat eeuwige gezeur over dat copieren ...

als de bedrijven er last van hebben moeten ze er zelf maar wat aan doen zoals de gamecube met die kleine schijfies ofzow ...

en ik denk niet zo snel dat ze die ombouwers kennen afschaffen ! ik bedoel al ben je zelf ontwikkelaar moet je zelf toch ook je eigen gemaakte spelletjes kennen bekijken ! naja dan moet hij omgebouwd zijn >:)
Nice try :) Daar hebben we dus devkits voor.

Maar ik vind het ook grote bullshit...het is MIJN PS2 en als ik daar imports op wil spelen (ik kopieer niet) dan is het mijn goed recht om het apparaat zodanig aan te passen dat ik dat kan.

(ik weet ook wel dat het wettelijk niet helemaal zo is, maar ik blijf het belachelijk vinden :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 24-04 22:07
Op dinsdag 15 januari 2002 01:56 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Nice try :) Daar hebben we dus devkits voor.

Maar ik vind het ook grote bullshit...het is MIJN PS2 en als ik daar imports op wil spelen (ik kopieer niet) dan is het mijn goed recht om het apparaat zodanig aan te passen dat ik dat kan.

(ik weet ook wel dat het wettelijk niet helemaal zo is, maar ik blijf het belachelijk vinden :()
je mag gewoon een backup bezitten van het spel dat je gekocht hebt. daarom zijn emulators ook niet echt verboden, als je het origineel bezit mag je ook de rom spelen op je pc. BREIN lult maar wat en het raakt kant noch wal

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 22:31
Nog meer playstation nieuws (jaja, ik zit een beetje in de scene.. :P )
Tien april aanstaande is de rechtzaak of het ombouwen van playstations nou wel of niet legaal is. spannende tijden dus. In engeland is het al verboden (was te lezen op tweakers) maar hier in het "gedoogde" Nederland bestaat goede hoop dat het gewoon legaal verklaart wordt. Stichting Brein :r gaat dit echt niet winnen.. 10 april dus de rechtzaak en eind april is de uitspraak!

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op maandag 14 januari 2002 23:34 schreef Flexx het volgende:
Je mag toch 1 cd voor eigen gebruik back-upen ? een PS2 game is toch gewoon een CD ?

Ik zou Sony aanklagen dat ze het moeilijk maken om je back-up te gebruiken.
:? *zucht* :?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G3kko0
  • Laatst online: 16-05 09:39

G3kko0

Why so serious???

Mmmm toch maar snel me playstation ombouwen dan als ik dat zo hoor allemaal!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:10
volgens mij staat er in je gebruikersovereenkomst van je playstation 2 (die volgens mij in een boekje staat :D) dat je dat niet mag dus je bent strafbaar. Het is dan wel JOUW ps2 maar je hebt hem eigenlijk alleen maar betaald om er mee te spelen en niet om mee te klooien. Zelfde met games etc.. je mag ze spelen maar niet uitlenen, vertonen in groot publiek etc..

En ja dat de prijzen van die games voor console's zo duur zijn is simpel te verklaren. De PS2 is in verhouding tot zijn constructiekosten teringgoedkoop (maken er verlies op) en je zult dan via de games winst moeten maken. Dat kun je bij een PC niet doen (want ja meeste mensen hebben een compuer die bestaat uit allemaal randonderdleen van verschillende fabrikanten) Is iest om over na te denken. Ik zeg niet dat ik het eens ben met de die BReIN(ta) stichting maar ze hebben een beetje gelijk. Aan de andere kant moet sony het je gewoon mogelik maken om een spel wat ergens op de wereldn is verkocht door sony of in opracht van te kunnen spelen op jouw console. Je kunt immers op een tv ook een turkse zender ontvangen terwijl je dat helemaal niet wilt (:?)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:42
Ben binnenkort van plan om een PS2 of een XboX te kopen, maar kun je gewoon bij de FRS of dixons of zo vragen of ze die dan willen ombouwen (tegen betaling natuurlijk)?
Want niet dat ik goede games ga kopieren, maar over twijfelgevallen wil ik eerst kijken en dan pas kopen natuurlijk.
Ook wil ik dan natuurlijk eventuele gekopieerde DVD's kijken (die ik ook wel koop als ze goed zijn), maar ik denk niet dat dat ervan komt, want DivX is makkelijker.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38690

BREIN!
whahaha die naam alleen al! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:10

Damian

Insane Obtrusion

whehe dus???

