Toon posts:

Spanned Volumes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 40 gig hd's. Op de eerste schijf een C-partitie, welke fungteert als simple volume, met daarop win2000server en een 'spanned volume' welke partities omvat van beide schijven.
Nu is het zo dat de C partitie gedelete is dmv de installatiedisc van w2000srv. Bij een 2e keer booten vanaf deze cd ziet setup slechts 2 schijven zonder inhoud...schrik!!
Wanneer ik de 2 schijven onder een XP-Prof-computer hang is in computermanagement het volgende te zien:

In de 'volume list':
volume layout type status

Rood kruis! simple dynamic failed
Rood kruis! spanned dynamic failed

In de grafical view
Hier zijn 3 items te zien: 2 schijven en 1 met een rood kruis, aangeduid met missing.

De 'missing schijf' is de schijf met c partitie en de andere partities en heeft als eigenschap offline.
De 1e schijf is online,dynamic en status failed
De 2e schijf is online, basic en status failed

wanneer ik nu de 'missing schijf' of schijf 1 wil regeneraten verschijnt de melding om het chkdsk commando uit te voeren voer elk volume. Echter er bestaan geen driveletters om het commando aan te koppelen.
Wat kan ik doen om mijn data te redden

Verwijderd

Topicstarter
weet echt niemand dit??

Verwijderd

Je hele fysieke disk dient toch Dynamic te zijn om partities te kunnen spannen?

Zo ja, heb je bij her-installatie je schijf weer plain gemaakt.
Daardoor faalt ie.

Controleer even de documentatie, of ntcompatible.com , of www.windows2000faq.com

Ik heb t nog nooit gebruikt bij gebrek aan schijven, en kan je dus niet verder helpen helaas.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 21:27 schreef RidderJohn het volgende:
weet echt niemand dit??
Jij moet de FAQ eens even lezen. Daar staat o.a. in dat je je topic niet omhoog moet schoppen na amper een uur.