font maken mbv een raster ?

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:55
ejz,

ik wil een nieuw font maken, om te gebruiken in photoshop, met behulp van een raster.
ik wil op die manier dus pixel voor pixel neer kunnen zetten.

is dat mogelijk ?

bvd

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 89% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 15:54 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Het gaat om windows fonts? AFAIK zijn true type fonts (ttf) vectoren. Gelukkig wel, anders zouden ze nogal _lelijk_ schalen.

Je zou een ouderwets .fon kunnen maken, ik geloof dat dat wel pixels zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Engineer
  • Laatst online: 04-05 00:03

Engineer

Software

.

[ Voor 97% gewijzigd door Engineer op 13-10-2018 15:54 ]

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->W&G

• nrg
nah, ik wil dus gewoon een font maken op een bepaalde grootte; hij hoeft dus niet te schalen oid...

zijn er echt niet van dat soort raster-based progs ?

• waxle
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Ehr, je bent niet echt duidelijk.
Als je een font wil bouwen, en die daadwerkelijk ook als zodanig wil gaan gebuiken,(dus een .TTF maken) dan kun je simpelweg niet om vectoren heen.
Fontapllicaties als Fontographer van Macromedia werken nou eenmaal op die basis. In Illustrator beginnen en dan in Fontographer importeren, per letter(teken) de interlinie en spatiering bepalen en opslaan als TTF.

Als je het alleen in PS wilt doen, moet je dus alle lettertjes bouwen en vervolgens copyen en pasten.
Vergeet niet dat je alles dus ook met de hand moet uitlijnen en spatieren ( moet je goede typograaf voor zijn)
hangt ervan af hoeveel je in dat lettertype wil schrijven, maar dat wordt een behoorlijke hondenklus als je bijv. 1000 woorden moet copyen, pasten, met de hand uitlijnen en spatieren.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• nrg
Op maandag 14 januari 2002 20:01 schreef waxle het volgende:
Ehr, je bent niet echt duidelijk.
Als je een font wil bouwen, en die daadwerkelijk ook als zodanig wil gaan gebuiken,(dus een .TTF maken) dan kun je simpelweg niet om vectoren heen.
Fontapllicaties als Fontographer van Macromedia werken nou eenmaal op die basis. In Illustrator beginnen en dan in Fontographer importeren, per letter(teken) de interlinie en spatiering bepalen en opslaan als TTF.

Als je het alleen in PS wilt doen, moet je dus alle lettertjes bouwen en vervolgens copyen en pasten.
Vergeet niet dat je alles dus ook met de hand moet uitlijnen en spatieren ( moet je goede typograaf voor zijn)
hangt ervan af hoeveel je in dat lettertype wil schrijven, maar dat wordt een behoorlijke hondenklus als je bijv. 1000 woorden moet copyen, pasten, met de hand uitlijnen en spatieren.
ah, tnx, daar heb ik wat aan...

ik wil het font gebruiken voor het menu op mijn site; deze zou vanaf dit ttf een menu moeten maken...
ik denk dat het nu toch slimmer is om met de hand de letters in photoshop te maken, en dan in php een functie die letters vervangt door images ?

• waxle
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Zoals ik al zei: dan moet je een verdomd goede typograaf (letter-professional) zijn, om dat er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien. Ook in php. Ik heb wel eens meegemaakt dat ik samen met een progger plaatjes genereerde uit een bestaande ttf en dat het er nog beroerd uitzag.
Onderschat het bouwen van een typeface niet, daar komt een boel bij kijken.
Ik denk dat je beter op zoek kan gaan naar bestaande lettertypes die lijken op wat jij in je hoofd hebt.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• nrg
ik heb nu in photoshop alle letters los gemaakt, is het mogelijk die om te zetten naar een ttf ?

het gaat dus om een font, uitsluitend voor eigen gebruik...

• nrg
kick
Op maandag 14 januari 2002 20:46 schreef cest_moi-le_roi het volgende:
ik heb nu in photoshop alle letters los gemaakt, is het mogelijk die om te zetten naar een ttf ?

het gaat dus om een font, uitsluitend voor eigen gebruik...
weet niemand dit ?

Verwijderd

je blijft ook eigenwijs he !

Waxle heeft het allemaal netjes uitgelegd lijkt mij.
Pagina: 1