[CS] zwaar brakke framerate met geforce 2 MX

Pagina: 1
Acties:

• klomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-10 18:27
hey mensen, ligt het nou gewoon aan mij of is er iets mis met cs ofzo?

ik speelde net cs, en tot me verbazing kwam ik gewoon niet
boven de 30 frames/s

ik gebruik dus een geforce 2 MX maar ik weet zeker dat ik gewoon met gemak 50 moet halen als het niet meer is

alleen als ik me me neus op een muur sta haal ik ongeveer
50 frames

ik vind het dus gewoon vreemd...

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-11 20:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dan is het wel handig als je zegt wat voor pc je voor de rest hebt, in wat voor resolutie je speelt en of je D3D of OpenGL draait ;).

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Nja als je die MX in een Celeron 266 hangt :o

Wat voor processor heb je?

Mogelijke oplossingen:

vsync uit
nieuwe drivers
fps_max in HL hoger zetten (probeer eens 150. HL komt nooit boven 99 uit, maar als ik fps_max 100 intik, krijg ik maximaal 60, en bij 150 krijg ik 99, dus probeer maar).

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
ik weet toch echt zeker dat je niet harder gaat dan 30 frames per seconde.... mx is gewoon **** srry

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

• klomp
ow sorry, hehe ik ben zo overstuur dat ik dat vergeten te posten ben |:(

anyway:
Celeron 700@702 :?
382 MB RAM
Geforce 2 MX
MXstream adsl
speel in 1024X768
dacht in opengl want in d3d wil het helemaal niet lopen
(dan bedoel ik dus ook meteen 20 frames ofzo)

terwijl met me ouwe voodoo 3 alles fantastisch liep met 50 frames ofzo

ik ben totall kapot nu :'(

• klomp
Op maandag 14 januari 2002 21:19 schreef masternewman het volgende:
ik weet toch echt zeker dat je niet harder gaat dan 30 frames per seconde.... mx is gewoon **** srry
ook weer een beetje overdreven, tis wel een fijn kaartje
maar hij kan met sommige dingen wel heel erg over de zeik gaan

• Captain Pervert
Op maandag 14 januari 2002 21:19 schreef masternewman het volgende:
JIj bent niet helemaal goed bij je hoofd. Ik heb een overgeklokte Celeron 850 (@1054) met een GF2MX en ik haal vrijwel nooit lager dan 99 fps in CS (alleen met smoke krijg ik een drop naar 70).

Anyway, niet iedereen heeft het geld (over) voor dure hardware. Toen ik naar jouw sig keek verwachtte ik een GeForce 3 Ti500, maar jij hebt een zielige Rage 2mb, dus wil jij je opmerkingen voor je houden. Het is niet echt construtief wat je zegt, en daarnaast ook nog eens pure bullshit.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• klomp
wtf man ik kom hier om antwoord op me vraag te krijgen en dan word ik uitgescholden voor leugenaar...

leuk ja...

ik kom voor een eventuele oplossing
hallo zeg...

• Captain Pervert
Heb je zitten kloten met 3d tweakers? Heb je Antialiasing geforceerd aan staan? Als je dat doet, loopt alles inderdaad niet zo lekker :)

Ga naar beeldscherm, instellingen, geavanceerd, en dan vsync uitzetten en antialiasing ook.

Als dat niet werkt, zou je kunnen proberen je videokaart drivers opnieuw te installeren (Detonator 21.81 is wel een goede optie), daarmee worden ook alle instellingen wat betreft antialiasing settings teruggezet en zou alles weer normaal moeten lopen.

• klomp
mijn sig gaat als volgd hoor :

als je bij mijn naam de k weg haald staat er lomp, jij dus...
dit is geen flame/flamebait, maar als je het wel zo opvat, jammer dan...

ow crap ik zag het quote gevalletje niet staan...

edit: mijn exuses...

waar vind ik vsinc dan?
anti allias had ik al uit.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11 03:18
AGP drivers installen helpt ook vaak wel veel

• klomp
Op maandag 14 januari 2002 22:54 schreef ubermaestro het volgende:
AGP drivers installen helpt ook vaak wel veel
in xp?? die instaleert ie toch zelf ??

als ik namelijk via drivers wil instaleren instaleert ie maar een ding, weet de naam zo niet meer, maar na een klik
is ie al klaar :o

Verwijderd

HAHAHA
Das de grootste onzin. CS is PUUUUUUUUUUUUR processor belastend.
Ik haalde met mijn Geforce 1 al constant 100... Behalve als er smokes lagen. En ik ken mensen die nog 100 fps uit hun TNT2 halen...

