Ik ben bezig met een Windows programma, en daarbij wil ik een bitmap op 't scherm tekenen. In de help van Borland Builder staat keurig hoe dat moet, en heb dus dat voorbeeld even in een klein programma gestopt. Onder Windows XP werkt 't prachtig bij me, maar onder Windows 98 werkt 't om 1 of andere reden niet, en het is juist belangrijk dat 't wel onder 98 draait 
Ik weet nou dus niet waar het aan ligt, het gaat om dit stuk code wat, met een kleine aanpassing, rechtstreeks uit de help komt.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het aan mijn Windows 98 ligt ofzo, misschien is die installatie wel naar de *piep* maar dat kan ik hier nu niet testen..
Als er iemand is die 't wil testen, het programma is hier te vinden. Het is gemaakt met Borland C++ Builder 5.
Ik weet nou dus niet waar het aan ligt, het gaat om dit stuk code wat, met een kleine aanpassing, rechtstreeks uit de help komt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
Graphics::TBitmap *BrushBmp = new Graphics::TBitmap;
try
{
BrushBmp->LoadFromFile("back.bmp");
Form1->Canvas->Brush->Bitmap = BrushBmp;
Form1->Canvas->FillRect(Rect(0,0,100,100));
}
__finally
{
Form1->Canvas->Brush->Bitmap = NULL;
delete BrushBmp;
} |
Het kan natuurlijk ook zijn dat het aan mijn Windows 98 ligt ofzo, misschien is die installatie wel naar de *piep* maar dat kan ik hier nu niet testen..
Als er iemand is die 't wil testen, het programma is hier te vinden. Het is gemaakt met Borland C++ Builder 5.