Toon posts:

Het Grote Socket A kooler topic :+

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 21:23 schreef Arjenn het volgende:
In plaats van dat je zoekt..... of iig vraagt naar wat je precies wilt, want |:(
Dan komt er meteen een slotje op!!!!
Maar we proberen het nog maar een keer :+
Ik zoek een kooler die best goed koelt , en die neit te veel lawaai maakt (prijs maakt niet zoveel uit)

[En nu weer ff ontopic] hier kunnen mensen vragen stelen over socket a koolers !!

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 12:38

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

<quote>
Wat is het verschil tussen Socket A en Socket 370 als het om koeler gaat???
</quote>
Kwa koelers passen ze gewoon op elkaar..
De 'simpele' koelers gaan meestal tot P3-1600 en AMD-1400,
omdat AMD's wat warmer worden.
De beugels van de koelers zijn hetzelfde..

in de winter is het kouder als buiten

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:31
Vraagje!
Hoe steel je een vraag?

=/\= System Status =/\=

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:26
Op maandag 14 januari 2002 21:29 schreef Anubis801 het volgende:
Vraagje!
Hoe steel je een vraag?
daar is de hk voor

Verwijderd

Topicstarter
NoiseControl Silverado

Is dat een goeie??? veel lawaai , koelt die goed?

Verwijderd

ik nomineer de zalman cnps 5005al.
tegenover de cu versie is deze lichter in gewicht,namelijk maar 230 gram.
hij is superstil en kan tot een athlon 1400 en een xp 2000+
dus dit is voor mij op dit moment een super cooler.
mede door de 4punt mobo aansluiting >:)

Verwijderd

Ik nomineer er 2:

1.
Zalman CNPS6000 (AL)Cu

Stil en voorzien van een 92MM vriend die kan blazen. met een traploze regelaar.

2.
De Volcano 7 van TT.

Gewoon een Resoluut strak uitziende koeler met trechter.

En dan hebben we het hier niet over de prestaties niveau's

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 08:18 schreef mark_m het volgende:
ik nomineer de zalman cnps 5005al.
tegenover de cu versie is deze lichter in gewicht,namelijk maar 230 gram.
hij is superstil en kan tot een athlon 1400 en een xp 2000+
dus dit is voor mij op dit moment een super cooler.
mede door de 4punt mobo aansluiting >:)
en koelt die goed:

Verwijderd

Topicstarter
welke is dan beter van deze 2:
1.Zalman CNPS5005AL
of
2.Zalman CNPS5005CU

Verwijderd

Kwa koelers passen ze gewoon op elkaar..
De 'simpele' koelers gaan meestal tot P3-1600 en AMD-1400,
omdat AMD's wat warmer worden.
De beugels van de koelers zijn hetzelfde..
relaxed, zo'n P3-1600 wil ik wel :P

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 15 januari 2002 08:26 schreef Metal-Kool4 het volgende:
welke is dan beter van deze 2:
1.Zalman CNPS5005AL
of
2.Zalman CNPS5005CU
Wat denk je zelf, de 2e natuurlijk. Die is van koper en zal beter koelen. Hij is wel zwaarder en duurder.

Verwijderd

ik nomineer de noisecontrol silverado

Verwijderd

inderdaad ik heb zelf de 5005cu en hij doet het perfect, je kan traploos regelen hoe hard hij kan blazen en toch wordt de proc maar 49 graden stressed met maar een kleine 60mm casefan aan de achterkant case wordt 23 graden max :P

Verwijderd

Topicstarter
Iemand heeft vast wel deze kooler " NoiseControl Silverado "

KAn iemand dan ff zijn temperaturen doorgeven??

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij pls pls pls ff een goeie kooler aanraden voor een AMD XP 1800+! (hij moet niet te moelijk zijn te bevestigen en hij moet lekker aardig koelen en niet te veel lawaai maken) wie o wie?>

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Zie FAQ.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

havana> Echt dicht wil hij niet he? :+

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Op dinsdag 15 januari 2002 15:49 schreef havana het volgende:
Zie FAQ.
Dubbelpost :9

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
de faq heb ik al gelezen!!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik voor deze ga:

De Alpha PAL8045T is leverbaar in 3 varianten:
1: Papst 8412NG fan, 2 Watt, 3100rpm, 69m3/h, 32dB, fl. 179,00
2: Papst 8412NGM fan, 1.3 Watt, 2600rpm, 58m3/h, 26dB, fl. 179,00
3: Delta 80x80x38 fan, 6,96 Watt, 4900rpm, 116m3/h, 48.5dB!, fl. 199,00
Let op: het gewicht van de Alpha PAL8045T is 500 gram!

