98 naar share op XP werkt niet, ondanks gast.

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Dus ik kan niet van 98 naar XP en wel van XP naar 98. Ik heb hier al veel gezocht en het zou dus moeten werken door of een gebruiker met dezelfde naam/ww of het gast account aanzetten.

* Jeldert Ik heb beide, maar het werkt niet! 98 vraagt nog steeds om een ww als ik op de XP wil.

PS, netwerk is 100 MBit UTP en met 2 realtek 8139c kaartjes en een Vigor 2200E.

Juist

Verwijderd

Probeer eens met een bestaand UserID van die Xp bak in te loggen opdie 98 machine; bv Administrator.

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Je moet in winxp in de beveiligingsopties aanzetten dat de guest account netwerk toegang heeft tot de windows XP bak.... En uiteraard rechten geven aan de guest account voor een bepaalde map...

Systeem | Strava

Verwijderd

Client for Microsoft netwerken installeren (als die er al niet zou zijn, inloggen op Client for Microsoft network (ipv windows logon), username administrator, wachtwoord (geen idee, van die XP bak) en voila, alles zou moeten werken.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Dus ik moet op de 98 machine Client voor MS netwerk installeren, en op XP de gast rechten geven. (Hoe geef ik die rechten?)

Juist

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Als je het via de guest account wilt doen.

Administratice Tools > Local security policy > local policies > user rights assignment

Daar staat acces computer from network.

Rechtermuisknop > propperties. Daar kan je users adden. Waaronder dus ook de guest account.

Je kunt ook op je XP bak een account aanmaken met dezelfde login naam en password als waarmee je inlogd op je 98 bak. Uiteraard moet je wel even die client voor MS netwerken installeren.

Systeem | Strava

• Brakkie
  • Niet online

Brakkie

blaat

Op dinsdag 15 januari 2002 12:57 schreef brakkie het volgende:
Als je het via de guest account wilt doen.

Administratice Tools > Local security policy > local policies > user rights assignment

Daar staat acces computer from network.

Rechtermuisknop > properties. Daar kan je users adden. Waaronder dus ook de guest account.

Je kunt ook op je XP bak een account aanmaken met dezelfde login naam en password als waarmee je inlogd op je 98 bak. Uiteraard moet je wel even die client voor MS netwerken installeren.
damn verkeerde icoontje

Systeem | Strava

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Ah, werkt, het gast account stond op de lijst van personen die geweigerd werden om op deze pc te komen via het netwerk.

Juist

Verwijderd

Firewall uitzetten
Pagina: 1