• klomp
en dat vind ik dus weer bullshit, hoe kan een spel zoas half-life (en dus ook cs) aleen op je processor draaien en er dan uit zien zoals het doet??

als je het mij vraagt is die bewering totale stierestront en menigeen zal het met me eens zijn

• Captain Pervert
Op maandag 14 januari 2002 23:12 schreef FuTaL het volgende:

[..]

HAHAHA
Das de grootste onzin. CS is PUUUUUUUUUUUUR processor belastend.
Ik haalde met mijn Geforce 1 al constant 100... Behalve als er smokes lagen. En ik ken mensen die nog 100 fps uit hun TNT2 halen...
Dit is dus ook weer niet helemaal waar, als je een spel wilt zien dat puur processorbelastend is, moet je maar eens naar Delta Force 1 of 2 kijken.

• klomp
ja maar dat ziet er naar mijn mening ook neit echt mooi uit
kijk dan naar red alert 2 ofzo die gebruiken ook geen graph kaart

maar ik weet heel zeker dat je hl/cs op graph kaart draait
want in software ziet het er niet uit

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Jep, CS draait het meeste op je videokaart. Ik heb namelijk ook een p2-233 en daar werd de processor te warm en bij spellen zoals Quake3 sloeg tie altijd vast, maar Counter-strike draaide vrolijk door :). Gelukkig is dat nu opgelost door die nieuwe koelpasta :D.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-11 20:26

Sick Nick

Drop the top!

Dit ligt puur aan je drivers onder XP, ik had namelijk ook toen ik XP Pro draaide ineens nog maar 40 tot 50 fps? En dat met een GF2 PRo.....
Nu draai ik weer win2k en haal ik netjes constant 99 fps op het tellertje (kan niet meer aan ;)) en met een timerefresh test in de console over de 350 fps *D

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

ik ben iig niet veel fps vooruit gegaan van mx naar pro

hallo

Verwijderd

We gaan niet liggen f*cken met de geforce mx ;) (Masternewman) Dit is een perfecte kaart. Ik haal met mn cel. 900 makkelijk tegen de 70-90 frames (afhankelijk van de map). Maar het maakt helemaal niet zo gek veel uit wat voor videokaart je hebt. De processor blijft de belangrijkste factor voor half-life. voor andere spellen ook, maar vooral voor half-life omdat deze ouwe engine al die nieuwe 3d technologien zoals t&l simpelweg niet ondersteunt! conclusie: schuif de schuld niet zomaar in de schoenen van je geforce.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-11 15:37
Op maandag 14 januari 2002 23:42 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

Dit is dus ook weer niet helemaal waar, als je een spel wilt zien dat puur processorbelastend is, moet je maar eens naar Delta Force 1 of 2 kijken.
JAh, maar dan noem je ook wel oogstrelende spellen :+

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 11:06
VSync uitzetten. Ga naar openGL instellingen, en schakel Vsync uit. Helpt dat niet? Ga dan terug naar de oude Det 12.43 voor win2k. Die zijn beter voor MX200's.

Waarom zeikt iedereen toch altijd zo op elkaar. Die gast hier vraagt gewoon iets. Het lijkt wel of elke vraag op GoT bij de techforums op een oorlog ontwaard. Wordt toch eens volwassen.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Verwijderd

Dodemaa: je hebt bier en je hebt Grolsch ;)

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 17:44 schreef dodemaa het volgende:
...
Waarom zeikt iedereen toch altijd zo op elkaar. Die gast hier vraagt gewoon iets. Het lijkt wel of elke vraag op GoT bij de techforums op een oorlog ontwaard. Wordt toch eens volwassen.
Amen.

Amateurcoureur en fervent banktukker

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Was er niet iets met XP en OpenGL ???? Geen goede standaard ondersteuning ofzo ? Ik meen zoiets opgepikt te hebben hier ergens.

• klomp
ja kan wel maar ik heb dus de nieuwste van detonator, of tenminste was de nieuwste ik weet niet of het nog zo is

23.11 ofzo

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 23:11

Da_RoNiN

Oclama?

Op donderdag 17 januari 2002 16:10 schreef kl0mp het volgende:
ja kan wel maar ik heb dus de nieuwste van detonator, of tenminste was de nieuwste ik weet niet of het nog zo is

23.11 ofzo
Dan moet je wel WOL hebben dan weet je het tenmiste zeker.

Kenners weten waarom

Pagina: 1