Toon posts:

Koolance Airmod

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk na lang wachten de Koolance kast binnen.Installeren en aanzetten die handel. Maar al snel hoorde ik toch het geluid van een F-16. Door die rare airduct maakt die kast toch best wel een herrie. Hier moest naar mijn idee snel wat aan gebeuren. Dus de dremel gepakt en zie hier het resultaat;

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.degoey1/gat_voeding.gif

Zoals je ziet heb ik hier met een dremel de weg vrijgemaakt voor de fan van de voeding. Ik heb hier nu een vrije luchtstroom wat weer minder herrie oplevert.

Daarnaast heb ik het volgende gedaan normaal gesproken werken de fannetjes boven op de volgende manier;

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.degoey1/AirFlow_Diagram1.gif

Ik heb de fannetjes omgedraaid zodat de airflow de volgende kant op wijst;

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.degoey1/AirFlow_Diagram2.gif

Daarnaast heb ik zowel de voorkant alswel de zijkant van de kast aangepakt met de dremel wat de volgende plaatjes oplevert;

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.degoey1/gat_voor.gif

en

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.degoey1/gat_zijkant.gif

Zo vindt een meer optimale airflow plaats waardoor;

- er minder herrie is
- de temperatuur met zo'n 6 graden celcius is gedaalt.

Om het gat aan de voorkant op te leuken kan er nog een plaatje met gaatjes op gezet worden zoals;

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.degoey1/ok_voor.gif

Zijn er nog mensen met andere aanvullende ideeën om het geluid te verminderen?

B-)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

plaatjes doen het niet..

Hier staat tekst

Verwijderd

waar is dat gat in de zijkant voor ?
en kan het niet wat mooier afgewerkt worden ?

een mooie mod in zo'n dure kast zou beter staan

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
krijg je nou geen onderdruk door die 3 fans die naar buiten blazen, of komt er genoeg lucht naar binnen door dat homemade roostertje?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Op maandag 14 januari 2002 20:08 schreef Mr.ChronoM het volgende:
waar is dat gat in de zijkant voor ?
en kan het niet wat mooier afgewerkt worden ?

een mooie mod in zo'n dure kast zou beter staan
ik denk ook om lucht aan te voeren (of af te voeren).
en in een duren kast staat een mooie mod wel mooier ja maar dit zal wel een tijdelijke oplossing zijn :)

edit: alhoewel. tijdelijk duurt bij mij eeuwig.

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Had dat gat niet beter aan de onderkant kunnen zitten? nu zuig je de lucht naar buiten die je er net in hebt gestopt! Zo komt het toch niet langs je processor enzo?

Ik vind het idd zonde van zo'n mooie kast dat je een stuk uit de voorkant zaagt en een (imho niet zo mooi) gat in de zijkant maakt.

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Sorry maar ik vind het zonde van een brute kast als de Koolance. En die kun je ook op nettere manieren stiller maken. No flame intended.

• MaNDaRK
  • Laatst online: 18:38
Geinug hoor :)

* MaNDaRK zal op zo'n dure kast niet zomaar de dremel zetten :)

Moet je wel ff mooi afwerken die gaten, dan is hij idd 'cool' ;)

Verwijderd

niet echt een supper nette mod maarja wat maak dat nu uit,
het werkt tenminste

Verwijderd

sorry voor mijn brutale mening, maar je koolance case is voor mij verkloot.

en daar zal ik niet op terug komen, want dat lelijke gat kan je heel moeilijk wegwerken

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 20:13 schreef Razorfist het volgende:
Had dat gat niet beter aan de onderkant kunnen zitten? nu zuig je de lucht naar buiten die je er net in hebt gestopt! Zo komt het toch niet langs je processor enzo?
dat lijkt me bij waterkoeling niet echt nodig... :)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50

AMDFreak

Intel is zo..

Als ik jou was zou ik ook nog ff een blowhole maken.. die de lucht WEG zuigt..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Ik vind het wel gewaagd. Ik verbaas me alleen dat jij zo'n kast koopt terwijl je zelf kunt modden.

