Toon posts:

PII 350 Mhz Overclocken en Koelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude PII 350 mhz opgeduikeld. Ik heb met een aantal onderdelen een server gebouwd. Alleen zat er standaard coolermaster op (die ingestort is) Alleen het is nog zoŽn oud slot systeem. Dus de processor in een vreemde metale behuizing dan de heatsink die op die vreemde behuizing word geklikt en dan nog een fan die op de heatsink word geklikt. Er moeten hiervoor toch qualitatief betere koeler voor bestaan die goed genoeg koelt (en stil is) dat je hem 50 mhzŽjes meer kan laten lopen. Weet iemand hier iets meer van? Kan ik btw dezelfde heatsink gebruiken en is het slim om nog Artic silver tussen de heatsink en Proc te doen?

BTW Ik wil de computer bij nader inzien niet alleen als server gebruiken want cs draaide er goed op met geforce gts vandaar die 50 mhzŽtjes extra.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 09:05

BrZ

Een P2 350 word totaal niet heet, een echt grote heatsink is dus neit nodig...
Zo heb ik zelf een P2 350 die op default voltage met een klein coolermaster koelertje op 467MHz loopt.
(heb hem zelf nu trouwens niet, uitgeleend aan een vriend)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Altijd Arctic Silver oid gebruiken. Niet te dik aanbrengen.

edit: misschien heb je hier iets aan http://www.thetechzone.com/articles/p3_heatsink_remove.htm

I reject your reality, and substitute my own.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Hmm, onze P350 heeft eigenlijk geen eens een cpufan. Het is zo'n plastic cartridge met daarop een enorme (lees: ENORME)heatsink. In de case zit wel een casefannetje dat praktisch geen lawaai maakt. Een p350 produceert dus geen ene ruk aan warmte :)

Verwijderd

heb er ook 1 staan, big ass heatsink zit erop, heb er maar een 8x8 cm fan op geschroeft, en die op 7v, stil, en super koeltjes (en ook nog es op 466 ;) )

• grasnek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-01 17:07
even een stukje van een eigen reply (page 2)
die ik vanmiddag plaatste in een andere topic (page 1) :

Ik heb hier achter me een oud PC'tje draaien.. ben even bezig geweest met overklokken gisteren..
Pentium 2 350 MHz (100 x 3,5) @ 490 MHz (140 x 3,5)

Asus P2B (revision weet ik niet)
100MHz Geheugen (sinds wanneer kan dat op 140?!?!)
temp stressed met }:O -> 38°C met standaard koelertje (single fan) en kast open, helemaal stabiel!

(op 150 x 3,5 = 525 MHz ineens blue screens, keer 133MHz geheugen proberen dan maar? >:) )
Pagina: 1