Eindelijk na lang wachten de Koolance kast binnen.Installeren en aanzetten die handel. Maar al snel hoorde ik toch het geluid van een F-16. Door die rare airduct maakt die kast toch best wel een herrie. Hier moest naar mijn idee snel wat aan gebeuren. Dus de dremel gepakt en zie hier het resultaat;

Zoals je ziet heb ik hier met een dremel de weg vrijgemaakt voor de fan van de voeding. Ik heb hier nu een vrije luchtstroom wat weer minder herrie oplevert.
Daarnaast heb ik het volgende gedaan normaal gesproken werken de fannetjes boven op de volgende manier;

Ik heb de fannetjes omgedraaid zodat de airflow de volgende kant op wijst;

Daarnaast heb ik zowel de voorkant alswel de zijkant van de kast aangepakt met de dremel wat de volgende plaatjes oplevert;

en

Zo vindt een meer optimale airflow plaats waardoor;
- er minder herrie is
- de temperatuur met zo'n 6 graden celcius is gedaalt.
Om het gat aan de voorkant op te leuken kan er nog een plaatje met gaatjes op gezet worden zoals;

Zijn er nog mensen met andere aanvullende ideeën om het geluid te verminderen?

Zoals je ziet heb ik hier met een dremel de weg vrijgemaakt voor de fan van de voeding. Ik heb hier nu een vrije luchtstroom wat weer minder herrie oplevert.
Daarnaast heb ik het volgende gedaan normaal gesproken werken de fannetjes boven op de volgende manier;

Ik heb de fannetjes omgedraaid zodat de airflow de volgende kant op wijst;

Daarnaast heb ik zowel de voorkant alswel de zijkant van de kast aangepakt met de dremel wat de volgende plaatjes oplevert;

en

Zo vindt een meer optimale airflow plaats waardoor;
- er minder herrie is
- de temperatuur met zo'n 6 graden celcius is gedaalt.
Om het gat aan de voorkant op te leuken kan er nog een plaatje met gaatjes op gezet worden zoals;

Zijn er nog mensen met andere aanvullende ideeën om het geluid te verminderen?