Toon posts:

Digitale Videocamera firewire?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

mijn mams en paps hebben kort geleden en digitale videocamera gekocht, een Sony TR7100E.

Nu wil zij graag de beelden overpompen naar de pc. Hij is al "geunlocked" met een DVin/DvFree kaart.

Waarschijnlijk heb ik een firewire kaart nodig. Zijn hier erg verschillende kwaliteiten in, en zo ja: wat is dan het verschil, alleen de snelheid, of ook de beeldkwaliteit?

Het is niet voor professioneel gebruik :)
Weet iemand hoeveel zo'n kaart ongeveer kost?

Thanx!

• ZuzZoo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-07-2023

ZuzZoo

Hoera een zoontje! Joao-Rese!!

http://users.castel.nl/~berka01/video.html.

Een vraagje: als je ouders de camera niet professioneel gaan gebruiken waarom hebben ze de video dan "ungelockt"?

Die unlock is er alleen maar zodat je niet alleen DV uitgang maar ook DV in hebt. En je dus een ander apparaat met een Firewire/iLink (camera of je op de pc aangesloten firewirekaart) op je camera aan kan sluiten en dus op kan nemen.

Ik denk dat je ouders voor iets extra hebben betaald die ze niet gaan gebruiken. Je koopt een apparaat dat je eigenlijk maar 1 keer gebruikt! Er zijn zat sites hoe je het zelf kan maken.

Andy

Apple fanboy, Windows fanboy, Android fanboy en Gadgets fanboy..nuff said

Verwijderd

Topicstarter
Ok..

dus die box was alleen voor dv-in?
Oeps... jammer....

Maar hoe dan ook...
Zitten er grote verschillen tussen diverse Firewire-link kaarten? Behalve de snelheid?

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
qua snelheid heb ik nooit echt grote verschillen gezien ik heb zo'n herculers DV action gekocht bij de dynabyte vandaan geloof ik (was daar net zo duur als bij de makro) en niet duurder dan de price watch. maar bij de dixons hebben ze ook firewire kaarten nog goedkoper als dat ik hem had. die zijn geloof ik 180,= :)

Verwijderd

ik heb zelf een conceptronic firewire kaartje gekocht bij comptechworld en die werkt perfect! was toen 129 piek...

geen idee of er veel verschil tussen die merken zit, denk dat de performance ook van je systeem afhangt
kan zo'n firewire kaartje niet 400mbit/sec?? omgerekend zou dat 50mb/sec zijn en dat is best veel...

Verwijderd

Het verschil in prijs bij firewire kaarten is de megeleverde software.
En er zijn kaarten die zowel analoog als DV kunnen verwerken.
In jouw geval moet je gewoon een simpele firewire kaart kopen inderdaad circa 129,- gulden.
En daar zit beginners software bij waar je redelijk wat mee kunt.
de uitgebreide software van Adobe of Ulead daar moet je dan even aan zien te komen :Y)
Pagina: 1