Toon posts:

Goeie cooler? (dB's enzo)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.spire.nl/products/fd08025b.htm

Is dit een goeie? Het gaat me ook om het aantal dB. Weet nl niet of 25 nou veel of weinig is.

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
25 is opzich niet veel, is vergelijkbaar met fluisteren volgens mn natuurkunde boek. Maar ik geloof dat 't in de praktijk altijd heel andere cijfers blijken te zijn, maakt waarschijnlijk wel meer dan 25 dB...
Als ie maar onder de 40 dB blijft ist goed, das vergelijkbaar met een 'rustige woonkamer' (wat dat ook moge inhouden :7 )

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Hmm.., ik heb hier nog zo'n coolertje liggen..,
alleen heb ik hem niet meer in gebruik, 'k had hem eerst om m'n gf2 wat beter te koelen,
maar later heb ik hem vervangen voor een BleuOrb...

De reden hiertoe was dat een BleuOrb beter koelt en minder ruimte in beslag neemt,
weliswaar gebruiken ze beiden 1 PCI-slot maar met de BleuOrb kan ik ook m'n extra
USB aansluiting kwijt, met deze koeler kan ik dat niet,
dat is de reden dat ik hem verwijderd heb, verder maakt hij niet echt veel lawaai,
maar hij koelt ook niet echt super, plus als je hem voor je grafische kaart wilt
gebruiken komt hij maar tot de helft van je GPU...

//Just my 2 cents...

Verwijderd

Zijn gewoon de standaard slot koelers die je voor 5 a 10 euro op de beurs kan kopen.

Verwijderd

25 db is niet veel geluid hoor, veel CPU-fans zijn 32db of soms wel tegen de 40 db. Bij elke 3db verdubbeld het geluidniveau. Dus 3db is 2x zo hard.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Specificaties daar moet je echt _niet_ op letten. Ten eerste is het meestal natte-vinger-werk, en ten tweede bepalen de resonanties in de behuizing van je PC nog het meeste het geluid.

Bovendien kan koeler A die stiller is dan koeler B een zachter maar irritanter geluid produceren, en in dat geval zou ik dan zelf voor koeler B kiezen. Je kunt meestal echt niet op specificaties af gaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 15:20
Op dinsdag 15 januari 2002 08:11 schreef Taco het volgende:
25 db is niet veel geluid hoor, veel CPU-fans zijn 32db of soms wel tegen de 40 db. Bij elke 3db verdubbeld het geluidniveau. Dus 3db is 2x zo hard.
Was het niet zo dat als 2 geluidsbronnen beide hetzelfde aantal db veroorzaken dat het totaal + 3db is.
dus 2x 25db = 28db

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Nee nee, het zit zo: Als je N aantal geluidsbronnen hebt, bereken je het gemiddelde en voeg daar N*log(10) bij. Dit is de geluidssterkte van die N bronnen samen... |:( |:(
|:( :? :? :?
Pagina: 1