mijn d(r)ank is groot 
ben een HD aan het inbouwen in me server (redhat 6.2) en die wil ik mounten op de plek waar alle user ruimte zit en er zijn maar 5 users dus die delete ik eerst, dan mount ik de HD daar en dan maak ik er weer een paar aan
ben een HD aan het inbouwen in me server (redhat 6.2) en die wil ik mounten op de plek waar alle user ruimte zit en er zijn maar 5 users dus die delete ik eerst, dan mount ik de HD daar en dan maak ik er weer een paar aan
edit:
hoe krijg ik dat in de startup voor mekaar dat hij die HD mount op die specifieke plek?
hoe krijg ik dat in de startup voor mekaar dat hij die HD mount op die specifieke plek?
Een HD standaard mounten:
Zet een regel zoals deze in je /etc/fstab en hij doet wat je wilt. /dev/hda2 is hier de partitie, /home/odysseus is waar je hem aanhangt, ext2 is het type partitie, daarna komen wat opties waarvan je de werking kunt nalezen met 'man fstab' als je het interessant vindt
.
code:
1
| /dev/hda2 /home/odysseus ext2 defaults,user,exec 0 0 |
Zet een regel zoals deze in je /etc/fstab en hij doet wat je wilt. /dev/hda2 is hier de partitie, /home/odysseus is waar je hem aanhangt, ext2 is het type partitie, daarna komen wat opties waarvan je de werking kunt nalezen met 'man fstab' als je het interessant vindt
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
Een ideetje voor de volgende keer.
Tik in "man useradd"
Normaliter kan je daar dus ook vinden hoe je het tegenovergestelde doet.
In dit geval staat dus keurig onderop:
Tik in "man useradd"
Man is je grootste vriend in linux"See also : userdel ... ... ..."
idd, zo gebruik ik man vaak ookOp maandag 14 januari 2002 20:19 schreef nelske het volgende:
Een ideetje voor de volgende keer.
Tik in "man useradd"
[..]
Man is je grootste vriend in linux
errug handig bij sommige raadselachtige opties
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
hehehe gelukt, bedankt!
ik heb nog niet zo veel verstand van linux maar ik weet nu al dat ik dit leuk ga vinden
ik heb nog niet zo veel verstand van linux maar ik weet nu al dat ik dit leuk ga vinden
Pagina: 1