Toon posts:

Win2k Server: Routing & Remote XS - NAT & Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server draaien met Win2k Server. Hieraan hangen 3 clients. Als ik internet share via de standaard Win2k internetsharing optie heb ik geen problemen.

Afgelopen weekend heb ik Routing & Remote XS enabled om ipv ICS deze te gebruiken voor internet sharing mbv NAT.

Ik connect met internet via ISDN, waarvoor ik een dialup router heb aangemaakt. De hele procedure heb ik precies zo gevolgd als op deze link:
http://www.microsoft.com/windows2000/en/server/help/sag_RRAS-Ch3_06d.htm

Echter, ik krijg geen internet via de clients... niet via IE of wat dan ook. De DHCP werkt goed.. alle IP's worden doorgegeven. Ik kan wel pingen vanuit de client, hij zet deze om naar IP adres, maar voor de rest geeft hij een
'request time out'. De DNS-service staat op Forwarding.

Voor zover ik weet staan alle instellingen goed, ik heb dan ook geen flauw idee wat er fout is. Ja ik weet dat het ergens mis gaat op server bij NAT lijkt me.. maar dat is verder goed geinstalleerd/geconfigureerd.

Iemand enig idee/suggesties? Thanx!

Verwijderd

Lijkt me dat je geen DNS adres uitdeelt met je DHCP

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:59

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 15 januari 2002 00:45 schreef jivvie het volgende:
Ik kan wel pingen vanuit de client, hij zet deze om naar IP adres, maar voor de rest geeft hij een
'request time out'.
Der is nix mis met de dns forwarding...

Der is dus zoals je zelf zegt iets mis met de NAT.
Ga misschien je instellingen overal nog eens na ...

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

[b]
Ik kan wel pingen vanuit de client, hij zet deze om naar IP adres, maar voor de rest geeft hij een
'request time out'. De DNS-service staat op Forwarding.
FF te snel gelezen, zal inderdaad wel een NAT instelling zijn :)

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Staat er bij IP Routing -> Staic Routes -> 0.0.0.0 met je dial-up connectie ?

En bij NAT die verbinding geactiveerd voor NAT ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
JohnR, ik zit ongeveer in eenzelfde situatie. Draai ook Win2k server en wil de internet verbinding via NAT delen. Ik ga even met die pagina aan de slag en zal kijken of ik er wel uitkom :)

/edit
Oeps, we leven inmiddels in 2003 :o :X

Maar goed, ik recycle dit topic dan maar meteen :) Ik wil dus via NAT in win2k server m'n isdn verbinding delen. Bij de 'login credentials' van de Routing Interface moet ik echter de volgende gegevens invullen:

username:
domain:
password 2x:

ik ging er vanuit dat ik hier m'n login gegevens van m'n isp in moet vullen, echter, wat vul ik in bij domain? Of vul ik hier zowieso de verkeerde gegevens in...

[ Voor 59% gewijzigd door zork op 24-01-2003 13:52 ]

Pagina: 1