Maar welke kan ik het beste nemen??? bv als ik nr 2 neem scheelt dat dan veel (graden) ipv nr 3
Want ik wil het liefst 1 die goed koelt en dat het geluid niet als een stofzuiger is! (Ik wil hem graag snachts aanlaten)
Ik heb een AMD XP 1800+ en ik game er ook vooral veel op :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Alpha PAL8045 :Y)

Verwijderd

Topicstarter
HEHEHE , maar welke ? :D van de 3

• salvador4
  • Laatst online: 16-08 15:17
ik zou een vapochill nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 19:34 schreef salvador4 het volgende:
Ehhhh kan je niet lezen :? :? }:O

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 19:34 schreef salvador4 het volgende:
Ik ook! ehehehe

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al !!! maar welke van die 3 soorten :S
[pls ff ontopic]

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Ok. Ik sta deze topic, maar een paar punten.

1. ik weet niet of Exirion het goed vindt
2. geen merken / types roepen zonder onderbouwing! (bijvoorbeeld temperaturen idle / stressed)
3. niet off-topic gaan

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Ik heb zelf een coolermaster en de nodige casefans, hij blijft fullstressed netjes bij 47 graden steken, maar het een en ander is zo irritant rumoerig dat ik de OC-shop ga verrijken, ik ga voor dangerous danger-den.

• Flexe_Gozer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-05-2024

Flexe_Gozer

Allez Flex??

ik nomineer de alpha 6034 PAL MFC met MP Delta fan!
Zou niet meer zonder kunnen 8-)

AMD 939 3000+, A8N-SLI Deluxe, 2GB mem, dvd fikkertje en voor 2TB aan space

Verwijderd

noise control silverado

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.aconto.de/info/silverado/pic200/silverado_logo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aconto.de/info/silverado/pic500/slv_total_01.jpg

Een van de betere koelers voor Intel en Amd processors , ook fluister stil.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op dinsdag 15 januari 2002 21:32 schreef Shaggy16 het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

ook een van de duurdere :(

wat is een stille cooler voor m'n 1400 die m dan rond de 50 graadjes houd? heb er niet meer dan 25 Pl€uro voorover.
bij computerland hebben ze een of andere spire full copper ding voor 22€. is dat wat? moet wel natuurlijk stiller zijn dan m'n vulcano 2, anders schiet ik er niks mee op ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 14 januari 2002 21:20 schreef real_raichu70 het volgende:
Ik nomineer de Global Win FOP32-1
ok, ik heb zo'n fop32, en mn athlon 1000 wordt stressed 70 graden.. maar waarom is mijn cpu dan zo heet?? Die fop32 is toch een goede koeler? (hij zit er al ong. 4 maanden op met dat standaard koelspul dat eronder zit)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

makkie:

Swiftech MCX462

Wel erg duur maar heb je wel het beste in huis!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Rollerjooster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:48

Rollerjooster

OhNoNotHim

Hier nog een adept van de Noisecontrol Silverado. Hij diende ter vervanging van de Volcano II. Dat scheelde al snel een graad of 11. Het is wel belangrijk om goede airflow ernaast te hebben. Daar is de Silverado, zo is bij mij iig gebleken, nogal gevoelig voor. Dus: casefans op 5 of 7V---> zeer stil systeem met goede koeling.

Forza Mucca!

Verwijderd

Topicstarter
noise control silverado
Ik heb gelezen dat die voor de nieuwe processors niet zo super is (amd xp 1800 enz enz) of is dt onzin :S

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 23:23 schreef weareborg het volgende:

[..]

ook een van de duurdere :(

wat is een stille cooler voor m'n 1400 die m dan rond de 50 graadjes houd? heb er niet meer dan 25 Pl€uro voorover.
bij computerland hebben ze een of andere spire full copper ding voor 22€. is dat wat? moet wel natuurlijk stiller zijn dan m'n vulcano 2, anders schiet ik er niks mee op ;)
Als je echt low-budget wil, en toch redelijk stil en koel Coolermaster EP5-6I11 (A). Kost geen dr*l, en houdt onderstaande processor fully stressed op 54 graden.

Verwijderd

Thermalright SK6 met harde Delta fan ownz.

tb1000@1333 wordt idle slechts 41 graden en stessed maximaal 50. :Y)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 19:02 schreef Metal-Kool4 het volgende:

Het is gewoon veel koeling/veel kabaal,aardig wat koeling/aardig wat kabaal, weinig koeling weinig kabaal.

Ik zou een van die papst nemen als je snachts wil kunnen slapen.

Verwijderd

Topicstarter
dat wist ik ook al :D , maar welke van de 3 :)

• Joeroenho
  • Niet online
Ik heb een Alpha PAL6035 met een 60mm -> 80mm fanconverter en een 80 MM Ystech fan. Lekker stil, en koelt toch nog heel behoorlijk.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik heb momenteel een Thermaltake CHROME ORB DU0462. Deze maakt enorm veel lawaai :( en koelt mijn CPU slecht :( .
Uit reviews die ik achteraf heb gelezen bleek het design van de Thermaltake ORB's wel knap, maar weinig efficiënt.