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40349

[LOL modus]
Strax komt er een of ander (christelijk ;)) minister aan:

OMBOUWEN VAN MENSEN IS VERBODEN! VOLGENS SCHATTINGEN ZIJN 80% VAN DE NEDERLANDERS OMGEBOUWD :+
[/LOL modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

en als ze het verbieden.... wat dan ? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 21:16
Op donderdag 04 april 2002 20:21 schreef __00__ het volgende:
maar kun je gewoon bij de FRS of dixons of zo vragen of ze die dan willen ombouwen (tegen betaling natuurlijk)?
Whaha! :D,
Tuuuuuuuuuuuuuuurlijk kun je zomaar de Dixons binnenlopen met de vraag of ze hem willen ombouwen zodat je geen spelletjes meer van hun kunt kopen :P |:(

De Xbox herkent trouwens helemaal geen zelfgemaakte cd's (geen cd-r's/DVD-r's wat er ook op staat) en het schijnt nog best kut te worden om die om te bouwen en op de harde schijf te komen (van wat ik heb gehoord).

Het ombouwen vind ik eigelijk diep in mijn hart een slechte zaak net als het illegaal verkrijgen van spelletjes (Warez), maar ondertussen doe ik het net zo hard als iedereen. Gamesfabrikanten werken een paar jaar hard voor een geweldig spel dat daarna voor 99% gekopieerd wordt en voor 1% gekocht waardoor ze nog net of geen winst maken, hierdoor spelen gamesfabrikanten het op safe en maken weer een vervolg van een bekend spel omdat die toch wel verkoopt. Als je met iets nieuws komt heb je de kans dat het niet aanslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op woensdag 03 april 2002 22:41 schreef webkabouter het volgende:
volgens mij staat er in je gebruikersovereenkomst van je playstation 2 (die volgens mij in een boekje staat :D) dat je dat niet mag dus je bent strafbaar. Het is dan wel JOUW ps2 maar je hebt hem eigenlijk alleen maar betaald om er mee te spelen en niet om mee te klooien. Zelfde met games etc.. je mag ze spelen maar niet uitlenen, vertonen in groot publiek etc..
Juist. Je koopt alleen het recht om dat software te mogen gebruiken onder normale omstandigheden.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Hey me ouwe topic :)

Enigste reden dat ik em perse wil laten ombouwen is zodat ik spellekes kan importeren (ugh more profit ugh voor mister gamedesigner ugh), want al dat gewacht op European releases wordt ik langzamerhand ook steeds schijtzieker van...

Al me online buddies uit de USA, Japan, etc allemaal opscheppen over hoe ze FFX al hebben uitgespeeld en wij maar w8ten hiero...

Nog ff en ik laat me haar zwartverfen, koop een pak noodles en verhuis naar Japan... (8>

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38690

Op donderdag 04 april 2002 20:58 schreef Osdorp-Dude het volgende:
Hey me ouwe topic :)

Enigste reden dat ik em perse wil laten ombouwen is zodat ik spellekes kan importeren (ugh more profit ugh voor mister gamedesigner ugh), want al dat gewacht op European releases wordt ik langzamerhand ook steeds schijtzieker van...

Al me online buddies uit de USA, Japan, etc allemaal opscheppen over hoe ze FFX al hebben uitgespeeld en wij maar w8ten hiero...

