Ik heb 2 40 gig hd's. Op de eerste schijf een C-partitie, welke fungteert als simple volume, met daarop win2000server en een 'spanned volume' welke partities omvat van beide schijven.
Nu is het zo dat de C partitie gedelete is dmv de installatiedisc van w2000srv. Bij een 2e keer booten vanaf deze cd ziet setup slechts 2 schijven zonder inhoud...schrik!!
Wanneer ik de 2 schijven onder een XP-Prof-computer hang is in computermanagement het volgende te zien:
In de 'volume list':
volume layout type status
Rood kruis! simple dynamic failed
Rood kruis! spanned dynamic failed
In de grafical view
Hier zijn 3 items te zien: 2 schijven en 1 met een rood kruis, aangeduid met missing.
De 'missing schijf' is de schijf met c partitie en de andere partities en heeft als eigenschap offline.
De 1e schijf is online,dynamic en status failed
De 2e schijf is online, basic en status failed
wanneer ik nu de 'missing schijf' of schijf 1 wil regeneraten verschijnt de melding om het chkdsk commando uit te voeren voer elk volume. Echter er bestaan geen driveletters om het commando aan te koppelen.
Wat kan ik doen om mijn data te redden
Nu is het zo dat de C partitie gedelete is dmv de installatiedisc van w2000srv. Bij een 2e keer booten vanaf deze cd ziet setup slechts 2 schijven zonder inhoud...schrik!!
Wanneer ik de 2 schijven onder een XP-Prof-computer hang is in computermanagement het volgende te zien:
In de 'volume list':
volume layout type status
Rood kruis! simple dynamic failed
Rood kruis! spanned dynamic failed
In de grafical view
Hier zijn 3 items te zien: 2 schijven en 1 met een rood kruis, aangeduid met missing.
De 'missing schijf' is de schijf met c partitie en de andere partities en heeft als eigenschap offline.
De 1e schijf is online,dynamic en status failed
De 2e schijf is online, basic en status failed
wanneer ik nu de 'missing schijf' of schijf 1 wil regeneraten verschijnt de melding om het chkdsk commando uit te voeren voer elk volume. Echter er bestaan geen driveletters om het commando aan te koppelen.
Wat kan ik doen om mijn data te redden