Iemand nog ervaringen hiermee?

En welke koelers zijn stiller dan deze?

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

Zalman flowerheatsink is stiller... koelt helaas alleen wel nog slechter :'(
Afgelopen zomer heb ik m'n Zalman CNPS3100G op m'n athlon 1Ghz moeten vervangen door een Silverado omdat die Zalman het gewoon niet trok met die hittegolf in een matig geventileerd miditowertje...

• PASware
  • Laatst online: 13:52
Alpha PAL 8045 met een papst fan: wel duur, maar koelt extreem goed (Swiftech maybe iets beter, maar dies weer duurder)

Maybe ook wel een tip: Coolermaster HHC-001
Die koelt ook goed, maar maakt een Btje veel lawaai, maar als de fan op 7volt laat draaien issie stukken stiller

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• WimB
Even mijn vorige post over de Thermaltake CHROME ORB DU0462 verduidelijken. Dit is een quote uit een coolertest van Tom's Hardware:
Both make a difference with their special design: The radial body promises a good cooling. Reality shows that it is not the case. Performance is below average. Both models have a good reputation among overclockers but the design is not optimal.

Both models turn out to be optical show makers. Furthermore, there might be the case that these coolers cannot be installed on some mainboards due to their size.
Niet bepaald positief. En dan blijkt dat deze nog 49dB geluid produceert :(

Ik vraag mij af waarom Thermaltake deze eigenlijk ooit op de markt heeft gebracht :?

edit:

Links:
Overzicht van 46 coolers met Temperature & Noise Level:
http://www6.tomshardware.com/cpu/01q2/010521/cooler-34.html
Een stukje over de Thermaltake:
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q4/001211/cpu_cooler-15.html

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb nu een Neolec heatsink met stille papst 60mm koeler. Je hoort hem nauwelijks, maar idle wordt mijn 1700+ 44 graden en stressed 54 :( Binnenkort wil ik een Volcano 7 met Papst 8412NGM koeler nemen, want overclocken kan ik zo wel vergeten...

Wil iemand btw nog een stille koeler voor een athlon kopen? :)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Se7enth_son
  • Laatst online: 17-08 15:04

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Ik ben zelf erg tevreden met mijn Alpha PAL8045 met Ys-tech fan. Hij doet gewoon wat ie moet doen: goed koelen :) :) En dat met een redelijk stille fan en een flinke OC.

Dus de Alpha 8045 is een prima keus (alleen niet al te goedkoop). De Swiftech 462 is ook zeer goed (misschien NOG iets beter) maar deze is weer flink wat duurder...

Maar met een van deze twee zit je echt goed!

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

ik nomineer de Thermaltake Vulcano7
PAPST COOLED anders is het geluid niet te harden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/Productv7.jpg

• Se7enth_son

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Op donderdag 17 januari 2002 22:27 schreef MadMarky het volgende:
[..]
Binnenkort wil ik een Volcano 7 met Papst 8412NGM koeler nemen, want overclocken kan ik zo wel vergeten...
[..]
Ik heb van meerdere mensen gehoord dat die Volcano 7 niet echt goed koelt voor zijn prijs (hij is wel heel mooi). De meesten konden na aanschaf van hun Volcano nog steeds niet echt ver overclocken, omdat ie gewoon dat kleine beetje extra warmte niet weg kreeg. Ze raadden mij toen aan om voor een Alpha 8045 te gaan, omdat ie niet veel duurder is (fl 140,- met 50CFM YS-tech) en echt veeeel beter koelt.

En ik moet zeggen dat die Alpha idd prima koelt. Alleen het bevestigen is net iets meer werk als bij die Volcano 7.

Dus ik hoop dat je hier wat aan hebt als je je Volcano 7 gaat kopen...

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

• Nefiorim
  • Laatst online: 11-03 07:21
Ik ga toch voor de coolermaster HHC-001.. de eerste koeler waarmee ik ooit een processor heb vernaggeld.. PROOST!!

XBO: Michaël#3318

• WimB
Even op zoek gegaan op het net:
Anandtech:
Bij de Noisecontrol Silverado:
The Silverado ships with various adapters that provide different voltages for the fans (6V, 8V, 10V, or - without adapter - 12V), to minimize noise by allowing users to select the cooling performance that is just sufficient for their needs. Even with these adapters, rpm monitoring is possible. In 12V mode, the Silverado cools well enough to allow moderate overclocking, while being quieter than the coolers equiped with a Delta 7000rpm fan. In 6V mode (the quietest), it will provide enough cooling for AMD CPUs with up to 1.2GHz. Still, even in this mode, the Silverado is louder than the Alpha PAL8045 with Papst 8412NGL fan - even though the Alpha/Papst combination cools better.