Nog ff en ik laat me haar zwartverfen, koop een pak noodles en verhuis naar Japan... (8>
amen!
(ik mis een smile die aanbidt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 21:01 schreef OrkBozz het volgende:

[..]

amen!
(ik mis een smile die aanbidt)
Afbeeldingslocatie: http://www.jofra.nl/images/worshippy.gif ;)

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Laatst online: 26-04 20:51

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Op woensdag 03 april 2002 22:41 schreef webkabouter het volgende:
Heb jij iets ondertekend dan :? Volgens mij hebben ze dan geen poot om op te staan of je moet er al door de winkelier op gewezen worden bij de aankoop.

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Op vrijdag 05 april 2002 00:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Heb jij iets ondertekend dan :? Volgens mij hebben ze dan geen poot om op te staan of je moet er al door de winkelier op gewezen worden bij de aankoop.
Goed punt. Het probleem is niet alleen dat er geen goede regelgeving is, het zijn ook verschillende landen, met nog weer andere instanties en daardoor wordt het een onoverzichtelijke warboel.

Als puntje bij paaltje komt, kan je altijd wel een juridisch konijn uit je hoed toveren om je gelijk te krijgen. Echt. Daarvoor zitten er gaten genoeg in het hele systeem.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
OK.. inmiddels is het zover: de uitspraak van de rechter is negatief uitgevallen voor PSXombouwlijn. Dit heb ik uit eerste hand gehoord. Helaas dus.. Import en backups van spellen zijn LEGAAL verklaard maar de verhouding tussen deze spellen en ILLEGALE kopien was voor de rechter genoeg om het ombouwen te verbieden... :(

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Op woensdag 24 april 2002 17:42 schreef Geronimoos het volgende:
OK.. inmiddels is het zover: de uitspraak van de rechter is negatief uitgevallen voor PSXombouwlijn. Dit heb ik uit eerste hand gehoord. Helaas dus.. Import en backups van spellen zijn LEGAAL verklaard maar de verhouding tussen deze spellen en ILLEGALE kopien was voor de rechter genoeg om het ombouwen te verbieden... :(
Euhm ik kan hier maar 1 ding op zeggen : 8-)

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:26

MeNTaL_TO

The future is not set

Op woensdag 24 april 2002 17:42 schreef Geronimoos het volgende:
Rare redenaties houden die rechters toch soms op na.
Misschien komt het door jouw verwoording, maar blijkbaar heeft de rechter nog nooit gehoord van regiocodes enzo (houdt dit in dat het regiovrij maken van dvd spelers nu ook verboden is?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
Op woensdag 24 april 2002 17:45 schreef Skeleton het volgende:

[..]

Euhm ik kan hier maar 1 ding op zeggen : 8-)
Vind je? En je hebt zeker ook alleen maar legale software op je PC staan? (als het zo is: heeeel netjes, zo niet: geen discussie aub, daar zijn er genoeg van.) Maar om rond de 80 euroos neer te tellen voor een nieuw spelletje op de ps2 vind ik persoonlijk echt te veel.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

jah is toch logisch dat ze het verbieden, ik wiz helemaal niet dat het nog mocht, wie kan ze ongelijk geven om dit te verbieden ze lopen enorme winsten mis.

nit dat het helpt ofzo, duh je kan het op elke hoek van de straat laten doen, ze mee schieten er toch niks mee op.

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44157

vroeger toen ze nog niet aan ombouwen in winkels deden kon je je psx ook al laten ombouwen bij een *mannetje*

met deze actie schieten ze geen reet op stroom van illegale games tegenhouden is ook dweilen met de kraan open (normaal gebruikte ik deze zin wel eens maar tegenwoordig heb ik gelijk een pim fortuyn feeling :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
hier nog even de link en bevestiging: http://www.psxombouwlijn.nl/

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

ik haat brein
en ik haat copies
maar import haat ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 20:26

MeNTaL_TO

The future is not set

Op maandag 14 januari 2002 23:03 schreef Osdorp-Dude het volgende:

[..]

