2030Wp + 2520Wp PVoutput
Thanx alvast,
Hoe zit dat met het geheugen bedenk ik me nu.. Ik heb 4 van die reepjes van 4MB, die je dus kwijt kan in vier van die kleine, witte bankjes. Is dat EDO-ram, simmetjes, 30pins, 72 pins??
Hoe zit dat met het geheugen bedenk ik me nu.. Ik heb 4 van die reepjes van 4MB, die je dus kwijt kan in vier van die kleine, witte bankjes. Is dat EDO-ram, simmetjes, 30pins, 72 pins??
Op maandag 14 januari 2002 18:00 schreef Domino het volgende:
P75 en de P100 passen in dezelfde socket, of dat een Socket5 of een Socket7 is maakt niet uit.
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Bedenk wel dat je de busclock moet aanpassen P75 is 1,5 x 50 MHz een P100 is 1,5 x 66MHz....
Geheugen is waarschijnlijk Fast page of EDO dit zijn 72 pins SIMMs en momenteel spuugduur
Geheugen is waarschijnlijk Fast page of EDO dit zijn 72 pins SIMMs en momenteel spuugduur
"Grandma was slow, but she was old....!!"
sowieso 72 pins, het kan edo ram zijn of fast page, kans is 95% dat het edo is 5% dat het fast page is.Op maandag 14 januari 2002 18:03 schreef Geronimoos het volgende:
Thanx alvast,
[..]
je kan het wel zien met een programma'tje als sandra of misschien ook wel bij het booten van de computer vlak voordat er staat windows 95 word gestart(of msdos ofzo)
ik heb zelf nog nooit een pentium zonder edo ram zien draaien tenzij het een upgrade was,lijkt mij dat als het een nieuw systeem in het geheel was het edo ram is, is het een upgrade geweest vanaf een 486 dan kun je die percentages wel omdraaien ja
Verwijderd
In m'n ouwe Compaq (p75) zat 2* 4mb edoOp maandag 14 januari 2002 18:11 schreef Domino het volgende:
Denk eerder dat het fastpage is, 4 MB modules zijn erg oud. EDO is pas later gekomen.
Heb hier zowel 4MB fastpage als 4MB EDO simms liggen.
Om een P100 te draaien op dat bord heb je een 66MHz FSB nodig, of een 2x multiplier.
Ik heb hier zelf een Tulip DT5-75 met alleen 50MHz FSB support (60 en 66MHz setting levert me 25 en 37,5MHz FSB op
)
Heb die P75 die erin zat gewoon op 2x50 gezet en dat vloog wel aardig. Warm werd ie al niet, en nu nog steeds niet
Om een P100 te draaien op dat bord heb je een 66MHz FSB nodig, of een 2x multiplier.
Ik heb hier zelf een Tulip DT5-75 met alleen 50MHz FSB support (60 en 66MHz setting levert me 25 en 37,5MHz FSB op
Heb die P75 die erin zat gewoon op 2x50 gezet en dat vloog wel aardig. Warm werd ie al niet, en nu nog steeds niet
Mijn 4x 4Mb komt dus uit een P100 systeempje. Dus dat zal dan wel EDO zijn..Op maandag 14 januari 2002 18:18 schreef roys het volgende:
[..]
In m'n ouwe Compaq (p75) zat 2* 4mb edo
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Hier kun je de processor-gegevens vinden die je vroeg: http://tweakers.net/~crew/havana/chips.html
En verder zul je waarschijnlijk handmatig de config moeten veranderen op je mobo via jumpers.. (de meeste oude borden hadden toen nog instellingen via jumpers)
Als je geluk hebt staat er op het mobo nog een jumper-config, anders zul je een handleiding moeten zoeken..
En verder zul je waarschijnlijk handmatig de config moeten veranderen op je mobo via jumpers.. (de meeste oude borden hadden toen nog instellingen via jumpers)
Als je geluk hebt staat er op het mobo nog een jumper-config, anders zul je een handleiding moeten zoeken..
Hier heb ik wat aan! thnx.. 't past gelukkig allemaal in hetzelfde socket..Op maandag 14 januari 2002 19:55 schreef Twynn het volgende:
Hier kun je de processor-gegevens vinden die je vroeg: http://tweakers.net/~crew/havana/chips.html
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Nog een belangrijk puntje: een Een P75 draait op 50MHz FSB, een P100 op 66MHz FSB.Op maandag 14 januari 2002 18:03 schreef Geronimoos het volgende:
Thanx alvast,
Voor 50 (of 60) MHz voldoet 70ns geheugen, maar voor 66MHz moet je 60ns geheugen hebben. Kan dus zijn dat je rare problemen gaat krijgen als je geheugen de 66MHz niet aankan. Als je onverklaarbare vastlopers krijgk, gewoon terugclocken tot 60MHz FSB (=P90 snelheid).
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
moederbord is uit te lezen met ctbios.exe.
Effe zoeken met Google.
Op die manier kom je achter fabrikant en met veel geluk vind je ook nog een manual of in ieder geval de jumpersettings.
Effe zoeken met Google.
Op die manier kom je achter fabrikant en met veel geluk vind je ook nog een manual of in ieder geval de jumpersettings.
Thnx, ik zocht al een poosje naar zo'n proggie om het mobo van m'n 486 te achterhalen 
Hier hebbie een d/l link
Hier hebbie een d/l link
Ik gebruik Fastpage in mijn P75 hoor...Op maandag 14 januari 2002 18:14 schreef Ceaser het volgende:
ik heb zelf nog nooit een pentium zonder edo ram zien draaien tenzij het een upgrade was,lijkt mij dat als het een nieuw systeem in het geheel was het edo ram is, is het een upgrade geweest vanaf een 486 dan kun je die percentages wel omdraaien ja
Dat kwam nog veel voor
Edo was er toen nog niet ( of maar net ) toen ik hem kocht
en als je 72 pins ram wil kopen doe dat op een beurs anders betaal je heeeeeel veel
Pagina: 1