Being able to adjust the fan RPM with various adapters is better than nothing, but from a company specialized in low-noise products, we would have expected an automatic, temperature-controlled fan speed adjustment. Especially considering the price of the Silverado.

Conclusion: The Silverado is a good cooler - but its performance doesn't justify the high price. For the same price, you can also get the Alpha PAL8045 with a high-quality fan. And, with the right fan, the Alpha will always provide a better noise/cooling performance ratio than the Silverado. Users who want a lower noise cooler, but can't use the Alpha because of the lack of mounting holes in the motherboard, should consider the Silverado - but only if they don't move their PC around.
En bij de Alpha PAL8045:
With this Papst fan, the PAL8045 a good choice for a super-quiet, high performance PC. It is even quieter than the Silverado in quietest mode, while providing better cooling performance. Still, we don't recommend the Alpha/Papst combination for overclocking, but it does provide enough cooling even for the most power-hungry non-overclocked Socket A CPU, the Athlon 1.4GHz.
En ik dacht dat de Silverado de oplossing was voor mijn te luidruchtige systeem. Toch maar kiezen voor Alpha PAL8045 + Papst 8412NGL.

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Op donderdag 17 januari 2002 22:41 schreef Se7enth_son het volgende:

[..]

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat die Volcano 7 niet echt goed koelt voor zijn prijs (hij is wel heel mooi). De meesten konden na aanschaf van hun Volcano nog steeds niet echt ver overclocken, omdat ie gewoon dat kleine beetje extra warmte niet weg kreeg. Ze raadden mij toen aan om voor een Alpha 8045 te gaan, omdat ie niet veel duurder is (fl 140,- met 50CFM YS-tech) en echt veeeel beter koelt.

En ik moet zeggen dat die Alpha idd prima koelt. Alleen het bevestigen is net iets meer werk als bij die Volcano 7.

wat dacht je van 41C iddle en 48C stressed zonder AS
op een athlon 1200@1430 en case closed he das toch wel goed
btw dat vulcanotje is alweer een stuk goedkoper..
maarja om toch maar eerlijk te zijn :)
als mijn mobo het toeliet hat ik ook een alpha genomen B-)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op donderdag 17 januari 2002 22:41 schreef Se7enth_son het volgende:

[..]

De Alpha 8045 past helaas waarschijnlijk niet op m'n mobo, net iets te groot. Ik heb trouwens ergens een vergelijking gezien, waarbij op de Volcano 7 en op de Alpha 8045 dezelfde Delta 68cfm fan werd gemonteerd. Het resultaat verschilde maar 1 graad stressed, in het voordeel van de Alpha...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Gebruik mijn oude, vertrouwde Zalman 3100G, in combinatie met een Zalman 92mm fan. Koelen gaat uiteraard niet geweldig (stressed 59 graden met kast open), maar zolang de boel stabiel draait vind ik het best.
Ook nog een Zalman 5005Cu geprobeerd, maar de bijbehorende 60mm fan is lang niet zo stil als de 92mm fan, ook niet in "silent" mode.

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 12:57

mr_fragle

Don't forget the guide

Hmmz, ik had coolermaster (kleintje) en daar baalde ik van. Werd allemaal veel te warm. Terug gegaan (ivm pcprive) en kreeg een grotere coolermaster (grootste die ze hadden), meot zeggen dat hij aardig koelt. XP max 59 graden (is nog vrij warm), maar dat is na 2 uur MOHAA en dan nog 50 burn-in test van sisoft.

Maar wat raden jullie aan als goedkope casefan :?
Of maakt dat niet veel uit. Moet stil zijn (iig stiller dan cpucooler) en moet achterin uitblazen.

And now the most interresting part of deze grot

• pt0x

pt0x

Why are we here..

mensen met een vulcano7..als je een andere fan op je cooler gooid

ga dan niet met die thermaltake fan klote en bijv. die sencor van dat ding slopen

DAN DOET HIJ HET NIET MEER!!! (ik spreek uit ervaring)

• Se7enth_son

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Ik wist niet dat die Volcano 7 zo goed kon meekomen met die Alpha...
Ik hou het toch maar bij mijn Alpha 8-) 8-)
Maar zo zie je maar weer: jeleert nog eens wat op T.net

• Se7enth_son

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Voor alle mensen die een Alpha PAL8045 willen maar die NET niet op hun mobo past: koop een vijlte. Ze zijn niet duur en erg effectief.

Ik moest zelf ook een mm van één hoekje afhalen omdat ASUS daar zo nodig een belachelijk grote condensator wou hebben :( :( :(
Maar hij past prima en koelt als een beest!