• GTTC
  • Laatst online: 12-06 07:55
argh wat een lelijk frontje voor zo'n brute kast! hier vallend e haren van me kop door af! koop in hemelsnaam een mooie HDD cooler met 3x 40mm fannetjes en zet die in zon frontje i.p.v lelijk ijzertje met gaatjes wat je superdure kast verziekt...

modje voor de 2e fan in psu is goed bedacht, maar dat gat aan de zijkant + frontje... :r doe daar wat aan!

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Verwijderd

mooie kast :)

• tie-rep
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

COOL! zo doe je dat! :) Wat nou dure kast?!

werkt niet?! -> beuken maar!

Verwijderd

mooi man :9~

• Cryolite
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 18:25
Auw.
Zo'n mooie kast en dan zulke lelijke gaten erin maken, zorg dan tenminste dat lijkt alsof het zo hoort, maar niet zo'n cheapass ijzeren platje met gaatjes eruit geboord. Enige mooie is die fan aan de onderkant van dat airduct, dat hebbie netjes gedaan.

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57

hneel

denkt er het zijne van

Hoe zat je voeding voordat je dat gat aan de onderkant van dat plastic maakte? Zat ie toen met z'n fan tegen dat plastic? Dat zou een verklaring voor het lawaai kunnen zijn. Bij Koolance raden ze aan om dat soort voedingen ondersteboven te monteren, zodat die fan vrij komt te zitten.

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 09:43 schreef hneel het volgende:
Hoe zat je voeding voordat je dat gat aan de onderkant van dat plastic maakte? Zat ie toen met z'n fan tegen dat plastic? Dat zou een verklaring voor het lawaai kunnen zijn. Bij Koolance raden ze aan om dat soort voedingen ondersteboven te monteren, zodat die fan vrij komt te zitten.
deze kast wordt zonder voeding geleverd...die enermax is idd een vreemde eend in de bijt met die extra fan daar...

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
[off-topic]
en is het unlocken van je xp gelukt?
(zie een missende protection-pad ;) )
[/off-topic]

ik moet je 1 ding nageven, je hebt wel lef!
maar och, als je nou dat front roostertje vervangt door een coolermaster hd bracket, die zijn mooi en je krijgt er lekker veel lucht door binnen.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Je bent vergeten de je luchtkoeler te plaatsen. Wat gebruik je? Een alpha/delta combo? :P:P

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op dinsdag 15 januari 2002 14:02 schreef Herman het volgende:
Je bent vergeten de je luchtkoeler te plaatsen. Wat gebruik je? Een alpha/delta combo? :P:P
jah duh :D
die 0wnen
hij heeft de kast alleen maar gekocht omdat hij cool is :8 ;)

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 07:02
Op maandag 14 januari 2002 20:41 schreef Mr.ChronoM het volgende:
sorry voor mijn brutale mening, maar je koolance case is voor mij verkloot.

en daar zal ik niet op terug komen, want dat lelijke gat kan je heel moeilijk wegwerken
Bij de gamma heb je van die mooie afdek plaatjes voor ventilatiegaten...die ken je er op schroeven... staat gelijk wat mooier en er komp minder stof in je kassie...

Dat zeg ik Gamma... :7

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dank allen voor de replies. Inderdaad ben ik nog niet klaar. Uiteraard moet er nog het een en ander afgewerkt worden. En ja, dat afdekplaatje wat er nu op zit is geen pan. Maar ja, ik heb niet alle tijd van de wereld als hardwerkende IT-er.

Ik wilde de mensen alleen mededelen dat dit een mogelijke optie was om voor wat meer stillere airflow te zorgen. Daarnaast is de temp. ook behoorlijk gedaalt.

De fan die ik in de kast heb hangen is ook nog aan vervanging onderhevig. Ik zit te denken aan een stille Papst.

Wat betreft de fan's in de voeding; Koolance geeft zelf aan de voeding onderste boven te plaatsen met de fan als het ware bovenop. Aangezien er dan tussen de afdekplaat en fan(voeding)ongeveer 1 cm zit kan dit naar mijn mening nooit goed zijn vandaar het gat gemaakt boven de proc.

