Wanadoo Cable over hub

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
In dit topicje van een tijdje geleden wou ik een oude 486 als server gebruiken om zo dus 24/7 per dag internet te sharen over 2 pc's.
Iedereen zij namelijk dat je de cablemodem niet direkt op een hub kon aansluiten, nou ik heb nu een stokoud 8ports 10base T-hub liggen en via dat ding kan ik gewoon connecten met de modem (modem zit in de uplink aansluiting)
Er zit nu maar 1 pc op aangesloten, de 2e heeft wat probleempjes, maar als ik die 2e aansluit, kan ik daar dan ook mee verbinding maken? Of kan die modem maar een pc tegelijk aansturen?

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
je krijgt maar 1 IP van Wanadoo, dus die 2e PC zal over de hub geen internetverbinding krijgen. Daar heb je toch echt een router voor nodig.

• LeonM
Hhhm, jammer

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Iedereen zij namelijk dat je de cablemodem niet direkt op een hub kon aansluiten, nou ik heb nu een stokoud 8ports 10base T-hub liggen en via dat ding kan ik gewoon connecten met de modem (modem zit in de uplink aansluiting)
Natuurlijk zegt iedereen dat, want anders krijg je problemen zoals je nu met die 2e PC heb.
Daarom heb je een router nodig of waar je het al over had een oude 486 als router laten fungeren

• LeonM
routers zijn ongeveer 400 piek (in guldens, heb hier een advertentie van december 2001 voor me) nou, dan maar die 486 gebruiken :P

• LeonM
*kikje*

Hee, ik merk nu dat ik mijn verbinding behou in windows xp als ik uitlog en opnieuw aanmeld, voorheen was dit niet zo, kan het misschien zijn dat dit "hubje" toch een router is, of heb je altijd dat je je verbinding behoud als je een hub gebruikt :? (jaja, ik ben internet-share n00b)

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 21:22 schreef LeonM het volgende:
*kikje*

Hee, ik merk nu dat ik mijn verbinding behou in windows xp als ik uitlog en opnieuw aanmeld, voorheen was dit niet zo, kan het misschien zijn dat dit "hubje" toch een router is, of heb je altijd dat je je verbinding behoud als je een hub gebruikt :? (jaja, ik ben internet-share n00b)
Je bedoelt dat je je IP behoudt als je opnieuw een verbinding maakt? Dit klopt, de wanadoo cableservers houden je IP 20min vrij oid. Dus als je binnen die tijd weer connect dan krijg je je oude IP terug.

• LeonM
Nee, ik bedoel dat de verbinding niet wordt verbroken als ik uitlog (dus niet afsluit) op windowsXP. Voorheen was dit wel zo.
En er zitten trouwens ook 2 AMD chips in zo groot als een 486 processor, nou weet ik niet of dit normaal is, maar misschien is het wel een router (best mogelijk, komt uit het serverhok van een kantoor)

Ik weet het, ik moet het gewoon testen, maar ik heb op het moment geen 2e pc meer en die hub is van iemand anders, als het nou een router is koop ik het over van hem.

[edit]
plaatje op google gevonden; dit is de kleine versie, ik heb de versie met 8 aansluitingen.
Afbeeldingslocatie: http://www9.wind.ne.jp/NoobowSystemsLab/backtolife/baynethub/baynethub.jpg
Ik heb de Baystack Model 51 van Nortell Networks

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
't Is gewoon een 10-baseT hub. Geen router, helaas.

Kijk maar op http://www.nortelnetworks.com/products/library/collateral/da509-2692wc-c-4-99.pdf

• LeonM
Nou ja, jammer dan :)

Verwijderd

Maar heb je het onderhand voor elkaar of lukt het niet??

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Hoi,

/ff offtopic
Wat ik totnu toe gehoord heb van XP is dat als je uitlogt bv terwijl je iets aan het doen bent .. dat een ander gewoon kan inloggen en zijn spul kan doen en dat jij weer in kan loggen en weer met jou spul verder kan gaan.
/ontopic

als je nog steeds pppoe gebruikt met wanadoo dan kan je de hub wel gebruiken .. zeer simpel zelfs. pppoe is gewoon een inbel verbinding maar dan over je UTP kabel ipv je telefoonlijn. geen tikken. als je linux bv gaat gebruiken op een 486 zou ik zelfs "linux on a disk" das gewoon linux op een diskette doen.. die hub kan je zo laten staan MITS dat je PPPOE gebruikt bij wanadoo. heb je alleen 1 netwerk kaart en een 486 nodig + fddrive . maar oke wat ga je doen .. installeer een linux distro zet eerst je verbinding met wanadoo op en daarna geef je je netwerk kaart een "virtuele IP" oftewel een 2de IP .. dat kan nl met linux of het al met windows kan d8 ut niet .. maar ja ik heb xp nog niet gezien.

als je meer wilt weten moet je ff naar <a href="http://www.linuxdoc.org"> de linux howto's surfen</a>
daar zijn 2 docu's belangrijk networking en mini home network .. de laatste is iets in die richting

Tja vanalles

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

toevallig heb ik bijna hetzelfde systeem:
1: p166 92 mb geheugen met 2 netwerwkkaarten.
2: p1 ghtz 256 MB geheugen met 1 netwerkkaart
3: AMD 1 ghtz 640 MB geheugen met 1 netwerkkaart.
4: 8 poorts swithing hub.
5: Modem.

De 166 machine heb ik tot linux server omgetoverd. deze beheerd de verbinding. Werkt tevens ook als firewall.
Ik heb 2 scriptjes gemaakt in linux : adsl-start, adsl-stop.
Deze code's kun je van me krijen als je die wil. maar ben momenteel niet thuis..
Pagina: 1