Verwijderd

Alpha PEP66-T met een Delta 60mm HP

Koelt perfect, je moet alleen een beetje tegen herrie kunnen. :)

Nee, ff serieus, als je die dingen gewoon op 7 volt laat draaien zijn ze redelijk stil en koelen nog goed. Wordt het warm weer, dan zet je em gewoon weer op 12

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 18-07 21:06
Hoi, ik ga een Athlon XP 1800+ kopen, welke cooler van rond de 20 euro raden jullie mij aan? Doorsparen is natuurlijk slimmer, maar ga aub even uit van dit 'budget'.

Metal up your ass

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 10:28
Ik nomineer dan maar mijn Thermosonic ThermoEngine met YS-Tech 26cfm fan, houdt mijn Athlon XP 1600 op een fijne 33 graden en eerder mijn TB 1400 op 42 graden :9
Maar goed, als ik de keuze had is zo'n 8045 natuurlijk veel meer :9~

En voor 20 euro? Een goeie coolermaster (ben nog steeds tevreden met mijn coolermaster ??? van 30 piek van een jaar terug, houdt die XP 1600+ toch op een nette 46 graden), maar goed persoonlijk zou ik wat bijleggen.

Flickr | Lego collectie

• JaymzHetfield
  • Laatst online: 18-07 21:06
Wat voor een type coolermaster moet ik dan hebben?

Metal up your ass

• Frenkpie
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

ik vind die vulcanos heel goed

ik heb een koelermaster voor 1,5 gig staat er, heeft een hele grote heatsink. vriend van mij heeft een vulcano II en ook een 1,4 processor (tbird). bij hem wordt de temp idle iets van 33-35 graden, hier 43-45 en stressed bij hem ies van 40-42 , hier 52-55.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 10:28
Op vrijdag 18 januari 2002 08:29 schreef JaymzHetfield het volgende:
Wat voor een type coolermaster moet ik dan hebben?
Heb me de laatste tijd niet echt meer verdiept in koelers, maar hier staat een enorme roundup:

http://dansdata.com/coolercomp.htm

Van goedkoop tot duur

Flickr | Lego collectie

• Meister
  • Laatst online: 20-07 14:18
Op donderdag 17 januari 2002 22:19 schreef WimB het volgende:

Ik vraag mij af waarom Thermaltake deze eigenlijk ooit op de markt heeft gebracht :?
Nou, omdat er duizenden in de grote Orb hype zijn getuind en ze er vast heel goed aan verdiend hebben? Toen die krengen voor het eerst uitkwamen had je nog enorme verschillen tussen enerzijds de goedkope troep koelers die je kocht bij het zaakje op de hoek en anderzijds de echt goeie spullen die je moest bestellen (Alpha's, Globalwins etc.).

Tevens was iedereen nog met Celerons aan het kloten die gewoon niet zoveel hitte produceerden. Orbs zagen (en zien) er retegoed uit en kostten niet veel, iedereen begon er mee weg te lopen. Alleen toen ze eenmaal aan een Athlon toe waren en het aantal te verwerken Watts astronomische vormen begon aan te nemen, bleek met de 'Superorb' al snel dat hoe groot en luidruchtig je ze ook maakt, het design van nature gewoon vrij waardeloos is.

Gelukkig kan je ondertussen overal terecht voor een échte kwaliteitscooler van CM, GW of zelfs een TT Volcano :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 22:37 schreef Jeff_P het volgende:
ik nomineer de Thermaltake Vulcano7
PAPST COOLED anders is het geluid niet te harden :)

[afbeelding]
w00t , ik denk dat ik die maar ga kopen :) :)
Nice koolertje !

• pt0x

pt0x

Why are we here..

Op vrijdag 18 januari 2002 11:28 schreef TAG_Speedy het volgende:

[..]

Heb me de laatste tijd niet echt meer verdiept in koelers, maar hier staat een enorme roundup:

http://dansdata.com/coolercomp.htm

Van goedkoop tot duur
zover ik kan zien is mijn ThermalTake ZONDER papst toch nog zeer goed in prestatie hij is altijd beter dan de Alpha 6035
met 0.61 C/W tegen 0.66 C/W

maarja dan heb je nog de Alpha 8045 die (net als de V7 op volle kracht draaid) 0.56 C/W haald maaja dat verschil is ook niet zo heel erg groot

ik weet niet hoe ik dat C/W moet meten anders zou ik wel eens willen weten hoe mijn V7 met papst scored...
want er zit ook een papst op die Alpha en nou moet ik zeggen dat ik die thermaltake fan die er standaard op zit (TT-8052T) erg klote vind scoren :(
dus dan vind ik die vergelijking met 2 verschillende fans ook niet helemaal goed

