Ik heb een aantal van die virus scan packet al geprobeerd heeft iemand een goede sugestie voor onder debian die alle binnen komde mail scant op virussen en het beste zou zijn dat die als een package te instaleren was.
Hier heb je een suggestie: leestekens.
Nog een suggestie, maar dan voor je probleem: amavis.
Nog een suggestie, maar dan voor je probleem: amavis.
Ik zal letten op mijn spelling. Maar amavis instaleerde niet lekker onder debian. Was dat wel bij jouw gelukt ?
hier ook amavis-perl versie 11.
Dit werkt inderdaad perfect.
Dit werkt inderdaad perfect.
Toen ik Amavis-perl probeerde te compileren, wou ie zo graag arc hebben (sorry, in de war met ACE dus).
arc was niet te compileren, heb uiteindelijk maar een rpm gevonden en die geinstalleerd (met --force-deps ofzow)
Amavis-perl doet het hier perfect, heb em gisteren ff op Milter overgezet, maar dat gaat een stukkie slomer
arc was niet te compileren, heb uiteindelijk maar een rpm gevonden en die geinstalleerd (met --force-deps ofzow)
Amavis-perl doet het hier perfect, heb em gisteren ff op Milter overgezet, maar dat gaat een stukkie slomer
Als je het ECHT makkelijk wil doen, probeer dan RAV.. die's echt goed enzo. . complete virusscanner. wel duur overigens..
http://www.ravantivirus.com
http://www.ravantivirus.com
dus ...
Weet iemand over er ook een debian pakketje is voor een vand deze virus scanners. Ik bedoel dus een deb file.
Zijn deze eigenlijk gratis? Amavis bedoel ik dan.
You can't have everything. Where would you put it?
Amavis wordt verstrekt onder de GPL licentie.
Echter Amavis is zelf geen virusscanner, je zult dus een virusscanner moeten kopen die compatible is met Amavis.
Dit kan o.a. zijn: McAffee voor Linux, de volledige versie hiervan is gratis voor xs4all gebruikers te downloaden (!).
Echter Amavis is zelf geen virusscanner, je zult dus een virusscanner moeten kopen die compatible is met Amavis.
Dit kan o.a. zijn: McAffee voor Linux, de volledige versie hiervan is gratis voor xs4all gebruikers te downloaden (!).
bhmm
bij mij installde amavis wel, alleen werdt de mail nietecht gescanned... hij geeft ook error bij make check.. erg vaag... iemand hier al last van gehad?
Die rav mail scanner is trouwens niet voor debian, en moet je dus nog moeilijke dingen doen om te installen...
bij mij installde amavis wel, alleen werdt de mail nietecht gescanned... hij geeft ook error bij make check.. erg vaag... iemand hier al last van gehad?
Die rav mail scanner is trouwens niet voor debian, en moet je dus nog moeilijke dingen doen om te installen...
Verwijderd
Moeilijk te zeggen als je je probleem niet verder definieert. *Wat* voor error krijg je?Op woensdag 16 januari 2002 18:51 schreef _cyclops_ het volgende:
bhmm
Amavis is een heel leuk programma, alleen zorgt het wel voor veel overhead (Postfix start voor elke mail Amavis, die op zijn beurt weer allerlei virusscanners en archivers aanroept).
Een ander leuk product, is Caldera Volution Messaging Server. Allemaal erg geavanceerde opties, waaronder dus ook virusscanning icm Sophos of Innoculate (ofzo).
Sophos heeft ook nog een ander produkt wat als 'hoofd' smtp server werkt, MailMonitor, die draai je op port 25. Het scanned alle in- en uitgaande e-mail, en mept het in het geval van binnenkomende e-mail door naar je andere mailserver (die bijvoorbeeld op een andere server, of een andere poort draait). Dan ben je niet meer afhankelijk van Postfix, en het werkt gegarandeerd met elk mailsysteem.
Maargoed, als je voor een simpele oplossing wilt gaan wat niks mag kosten, is Amavis idd 'the way to go'.
ik ben dan niet echt een debian held, maar daar kan je toch gewoon rpm's op installen? RAV draait er gewoon op hoor. .
dus ...
commando: alien blabla.rpmOp woensdag 16 januari 2002 14:44 schreef Doggie het volgende:
Weet iemand over er ook een debian pakketje is voor een vand deze virus scanners. Ik bedoel dus een deb file.
resultaat: blabla.deb package
Wel uitkijken, met grotere dingen als Xfree enzo gaat dat niet altijd lekker, maar voor dit soort dingen (RAV RPM weet ik zeker), gaat het prima.
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
probleem met sophos was dat sophos dus alle mail checkt en die aan postfix doorgeeft, dus alle mail die postfix kreeg, kwam van localhost af, en zo werd mijn systeempje een fijne open relay 
Als iemand hier suggesties voor heeft, graag
ach...in een volgend leven lach je er om!
Ik heb Sendmail draaien met Libmilter, werkt goed. Hiervoor had ik Amavis gewoon als relay ingesteld, waarbij ie met de config files van Sendmail ging kijken of ie wel mocht relayen en vervolgens dat ding doorstuurde naar localhost.
Nu met Libmilter duurt het aannemen van een mailtje iets langer, omdat ie em direct gaat scannen. Scheelt trouwens wel een stukje in de mailroute, want met relaying met amavis gooit ie er een aantal headers bij omdat ie het doorstuurt.
Nu met Libmilter duurt het aannemen van een mailtje iets langer, omdat ie em direct gaat scannen. Scheelt trouwens wel een stukje in de mailroute, want met relaying met amavis gooit ie er een aantal headers bij omdat ie het doorstuurt.
Verwijderd
Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar mijn systeem blijft echt een closed-relaying SMTP server. En dat is logisch, ga maar na wat er gebeurt als je een e-mail stuurt:Op donderdag 17 januari 2002 14:03 schreef 0siris het volgende:
probleem met sophos was dat sophos dus alle mail checkt en die aan postfix doorgeeft, dus alle mail die postfix kreeg, kwam van localhost af, en zo werd mijn systeempje een fijne open relay
Je e-mail client opent een connectie op port 25 van je server. Achter deze poort draait Postfix, en die gebruikt gewoon zijn interne mynetworks parameter om te checken op relaying. Is je IP toegestaan, dan gaat je e-mail door naar de virusscanner op port 10025, waarna (als er geen virus is) de e-mail weer naar port 10026 gestuurt word en verder afgehandelt wordt door Postfix.
In het kort, als je Postfix goed geconfigureerd heb, *kan* je met geen mogelijkheid door de scanner een open relay worden.
Op http://www.abuse.net/relay.html kun je controleren of je e-mail server relaying is.
Pagina: 1