Lens DVD-speler schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Ik heb een Lenco DVD-02/a (standalone) DVD-speler en de lens lijkt vuil te zijn: af en toe bij CD-R's hoor ik storingen die niet in mijn Plextor CD-RW drive zijn te horen. Verder duurt het vrij lang voordat de CD wordt geladen. Nu heb ik zo'n speciale cleaning-kit (een CD met daarop 2 dunne borsteltjes en speciale schoonmaakvloeistof) voor normale CD-spelers. Kan ik deze cleaning-kit ook in mijn DVD-speler gebruiken? Gebruik in branders wordt namelijk sterk afgeraden, daarom twijfel ik of de kit wél bij een DVD-speler te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Controleer maar liever je bedrading en aannsluitingen ipv dat je aan de slag gaat om die lens te reinigen. Als de lens vies is bijvoorbeeld met stof dan kan het voorkomen dat de DVD speler geen cd's of dvd's kan lezen..maar kraken heeft niets met je lens te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10 14:58

Mad_Demon

de dokter

Denk dat het de cd is. Dat heb ik ook met een (fabriek) cd, die kraakt in de ene speler wel en in de andere niet.

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op maandag 14 januari 2002 19:27 schreef sv650s het volgende:
Controleer maar liever je bedrading en aannsluitingen ipv dat je aan de slag gaat om die lens te reinigen. Als de lens vies is bijvoorbeeld met stof dan kan het voorkomen dat de DVD speler geen cd's of dvd's kan lezen..maar kraken heeft niets met je lens te maken.
Ik zeg niets over kraken. Met storingen bedoel ik 'korte onderbrekingen' (dus wel door leesfouten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Van Chris van http://www.lenco02.cjb.net:
ik zou inderdaad uitkijken met schoonmaak CD's in de DVD speler, ik
vertrouw dat ook niet zo.

Maar de kans is groot als je dat ook bij DVD's hebt dat je de firmware moet
upgraden van het loopwerk/loader , dat was bij mij tenminste de oplossing
voor dat probleem. (oa. haperende DVD's bij beeld en/of audio.)
Als het goed is zit er een loopwerk in van de koreaanse firma DVS.
Op mijn site staat waar je de firmwares kunt vinden. (en aanvragen bij DVS
per email kan ook)
Je moet de speler wel openschroeven, want je moet eerst weten welke
firmware je nu hebt zodat je de juiste flashed en niet de verkeerde, want
dat is het afgelopen.

Overigens duurt het herkennen van CDR/CDRW hier ook wel enige tijd, maar er
valt mee te leven.
(ik heb de oude lenco 02 zonder a, maar die heeft volgens mij hetzelfde
loopwerk van DVS)

sucses

Chris
Mijn reply:
Hmz, ik denk niet dat dat het geval is, hoor. Het is namelijk op zeer specifieke plaatsen op CD's waar de DVD-speler overslaat, maar deze plekken geven geen problemen in andere CD-(Rom/RW-)spelers. Daarnaast lijkt het dat de DVD-speler sinds kort meer geluid geeft tijdens het opspinnen en afspelen. Ik weet dit niet 100% zeker, omdat de speler pas sinds kort in een kast staat. Deze kast kan natuurlijk het zoemen versterken, zoals de klankkast van een box...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Laatst online: 17:38

-Stef-

Slainthe!

Schoonmaak CD's zijn pokkedingen. Schroef hem liever zelf open en maak de lens schoon met een wattestaafje en wat isopropyl-alcohol van de apotheek. Da's niet zo agressief en werkt prima.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Op maandag 14 januari 2002 20:18 schreef -Stef- het volgende:
Schoonmaak CD's zijn pokkedingen. Schroef hem liever zelf open en maak de lens schoon met een wattestaafje en wat isopropyl-alcohol van de apotheek. Da's niet zo agressief en werkt prima.
Ja, maar ik heb nog grofweg 9 maanden garantie, duz da doe'k liever (nog) nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 18:55
Breng hem dan teug en laat de leverancier de lens schoonmaken als je nog garantie hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:16
Met zo'n schoonmaak cd kan je dat ding bruut beschadigen .. kan je hem beter openmakn en met een wattenstaafje+alcohol de lens onder handen nemen.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
Nou, heb daar geen zin in. (Is Wehkamp-spul, dus da duurt een eeuwigheid voordat ik 'm weer terug heb). Overigens kan het ook aan de firmware van het loopwerk liggen. Ik denk da'k het nog maar ff aanzie, want het is zeer sporadisch.
Pagina: 1