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 22:14 schreef WimB het volgende:
Ik heb momenteel een Thermaltake CHROME ORB DU0462. Deze maakt enorm veel lawaai :( en koelt mijn CPU slecht :( .
Uit reviews die ik achteraf heb gelezen bleek het design van de Thermaltake ORB's wel knap, maar weinig efficiënt.
die thermaltake's zijn slecht.
Ik heb een superorb gehad, koelde niet goed genoeg, maar dat was nog niet het grootste probleem. Maakte een klereherrie. MAar ook dat was nog niet het grootste probleem. Het grootste probleem: hier op GoT hebben verschillende tweakers hun athlon/duron ermee naar de eeuwige jachtvelden geholpen.
en ja, ik ben een van hen ;)

• Aike
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 19:02 schreef Metal-Kool4 het volgende:
ik denk dat ik voor deze ga:

Maar welke kan ik het beste nemen??? bv als ik nr 2 neem scheelt dat dan veel (graden) ipv nr 3
Want ik wil het liefst 1 die goed koelt en dat het geluid niet als een stofzuiger is! (Ik wil hem graag snachts aanlaten)
Ik heb een AMD XP 1800+ en ik game er ook vooral veel op :)
Jaja, ik ben nog steeds nieuwsgierig wat hij nou moet kiezen want ik zit met dezelfde twijfels. Geld is het probleem niet :)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

ZALMAN CNPS-6000 CU, duurder maar stiller... en zeg nou, stel je gebruikt dat ding een jaar: 120:365=0,32 cent per dag valt wel mee dus..

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 21:35 schreef battigoal het volgende:
ZALMAN CNPS-6000 CU, duurder maar stiller... en zeg nou, stel je gebruikt dat ding een jaar: 120:365=0,32 cent per dag valt wel mee dus..
En dat is nog iets wat ik moet gaan geloven, zit al maanden op die cooler te wachten...all the way from .kr

Ik blijf erbij:

Iedere koeler is goed, maar als je kast niet een juiste airflow heeft, gilt je cooler de tent bij elkaar.

Ik zelf heb een 2CoolPC unit gekocht en de 92mm fan (std. 2100RPM , 24 dba) vervangen door een Papst (2300 RPM , 27 dba) en er zit gewoon een EP series Coolermasterje op de AMD. Die draait op 3700 RPM en maakt 29dba.

Nu enkel die vervelende AOpen voeding voorzien van een PAPST 80mm NGM.

De temp nu=

Idle:
kast - 22 graadjes
CPU _ 31 graadjes

Stressie willem:
kast - 27 graadjes
CPU - 38 graadjes

Believe it or not..
it's all in the airflow

Verwijderd

ik ga toch echt voor de titan ttc-d5tb2
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011387162 deze fan hoor je echt niet en mijn xp1800+ is er rond de 33 gr mee

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 21:31 schreef Lord of the Pentium het volgende:

[..]

Jaja, ik ben nog steeds nieuwsgierig wat hij nou moet kiezen want ik zit met dezelfde twijfels. Geld is het probleem niet :)
Ik ga niet voor 1 van die....... ik neem deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/products/Productv7.jpg

Hij koelt goed en hij is ook niet 1 van de duurste!
http://www.thermaltake.com/v7.htm

En nu wil ook weten voor welke jij gaat? ? :D

• pt0x

pt0x

Why are we here..

en zo zie je uiteindelijk gaan er genoeg mensen voor een V7
als hij maar genoeg aandacht krijgt ;)

deze cooler is dus absoluut niet slecht zoals de meeste thermaltakes

deze is vooral zeer goed voor mensen met te weinig ruimte op hun mobo voor een Alpha 8045

dat die V7 woord afgekeurd is omdat het een thermaltake is en dat herrinerd maar alte goed aan een oorb
en JA die zuigen.. maar NEE een V7 zuigt niet!!!

ff voor de duidelijkheid :)

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Op vrijdag 18 januari 2002 16:22 schreef ByMeS_Dy het volgende:

[..]

die thermaltake's zijn slecht.
Ik heb een superorb gehad, koelde niet goed genoeg, maar dat was nog niet het grootste probleem. Maakte een klereherrie. MAar ook dat was nog niet het grootste probleem. Het grootste probleem: hier op GoT hebben verschillende tweakers hun athlon/duron ermee naar de eeuwige jachtvelden geholpen.
en ja, ik ben een van hen ;)
Kijk, d'r is natuurlijk een groot verschil tussen Orbs :( en Volcano's :) , Thermaltake is niet bij voorbat slecht...

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

[afbeelding]

[afbeelding]

:D kijk dit is nog eens een koelertje :)

• Aike
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 22:12 schreef Metal-Kool4 het volgende:

[..]

