Voeding stiller te krijgen

Pagina: 1
Acties:

• Kerminator
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:57
Hi allemaal,

Laatst mijn voeding opgeblazen (niet geaard |:( ), dus een nieuwe voeding gekocht en erin gezet.

Nou is het nieuwe ding een stuk rumoeriger dan mijn oude. Is er een manier om het nieuwe ding stiller te krijgen??

Heb ik eindelijk een lekker stille harddisk (Maxtor), wordt ik weer gek van het gezoem van die voeding...

Alvast bedankt!

Trust me - I'm a lawyer!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
Ik heb een temp regel printje tussen m'n PSU fan gezet
nu hoor je het ding bijna niet meer ... En zo moet dat ook !

schema zwerft hier ergens op got rond
(paar torren en nog wat klein grut)

Repareren doe je zo.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kijken of je de fan in de koeler op 7V kunt laten lopen... Wordt ie wel wat stiller van, maar zuigt ook minder...

Verwijderd

Ik zou gewoon die koeler uit je vorige voeding overplaatsen, dat ding is toch rijp voor de sloop. En die beviel toch goed?? Klaarrr is Kerminator!! }:O

Coolcase is zelf van plan om een weerstandje in serie te plaatsen met zijn koeler, dus tussen 1 van de beide draadjes zetten. Want mijn Maxtor is ook reeetestil, en die verrekte koeler in de voeding. En ik ga GEEN Enermax kopen, want MBM geeft zulke ongelofelijk goeie cijfers, dat elke upgrade een downgrade zou zijn 8-)

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 20:07 schreef Osiris_NL het volgende:
Kijken of je de fan in de koeler op 7V kunt laten lopen... Wordt ie wel wat stiller van, maar zuigt ook minder...
zou me kunnen vertellen hoe je dit doet of wordt dat een sloop/soldeer enz. verhaal :?

• Kerminator
Op maandag 14 januari 2002 20:06 schreef Sine het volgende:
Ik heb een temp regel printje tussen m'n PSU fan gezet
nu hoor je het ding bijna niet meer ... En zo moet dat ook !

schema zwerft hier ergens op got rond
(paar torren en nog wat klein grut)
Ik heb hem gevonden... hij is hier: http://www.heatsink-guide.com/antinoise.htm te vinden.

Ziet er nog lastig uit :? voor iemand met nauwelijks soldeer ervaring. Heeft iemand hier ervaring mee?

Trust me - I'm a lawyer!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Je had een stille voeding moeten kopen :P

You can't have everything. Where would you put it?

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Op maandag 14 januari 2002 22:56 schreef dokitoedele het volgende:

[..]

zou me kunnen vertellen hoe je dit doet of wordt dat een sloop/soldeer enz. verhaal :?
Rode draad uit de fan op gele van de voeding: 12V
Zwarte draad uit de fan op rode van de voeding: 5V
12-5=7V
sim-pel

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 10:27
Mijn oplossing geeft nog het minste lawaai. Ik heb de fan vervangen door een 3k3 Ohm weerstandje. Dat werkt prima mits de warme lucht weg kan (Daarom heb ik het kapje eraf gehaald). Verder heb de fan ook niet nodig om lucht uit mijn kast te halen, want ik heb waterkoeling. Misschien ook een oplossing voor jou?

Verwijderd

waarom zou je der een 3k3 ohms weerstandje tussenzetten??? Ik heb bij mijn servers de ventilator er helemaal uit gehaald, gewoon los gestekkerd dus. Kost nog minder moeite. Maar bij een pc waar actief mee gewerkt wordt, moet je wel een koeler hebben. Een temeperatuurafhankelijke regeling is dan nog de beste optie. Als de temp laag genoeg, schakelt het ding gewoon uit.

• Kerminator
Op dinsdag 15 januari 2002 08:28 schreef RedruM het volgende:
Rode draad uit de fan op gele van de voeding: 12V
Zwarte draad uit de fan op rode van de voeding: 5V
12-5=7V
sim-pel
Ik weet dat dit kan, maar ik heb verder geen fans dus dat ding zorgt voor de enige ventilatie in de kast. Ben bang dat de boel te warm wordt op deze manier.
Op dinsdag 15 januari 2002 01:25 schreef tweakerbee het volgende:
Je had een stille voeding moeten kopen :P
Joh echt waar? ;)

Trust me - I'm a lawyer!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Op dinsdag 15 januari 2002 10:44 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Mijn oplossing geeft nog het minste lawaai. Ik heb de fan vervangen door een 3k3 Ohm weerstandje. Dat werkt prima mits de warme lucht weg kan (Daarom heb ik het kapje eraf gehaald). Verder heb de fan ook niet nodig om lucht uit mijn kast te halen, want ik heb waterkoeling. Misschien ook een oplossing voor jou?
Zo'n weerstand geeft zelf ook warmte af. Beter is het om de fan op 7 of 5 volt te laten draaien.

Als het de enige fan in je kast is en je wil weten of de airflow nog voldoende is, moet je gewoon testen

Dato DUO synth voor twee

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 10:27
Op dinsdag 15 januari 2002 13:57 schreef DiMension het volgende:

[..]

Zo'n weerstand geeft zelf ook warmte af. Beter is het om de fan op 7 of 5 volt te laten draaien.
Een weerstandje van 3k3 Ohm geeft inderdaad wel wat warmte af, maar dit is echt verwaarloosbaar. Er loopt namelijk 12V / 3300 = 3,6 mA doorheen. Dat is (P = I^2 * R) 0,04W.
Vrijwel niks dus.

Wat betreft de vraag waarom zou je er een 3k3 weerstand tussen zetten: Bij temp geregelde voeding is dat doorgaans nodig. In ieder geval bij de mijne, zonder deed hij het niet. Bij een oude ATX voeding die ik ook nog had liggen was het inderdaad niet nodig.

Verwijderd

Of je vervangt de fan door een papst 8412 ngml.
Pagina: 1