Toon posts:

Wireless LAN Linksys

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een wireless LAN aanleggen. Ik vraag me alleen af als ik een etherfast AP+cable/DSL Router w/4-port 10/100 Switch aanschaf ik ook een een wireless network access point nodig heb?

Ik is wel mooi als je wireless het internet op kan, maar het zou ook handig zijn als ik op mijn eigen netwerk resources kan benaderen

Heb al wat informatie verzameld, maar wil zeker van mijn zaak zijn voor ik deze dure hardware in huis haal.

Verwijderd

Nee dat is niet nodig, dit Linksys product, BEFW11S4, is een router met een ingebouwde 4 ports switch en een Access Point (11mb).
Het product is zeer makelijk te installeren via een webbrowser, er word zeer uitgebreide documentatie bijgeleverd.

Het enige probleem kan nu de internet connectie zijn.
Dit product is namelijk nog niet geschikt voor ADSL van Mxstream, er komt binnenkort een nieuwe Firmware uit, echter wanneer precies is nog niet duidelijk.

Cable is verder geen enkel probleem en andere ADSL leveranciers zover ook nog geen problemen over gehoord.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.

• jmr
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 21:47

jmr

Ik heb de Draytek Vigor 2200 W Wireless Router.

Deze is denk ik ook het overwegen waart.

http://www.draytek.nl/vigor.php?show=2200w

"640K ought to be enough for anybody." Bill Gates, 1981

• moeizaam
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04-2024
Op dinsdag 15 januari 2002 16:36 schreef enfie2002 het volgende:

Het enige probleem kan nu de internet connectie zijn.
Dit product is namelijk nog niet geschikt voor ADSL van Mxstream, er komt binnenkort een nieuwe Firmware uit, echter wanneer precies is nog niet duidelijk.

Cable is verder geen enkel probleem en andere ADSL leveranciers zover ook nog geen problemen over gehoord.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.
Nou daar ben ik gisteravond ook achter gekomen.
Ben 4 uur aan het klooien geweest om het aan de praat te krijgen. Maar goed.

Vandaag dus de BEFSR41 V.2 meegenomen, daar schijnt het dus wel mee te werken, maar daar krijg ik het ook niet mee voor elkaar.
Wat doe ik fout ?

Signature?

• moeizaam
Het werkt.
Firmware versie 1.39p7 bied me de oplossing.
Linksys, great !

Signature?

• moeizaam
Oja, Swiersma voor de BEFW11S4 moet je firmware versie 1.40.3 hebben deze werkt met PPTP. En dure hardware ??, dat vind ik nou juist wel meevallen. Heb begrepen dat dit ding rond de $200 gaat kosten. Lijkt me niet duur voor een AccessPoint+switch+ADSL router.

Signature?

Verwijderd

Topicstarter
Nu vraag ik me alleen het volgende nog af: Als ik die wap + pcmcia kaartjes bij bv outpost.com zou aanschaffen werkt dit dan wel in nederland of heb ik dan andere stekkers nodig?

Ik heb geen MXStream, maar chello en dat zou geen problemen op moeten leveren

Verwijderd

Ik heb eveneens een Linksys BEFW11S4 icm chello, wat op zich als een trein werkt.

Als je de spullen bij outpost.com besteld krijg je een stekker meegeleverd voor een amerikaans stopcontact(plat ipv rond), de adapter op zich werkt zowel op 110 als op 220 volt.

Met een kleine aanpassing heb je de boel aan de praat, of gewoon een omvormer ertussen.

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:03
Kun je die spullen van linksys ook al ergens in Nl krijgen? Behalve bij linksys zelf heb ik 't nog niet gezien en daar zijn de prijzen echt belachelijk! Anders toch maar bestellen bij outpost ofzo.. Maar echt handig vind ik dat niet.

Vertalen.nu

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie allemaal. Had een uurtje geleden de douane aan de telefoon. Moet 100 eurootjes invoerrechten betalen.

Had ik nou vanochtend die server maar uitgedrukt, had ik misschien ook niet hoeven te betalen. probleem s alleen dat heel schiphol dan platligt en ik mijn baan wel kan shaken ;)
Pagina: 1