Ik ga niet voor 1 van die....... ik neem deze:

[afbeelding]

Hij koelt goed en hij is ook niet 1 van de duurste!
http://www.thermaltake.com/v7.htm

En nu wil ik ook weten voor welke jij gaat? ? :D
Ik ga nu weer twijfelen, die V7 ziet er ook wel kewl uit. De prijs is prima. En zit er nou iets van een sensor op die hem harder of zachter laat draaien ? Of kun je dat zelf regelen? En hoe zit het met de herrie ? Is het een beetje te harden ? Kunnen de buren nog slapen als m'n pc aanblijft ?

Verwijderd

Topicstarter
IK heb wel van iemand gehoord dat die kooler best wel veel lawaai maakt , en daarom heb ik er een papst bijbesteld.

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
aangezien dit ook koelt... ;)
1 Phase change O+
2 Maz II :*

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 21:31 schreef Lord of the Pentium het volgende:

[..]

Ik heb de alpha 8045 met Enermax UC8-FAP (instelbaar met potmeter 1000-3000, stil tot beetje geluid, ook een prima casefan dus) besteld bij Freezing Hardware voor 68 Euro. Ik laat over enkele dagen weten hoe hij het doet. Ik heb hoge verwachtingen. :9

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Stil en betaalbaar: Super Silent 2000

Afbeeldingslocatie: http://www.com-tra.de/images/shop/ArCool.jpg

Afgaande op de tekst (duits) lijkt mij deze wel cool.
Nog niet verkrijbaar btw (eind januari) dus nog geen reviews. prijs 30 euro
GUT & GÜNSTIG! Der Super Silent 2000 ist mit einem 80 mm Lüfter ausgestattet (2000 U/min bei 20 db(A)) - Hersteller-Freigabe bis 2 GHz - also einem Athlon XP 2500+ ;-) Somit können sogar zukünftige Prozessoren zuverlässig gekühlt werden. Die Installation wird dank der 3-Loch-Halterung der Klammer zum Kinderspiel, es ist kein Werkzeug erforderlich. Durch einen Trick kann die Drehzahl und damit die Lautstärke noch verringert werden: drehen Sie den 3-PIN Anschlussstecker um 180° und schließen Sie den Lüfter so am Board an. (evtl. muss dabei jedoch die kleine Plastiknase des Lüfteranschlusses abgebrochen werden). So läuft der Lüfter mit um 40% geringerer Drehzahl und damit nochmals ein ganzes Stück leiser. Auch aus nächster Entfernung ist der Lüfter dann so gut wie unhörbar. Die Kühlleistung wird dadurch allerdings etwas geringer. Bitte beachten Sie die Höhe von 90 mm, der Prozessor muss also nach oben hin diesen Platz frei haben.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 10:41 schreef Spice het volgende:
Stil en betaalbaar: Super Silent 2000

...

Auch aus nächster Entfernung ist der Lüfter dann so gut wie unhörbar. Die Kühlleistung wird dadurch allerdings etwas geringer. Bitte beachten Sie die Höhe von 90 mm, der Prozessor muss also nach oben hin diesen Platz frei haben.[/i]
Ik zou mijn beslissingen maar niet op de verkoopspraatjes baseren. Daar klopt iha echt weinig van. dit zijn mooie roundups met goede info over waar je op moet letten, etc.:

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1532&p=1

http://www.gideontech.com/reviews/pal8045/index03.shtml

http://www.overclockercafe.com/reviews.htm

http://hardocp.com/reviews/cooling/alpha_8045/

http://www.pchardware.ro/Reviews/review.php?id=132

etc.

Beetje zoeken en je vindt de juiste overtuigende info.

• Meister
  • Laatst online: 20-07 14:18
Lol, zelf gemaakt die 'super silent'?

Lijkt verdomd veel op een TT Volcano of CM EP-6i11 heatsink waar ze een case fan met 8x6cm converter op hebben gezet. Doe het zelf, bespaar een paar Euros en je hoeft er ook niet op te wachten :)

• Termi
  • Laatst online: 21-08 08:52
Ik heb een standaard coolermastertje :). Paste nog net in me budget :+. Hij is wel stil , denk dat meeste herrie komt van northbridge / vga fan. Die zijn neit zo goeie. Maar het koelblok van coolermaster is wel :9.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/GoT-Zooi/Red%20cooler2.jpg

Ik nomineer deze :)

Hij houd mn Athlon 1200@1300 @ 40 graden stressed en hij is lekker stil :)

die clip is ook handig als er een pootje van je socket is afgeknapt :P

Alle proemn in n drek

• HielkeJ
  • Niet online
Ik wil waterkoeling :P

• Aike
  • Niet online
Op zondag 20 januari 2002 14:47 schreef Termin8or het volgende:
Ik heb een standaard coolermastertje :). Paste nog net in me budget :+. Hij is wel stil , denk dat meeste herrie komt van northbridge / vga fan. Die zijn neit zo goeie. Maar het koelblok van coolermaster is wel :9.
En wat voor cpu heb je ? Altijd wel handig dat erbij te zetten......

