• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ha die tweakers,

Ik heb de search gebruikt en daar zit geen oplossing in voor het volgende probleem.

Binnenkort ga ik op kamers in een huis met nog 2 andere jongens. Nu hebben wij 1 telefoonaansluiting en 3 telefoons.

Het probleem is nu het volgende. We willen allemaal onze eigen kosten weten. Hoe kunnen we dit gaan doen?

Ik heb al een idee maar weet alleen niet of dit mogelijk is.

We hebben namelijk een Windows 2000 Advanced Server en nu leek mij het een idee om op deze server 4 modems aan te sluiten. 3 om er op "in te bellen" en 1 om " uit te bellen" ...maar hij moet natuurlijk ook gewoon de belletjes van buiten af door laten.

Iemand een idee?

En aub...geef alleen antwoord als het echt een oplossing is ...

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Je kunt het beste overgaan op ISDN. Met een ISDN-huiscentrale kan je er tot maximaal 8 telefoons op aansluiten, desgewenst elk met hun eigen nummer. Op de rekening worden de kosten uitgesplitst per nummer en zie je precies hoeveel iedereen heeft verbeld.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Maar ja je snapt wel dat, dat natuurlijk te duur is..kwa telefoonkosten...en abbonement..

Trouwens was even vergeten dat we via UPC Priority Telecom bellen...

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:33

TheVMaster

Moderator WOS
Op maandag 14 januari 2002 20:00 schreef The Real Falcon het volgende:
Maar ja je snapt wel dat, dat natuurlijk te duur is..kwa telefoonkosten...en abbonement..

Hmm..ISDN is niet veel duurder dan ANALOGe telefoon :) hehe scheelt 15 piek per maand...

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Computers, pc's ... echt een topic voor gathering :).. kick!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Hmm, omhoogschoppen mag eigenlijk pas na een dag, maar goed, ik ben geen mod... En wat ISDN betreft, de gesprekkosten daarvan zijn precies gelijk aan die van de analoge telefoon, alleen het abonnement is duurder. Daar staat tegenover dat je nu met 2 man tegelijk kunt bellen en een gegarandeerde 64kbps verbinding met internet hebt. Het uitsplitsen van kosten over verschillende personen is na het verdwijnen van de kostenpuls eigenlijk alleen nog maar mogelijk met ISDN.

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 14 januari 2002 20:00 schreef The Real Falcon het volgende:
Je kan daar zó een 2e of wellicht zelfs 3e lijn aanvragen...
2e lijn is +/- 5 euro, 3e weet ik niet, maar goedkoper en eenvoudiger kan het eigenlijk niet... :)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Pagina: 1