Jah maar ik wil geen NEO... |:(

Had em anders gelijk de dag dat ik kocht em al laten ombouwen, wilde zo graag een MESSIAH in me schatje laten zetten... GO^@^@%&%@MIT

LAat ze liever de kindertjes in Somalie gaan helpen of kindertjes in Afghanistan, inplaats van ons te gaan kwallen.

Snap ook niet waarom we een PS2 niet mogen laten ombouwen, ze verdienen echt wel genoeg, laat ze eerst de prijzen maar es omlaag gooien, met die Euro erbij is et nog duurder geworden.

Een simpele Mars is ook al een dubbeltje duurder geworden... :(

I need some fresh air...

*walking the dog*
http://www.hotbit.nl
Ik weet niet of de chips nu ook niet meer verkocht mogen worden....maar daar waren/zijn ze te koop

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-12-2023
Ach lekker belangrijk. Kan niet meer omgebouwd worden my ass. Genoeg " mannetjes " net als wat anderen al zeiden die het gewoon doen voor je. Ik heb toen mijn PSX 1 laten ombouwen voor 50 gulden en werkt nog steeds !!

Terwijl ik toen ik mijn eerste playstation (die ik toen had verkoch) officieel had laten ombouwen door sony en na 1 jaar het loodje begon te leggen ( back-ups speelde die nie meer goed)

Nu mijn PSX2 ja die gaat ook omgebouwd worden want ik wil ook veel eerder spellen kunnen spelen dan die hier op de markt te krijgen zijn.

Ja en ik lieg niet over het feit dat ik ook kopien ga kopen.Dan moeten ze die plastic schijfjes van nieteens 50 eurocent inkoop maar niet balachelijk duur verkopen voor 80 euro omdat er data op staat en er mooi hoesje omheen zit.

brakke zin btw >:)

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Op donderdag 25 april 2002 09:03 schreef Kzyto het volgende:
Ja en ik lieg niet over het feit dat ik ook kopien ga kopen.Dan moeten ze die plastic schijfjes van nieteens 50 eurocent inkoop maar niet balachelijk duur verkopen voor 80 euro omdat er data op staat en er mooi hoesje omheen zit.
Je betaald niet voor het plastic schijfje, maar voor de data. Een spel maken kost nou eenmaal een klein kapitaaltje.

De uitspraak van "ze verdienen toch wel genoeg" is hetzelfde als steun gaan trekken onder het motto "Nederland is toch rijk genoeg".

Tuurlijk heb ik ook Illegale software. Maar Het overgrote meerendeel is toch echt wel legaal.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvE
  • Laatst online: 10-05 08:39

RvE

Hier staat de uitspraak van de rechtbank: http://www.rechtspraak.nl/uitspraak/frameset.asp?ui_id=33595

De voorzieningenrechter

1.
verbiedt gedaagde om in de Benelux modchips, die het mogelijk maken om in Sony PS- Consoles aangebrachte technische voorzieningen ter beveiliging tegen ongeautoriseerd gebruik van informatiedragers te omzeilen, alsmede instructies omtrent de wijze waarop modchips in PS-consoles moeten worden ingebouwd, en instructies om modchips voor voornoemd doel te programmeren, te verspreiden;

bepaalt dat gedaagde aan eiseres sub 1 een onmiddellijk opeisbare dwangsom van € 10.000,-- verbeurt voor iedere keer dat gedaagde in strijd met voormeld opgelegde verbod zal handelen, met bepaling dat aan dwangsommen maximaal € 200.000,-- kan worden verbeurd;