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik zou mijn beslissingen maar niet op de verkoopspraatjes baseren. Daar klopt iha echt weinig van. dit zijn mooie roundups met goede info over waar je op moet letten, etc.:
Lol, zelf gemaakt die 'super silent'?
Lijkt verdomd veel op een TT Volcano of CM EP-6i11 heatsink waar ze een case fan met 8x6cm converter op hebben gezet. Doe het zelf, bespaar een paar Euros en je hoeft er ook niet op te wachten
van de tweakers fronytpage
Kanie Hedgehog W

Globalwin CAK-II 38

Dynatron DC1206BM-O

Globalwin SAK384

Alpha PAL8045

Artic Cooling SuperSilent 2500

Compuflash Kupferkühler

Gladiator Noiseblocker VA-S4 Pro

Swiftech MCX370

Thermaltake Volcano VI +

De Hedgehog W met dubbele fan blijkt de beste koelprestatie te leveren, maar is erg luidruchtig (46.5 dB) en vrij duur met een prijs van 85 euro. De AC SuperSilent 2500 is de meest stille koeler (28 dB) en levert een redelijke koelprestatie. Winnaar van de vergelijking is de Thermaltake Volcano VI +, deze koeler heeft simpelweg de beste prijs-kwaliteitverhouding en kost slechts 26 euro

viola en de supersilent is 30 euro en wel de stilste!

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• VeldKoe
  • Niet online
coolermaster HHC-001 is een zeer goede kwaliteit/prijs verhouding
46 euro en zelfde prestaties als de alpha8045/swiftech die toch 20 a 30 meer euro zijn
op 7volt houd ie een tbird 1400 rond de +/- 43 graden stressed

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

K'heb een "Spire 5U213CH3G/R FridgeRock 2000+" houdt met alleen }:O m'n Athlon XP 1800+ op 33.C :)

Juist

Verwijderd

en hoe is het lawaai van die FridgeRock? hoor vaak dat die fans van Spire zo'n herrie maken...

en merk je iets van die Temperature Control? werkt dat een beetje?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 21:57 schreef yoop het volgende:
ik ga toch echt voor de titan ttc-d5tb2
[afbeelding] deze fan hoor je echt niet en mijn xp1800+ is er rond de 33 gr mee
Heb ik ook, kost hooguit 20 euro en koelt beter dan de Alpha 6035 met YStech en is nog stiller ook. Aanrader!

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Ik heb een TB 800@950 en die wordt echt niet warmer dan 43 graden.

De koeler die er op zit is een Coolermaster EP5-6I11

Binnenkort wil ik een AMD 1800+ halen en daar schijnt deze koeler gewoon op te kunnen. Zijn er nog andere en dan die wat stiller zijn?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ik vraag mij af wat ik nu het beste kan doen. Ik ga nl me duron 700 vervangen door een snellere (1400 ofzow wanneer die uit is) en ik heb nu een Alpha 6035 Silent tot 1,2 GHz en hij is nog te luidruchtig ook :(
Ik heb een paar mogelijkheden:

-Een boxed CPU kopen
-De fan vervangen door een fan die stiller EN krachtiger is
-Een heel nieuwe fan kopen

-Die koeler moet me cpu (zeg de duron 1,4GHz) stessed onder de 50 graden houden ongeveer.
-zo stil mogelijk
-geen waterkoeling.

Wie heeft er een leuk id? :9

???

• kutkip
*kick*

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

titan majestic twin (maar dan de iceberg versie).
koelt veel voor weinig (geshopt voor 20 euro).

echter wegens een irri hoge toon vervangen voor een 8045 + papst combi.

Als je iets niet weet, reageer dan niet. | Van klussen krijg je grijze haren.

Verwijderd

ik heb een thermaltake volcano 6cu+ 8-)

die koelt echt als een toppertje, ik heb 0,0 airflow en dat ding houd m gewoon op 40 graden (22 graden = kast binnenin) geen casefans enz. je hebt wel een lawaai maar dan heb je ook wat :)

als ik mn kast open doe dan krijg ik een idle temp van 36 graden :)

een echte aanrader (maar wel wat lawaai maar we hebben toch radio :Y)

suc6!

• kutkip
Ik heb nu een AMD Duron 1200 bestelt en ik vraag me nog steeds af wat voor cooler erop moet. |:( Eerst dacht ik aan een Alpha 8045T met een Papst fan maar die past niet op me mobo :( Nu dacht ik hieraan:

Case FAN (60 x 25) Papst 612 NGML € 18,16
Swiftech MCX370 Silent (Athlon/P3) € 51,88
Cooling Pasta Arctic Silver 3 Compound (3 gr.) € 7,95

Zal die Papst genoeg lucht verplaatsen of niet :?

edit:
ge-shopt bij perfect-systems :7
Pagina: 1 2 Laatste