Daarnaast wacht ik ook nog steeds op een moederbord koeler en een videokaart koeler. Maar het schijnt dat de OC- shop niet zo snel alles gelevert krijgt van Koolance ga ik dan maar vanuit.

groet,

B-)

Verwijderd

Het is niet mooi maar wel praktisch, en daar gaat het om
(volgens sommigen)

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

AAAAAA MALLOOT :P in een kast van aardig wat duiten gaan zitten modden !!!!

Nee hoor is maar een geintje, slim bedacht !

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Nog even over dat gat in het plastic tussenschot voor de enermax ventilator: De nieuwe grotere kast van Koolance heeft heel dat tussenschot niet meer! Dus ik denk dat het dan geen kwaad kan om zo'n gat te maken, wat gelijk ook de warme lucht uit het moederbord-compartiment weg zuigt.

Ik denk dat ik dat ook ga doen met mijn koolance.

Ik had overigens al een stille case-fan besteld. Ik weet nog niet wat ik daarme ga doen. Blazen of zuigen? Hij zit daar aan de achterkant, in combinatie met de afzuig-fan van de enermax, sowieso niet echt op de meest gunstige lokatie wat de airflow betreft. Maar van voren is er volgens mij weinig plaats voor een case-fan.

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Update:

Ik heb inmiddels ook zo'n gat in het plastic voor de voeding ventilator gemaakt. Wat me alleen minder bevalt is dat de voedings-draden nu aan de verkeerde kant uit de voeding komen en allemaal langs het printplaatje van de Koolance lopen. Het is daar echt heel krap allemaal.

Om dat er uit die Enermax veeeel meer draden kwamen dan ik nodig heb, heb ik er een hoop afgeknipt en daar van die voedings-connectortjes op gemoteerd (female). Op die afgeknipte kabels heb ik dan weer male connectortjes gemonteerd zodat ik ze in de toekomst alsnog kan aansluiten.

De fannetjes boven heb ik inmiddels vervangen door Papst exemplaren (NMGL).

Het ventilator gat aan de achterkant heb ik weg-gedremeld en daar komt een fingerguard voor in de plaats. Het moet natuurlijk wel stil blijven... Zoals ik al eerder postte: ik weet nog niet of ik die fan op blazen of zuigen moet zetten. En of ik eventueel ergens van voren onderaan nog een fan kan plaatsen. Ik wil met name de geheugen chipjes van mijn videokaart gekoeld hebben.

Oh ja, het geheel is nog steeds niet in werking. Had ik al verteld dat ik nog steeds op mijn 2e CPU koeler en mijn GPU/modo koeler wacht?

Verwijderd

Topicstarter
Die fannetjes waar je het over hebt bedoel je daarmee de drie bovenop de kast in de airduct?

Zoja, scheelt het veel in herrie en welk type Papst is het, ik heb misschien ook wel interesse in nog meer stilte en koeling.

Verwijderd

Topicstarter
Achterste casefan met gat bovenin laten zuigen. Meer effect!

Verwijderd

lekker koeling man 8-)

• LeonM
  • Laatst online: 29-10-2025
Op zaterdag 09 februari 2002 23:59 schreef hneel een lange update
Eeeehrm PICS?

;)

Verwijderd

[no flame]zoals al velen zeggen: zonde van je kast man...
Zo'n duur ding, die er op zich niet slecht uit ziet, en daar ga jij een beetje ijzer met gaatjes inzetten??? echt jammer van je kast...[/no flame]

Maar dat van die fans vinnik toch wel geinig :7

Verwijderd

/me vindt het zonde

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb nu een van de bovenste fannetjes omgedraaid zodat er nu 2 zuigen en 1 blaast. Alleen dit al gaf een daling van zo'n 5 graden, mist ik de kast niet helemaal afsloot.

Ik heb dus ook zo'n Enermax en daarvoor een gat gemaakt in het tussenschot, net als de topicstarter.

Ik ga hier zeker nog verder mee experimenteren, want er valt een hoop mee te winnen, kwa temperatuur.

Momenteel heb ik de casefan niet aangesloten. Ik denk dat ik die op een laag pitje ga laten blazen. Hij zit wel dicht bij de Enermax fan, dus de airflow gaat niet de hele kast door. Da's wel een nadeeltje misschien. Maar het belangrijkste is dat er genoeg lucht langs die radiator komt.
Pagina: 1