2.
beveelt gedaagde om binnen 21 dagen na betekening van dit vonnis aan eiseres sub 1 schriftelijk op te geven de namen en adressen van de toeleveranciers van modchips, die het mogelijk maken om in Sony PS-Consoles aangebrachte technische voorzieningen ter beveiliging tegen ongeautoriseerd gebruik van informatiedragers te omzeilen en van toeleveranciers van instructies omtrent de wijze waarop modchips in PS-consoles moeten worden ingebouwd, alsmede instructies om modchips voor voornoemd doel te programmeren;

bepaalt dat gedaagde aan eiseres sub 1 een onmiddellijk opeisbare dwangsom van € 500,-- verbeurt voor iedere dag of gedeelte van een dag na het verstrijken van voornoemde termijn dat gedaagde enig deel van het gevorderde niet of niet volledig is nagekomen, met bepaling dat aan dwangsommen maximaal € 50.000 kan worden verbeurd;

3.
beveelt gedaagde om binnen 21 dagen na betekening van dit vonnis aan eiseres sub 1 schriftelijke opgave te doen, onder overlegging van alle in diens bezit zijnde relevante bescheiden, zoals opdrachtbevestigingen, facturen, verkoopnota's, etc:
- van het aantal door (of in opdracht van hem) omgebouwde PS-consoles onder vermelding van het typenummer en de in rekening gebrachte kosten en
- van het aantal modchips, welke het mogelijk maken om in Sony PS- Consoles aangebrachte technische voorzieningen ter beveiliging tegen ongeautoriseerd gebruik van informatiedragers te omzeilen, dat door hem is verkocht onder vermelding van productie en/of inkoopprijs en de prijs waarvoor de middelen zijn verkocht;
met bepaling dat het anonimiseren van voornoemde bescheiden is toegestaan, indien het een opdracht betreft die niet meer betreft dan het ombouwen van twee PS-consoles of het leveren van een of twee modchips per keer, als hiervoor omschreven;

bepaalt dat gedaagde aan eiseres sub 1 een onmiddellijk opeisbare dwangsom van € 500,-- verbeurt voor iedere dag of gedeelte van een dag na het verstrijken van voornoemde termijn dat gedaagde enig deel van het gevorderde niet of niet volledig is nagekomen, met bepaling dat in totaal € 50.000,-- aan dwangsommen kan worden verbeurd;

4.
beveelt gedaagde alle zich nog onder hem bevindende modchips, die het mogelijk maken om in Sony PS- Consoles aangebrachte technische voorzieningen ter beveiliging tegen ongeautoriseerd gebruik van informatiedragers te omzeilen, alsmede instructies omtrent de wijze waarop modchips in PS-consoles moeten worden ingebouwd, alsmede instructies om modchips voor voornoemd doel te programmeren, binnen 21 dagen na betekening van dit vonnis ter vernietiging aan eiseres sub 1 dan wel aan een daartoe door haar aangewezen derde af te geven;

bepaalt dat gedaagde aan eiseres sub 1 een onmiddellijk opeisbare dwangsom van € 500,-- verbeurt voor iedere dag of gedeelte van een dag na het verstrijken van voornoemde termijn dat gedaagde enig deel van het gevorderde niet of niet volledig is nagekomen, met bepaling dat in totaal € 50.000,-- aan dwangsommen kan worden verbeurd;

5.
beveelt gedaagde om binnen 21 dagen na betekening van dit vonnis aan eiseres sub 1 schriftelijk rekening en verantwoording af te leggen van de winst die is genoten met het verspreiden van modchips, die het mogelijk maken om in Sony PS- Consoles aangebrachte technische voorzieningen ter beveiliging tegen ongeautoriseerd gebruik van informatiedragers te omzeilen en met het verstrekken van instructies omtrent de wijze waarop modchips in PS-consoles moeten worden ingebouwd en omtrent de wijze waarop modchips voor voornoemd doel kunnen worden geprogrammeerd;

bepaalt dat gedaagde aan eiseres sub 1 een onmiddellijk opeisbare dwangsom van € 500,-- verbeurt voor iedere modchip of instructie ten aanzien waarvan gedaagde nalatig zal zijn aan het opgelegde bevel te voldoen, met bepaling dat in totaal € 50.000,-- aan dwangsommen kan worden verbeurd;

