hoe netwerk in te stellen?

Pagina: 1
Acties:

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:05
ok ik ben dus een complete leek wat betreft networking maar goed onder druk van mn ouders moest ik er toch een aanleggen. dit heb ik op advies van een winkel op de volgende manier gedaan(pa wou geen router):
Afbeeldingslocatie: http://www.clansg.f2s.com/invasion/netwerk.jpg
de bovenste pc is dus mijn pc >:) die moet dus als server gebruikt worden, welke software kan ik het best gebruiken? en hoe zorg ik dat de andere pc's mee doen aan het netwerk :? ik heb nog bijna niets geprobeerd omdat ik er zeker van ben dat ik er dan niet uit kom :(

<edit> overigens gaan alle pc's xp professional draaien, vraag me niet of ik 3 licenties heb >:)

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zie de FAQ hiero.

Juist

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

In windows XP gaat het bijna vanzelf...maar ik weet niet wat voor OS je draait..

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37
Op maandag 14 januari 2002 18:54 schreef Jeldert het volgende:
Zie de FAQ hiero.
Zie boven

Verwijderd

en zet daarna Sygate Home Network op je (werkende) pc. Is meteen alles geregeld.

Verwijderd

Winroute, (www.winroute.com) stel deze ook in als DHCP en DNS server, winroute is een zeer gemakkelijk programma om te beheren.

(moet je dus wel in de DCP scope options het interne ip van je server als default router/dns opgeven)

Verwijderd

Je kan natuurlijk winroute gebruiken maar win XP lijkt me een betere oplossing je kan heel makkelijk een brug maken voor je internet verkeer.
Dus zelfs een leek kan het zonder probleem.*D

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

offtopic:
Voor de 2 bovenste posters, z'n pa wou geen router :)

Draai proxy dan :)
Zie FAQ en www.google.com helpt ook voor proxy-software :)

Ey!! Macarena \o/

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Op dinsdag 15 januari 2002 00:25 schreef RaZ het volgende:
offtopic:
Voor de 2 bovenste posters, z'n pa wou geen router :)

Draai proxy dan :)
Zie FAQ en www.google.com helpt ook voor proxy-software :)
ehm, ik denk over router, dat hij een HardWare router Bedoelt.

maar verder zou ook ik Winroute gaan draaien, aleen dit draait niet onder XP.
dus dan zou ik gewoon de Windows Internet Sharing Gebruiken

edit:
Ehm, Toetsenbord werkt ff niet lekker

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Wat ik zou doen is w2k server op je eigen pc zetten. dan daar een nat server van maken en vervolgens een dhcp server op de w2k doos adressen uitdelen naar pc's die erachter hangen...

dit is hoe ik het thuis ook doe en werkt gewoon perfect. je kunt optioneel ook nog een dns server op je w2k doos poten en die laten werken als caching dns(gaat het browsen nog wat sneller), anders moet je de dns van je provider in de dhcp server instellen. dan kun je je eigen dns server invullen.

op zich stelt dit qua instalatie niet veel voor en het werkt perfect en... snel.

nu kun je gewoon elke pc achter je netwerk hangen, instellen op dhcp en het werkt altijd zonder gezeik en extra configuratie.

kun je eventueel ook nog term server op die server zetten en dan kun je em vanaf overal beheren(let dan wel ff op de security)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09
In XP is dat toch zo makkelijk.
Je stelt er je MXstream netwerkkaart in.
Je stelt je lan NIC in.
Je gaat weer naar je mxstream kaartje toe in kiest dat andere gebruikers uit het netwerk die verbinding mogen gebruiken. Je stelt op de client als gateway jouw ip nummer in van je lan NIC en klaar.

Taal fouten inbegrepen ;)

Pagina: 1