6.
verbiedt gedaagde in de Benelux inbreuk te maken op de aan eiseressen sub 2 tot en met 4 toekomende merkrechten en meer in het bijzonder om met de aan Sony c.s. toekomende merken als gedefinieerd onder 4 in het lichaam van de dagvaarding, overeenstemmende tekens te gebruiken in verband met het verspreiden van modchips, daaronder begrepen het gebruik van met de merken van eiseressen sub 2 tot en met 4 overeenstemmende tekens in domeinnamen;

bepaalt dat gedaagde aan eiseres sub 1 een onmiddellijk opeisbare dwangsom van € 500,-- verbeurt voor ieder nalaten van gedaagde in strijd met het hiervoor opgelegde bevel, met bepaling dat in totaal € 50.000,-- aan dwangsommen kan worden verbeurd;

7.
gebiedt gedaagde ervoor zorg te dragen dat binnen 21 dagen na betekening van dit vonnis de domeinnaamregistraties ps2spellen, ps2games, en ps2sell en enige andere registratie van een domeinnaam met daarin een met enig merk van eiseressen sub 2 tot en met 4 overeenstemmend teken, zonder beperking worden overgedragen aan eiseres sub 3 of enig andere door eiseres sub 3 aan te wijzen (rechts-)persoon, een en ander conform het reglement voor registratie van domeinnamen (nl) van de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland, door indiening van een schriftelijk verzoek daartoe onder gelijktijdige toezending aan de raadsman van eiseressen, mr. W.A. Roos, onder de voorwaarde zoals hiervoor onder r.o. 3.16 overwogen;

bepaalt dat gedaagde aan eiseres sub 1 een onmiddellijk opeisbare dwangsom van € 500,-- verbeurt voor iedere dag of gedeelte van een dag dat gedaagde met de nakoming van voormeld gebod in gebreke blijft, met bepaling dat in totaal € 50.000,--aan dwangsommen kan worden verbeurd;

8.
stelt op de voet van art. 260 Rv. jo. art. 50 lid 6 van het zgn. TRIP's Verdrag de termijn waarbinnen eiseressen een bodemprocedure aanhangig zullen moeten maken, vast op drie maanden na betekening van dit vonnis;

9.
bepaalt dat aan dwangsommen in totaal maximaal € 300.000,-- kan worden verbeurd;

bepaalt dat een in dit vonnis genoemde dwangsom vatbaar is voor matiging door de bodemrechter voorzover handhaving van verbeurte van die dwangsom naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn, in aanmerking genomen de mate waarin aan de veroordeling is voldaan, de ernst van de overtreding en de mate van verwijtbaarheid van de overtreding;

veroordeelt gedaagde partij in de kosten van het geding deze voorzover aan de zijde van de wederpartij gevallen tot op heden begroot op € 961,54, waaronder begrepen een bedrag van € 703,36 aan salaris;

verklaart dit vonnis tot zover uitvoerbaar bij voorraad;

weigert het meer of anders gevorderde.

Dit vonnis is gewezen door mr. P. Kooijman, voorzieningenrechter, en uitgesproken ter openbare terechtzitting in kort geding van woensdag 24 april 2002, in tegenwoordigheid van mr. D.G.E.C.-Th. Schütz, waarne-mend griffier.

Everywhere you go you always take the weather with you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Goeie zaak...ben benieuwd of het resultaat heeft, dat zal wel weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Op donderdag 25 april 2002 15:44 schreef MrRudi het volgende:
Goeie zaak...ben benieuwd of het resultaat heeft, dat zal wel weer niet.
vast niet, dacht jij soms dat wanneer ik naar de politie ga om te zeggen van 'mijn buurman verbouwt playstations' dat ze daar een zaak van gaan maken? Het interesseert ze nog geen flikker als je gestalkt of bedreigt wordt door mensen dus ik denk dat er weinig zal gaan veranderen.

TMAXTINT

Pagina: 1