Toon posts:

Ik zoek een nieuw mobo die nog een ISA slot heeft

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik moet een nieuw systeem samenstellen met een P4 / Athlon XP met een snelheid rond de 1,5 tot 2 GHz. Nu moet erop het moederbord wat ik hiervoor ga gebruiken een ISA slot zitten. Ja ik weet het, het is achterhaald, maar t is nodig voor een interfacekaart voor een voercomputer.
Nu is mijn vraag, zijn deze nog te krijgen??

Verwijderd

Check even de vraag & aanbied op de frontpage, daar kun je vast mobo's vinden die nog 1 of 2 ISA slot's hebben, zoals de Abit KT7 (VIA KT133).

Ik ben mij niet bewust van modernere mobo's met een ISA slot. KT133A mobo's hebben dit niet meer, laat staan DDR mobo's.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 17:57 schreef CiPHER het volgende:
Check even de vraag & aanbied op de frontpage, daar kun je vast mobo's vinden die nog 1 of 2 ISA slot's hebben, zoals de Abit KT7 (VIA KT133).
heb je gelijk in, maar ik moet een mobo hebben die hogere snelheden ondersteunen. :( :(

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 17:58 schreef DeathKenny het volgende:

[..]

heb je gelijk in, maar ik moet een mobo hebben die hogere snelheden ondersteunen. :( :(
Check de website van Abit dan maar tot welke multiplier 'ie kan gaan (na het flashen van het laatste BIOS). Athlon XP's hebben een FSB van 133MHz (x2) dus een Athlon XP 1500+ op 1.33GHz heeft een multiplier van 10, dit zal dat Abit bord zeker ondersteunen, ik denk tot 12.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21
De iwill kk266 heeft een isa slot en ondersteund 133 mhz fsb, hier kan ook een athlon xp op en is te koop bij www.space-promotion.nl

Verwijderd

Asus mobo's?
De CUV4X heeft 1 ISA maar voldoet niet aan 1.5-2 GHz (ml max 800+ zoals ze schrijven). Kijk effe op hun site of ze een ander hebben.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05

Wallie

Herr

Epox 8kta3+Pro, Via K133A chipset, 1x agp, 6x pci, 1x isa, met AMD XP support.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09
Op maandag 14 januari 2002 17:57 schreef CiPHER het volgende:
KT133A mobo's hebben dit niet meer, laat staan DDR mobo's.
mijn abit kt7a wel :)

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 18:48 schreef marteltor het volgende:

[..]

mijn abit kt7a wel :)
Blegh :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Socket 370 bord met Via694 chipset (die hebben meestal nog isa) met Tualatin support, daar prik je een zo snel mogelijke celly/P3 op en die klok je een tikkie over.

Dan haal je de 1.5 wel :Y)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:38
KT133A idd wel, en als er nog een gekke mobofabrikant bij is zelfs een i850 ook.
ISA support zit voor zover ik weet in de southbridge. De VIA 686A/B die met de KT133(A) gekoppeld wordt heeft nog wel ISA support.
Destijds waren er ook Intel i820 gebasseerde bordjes, met de eerste Intel chipset zonder ISA. Oplossing: extra controllerchip aan de PCI bus hangen om ISA aan te sturen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 18:46 schreef Wallie het volgende:
Epox 8kta3+Pro, Via K133A chipset, 1x agp, 6x pci, 1x isa, met AMD XP support.
waar haal jij vandaan dat ie xp support heeft??

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-08 16:43

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

De kt7a v 1.3 heeft met een bios udate ook de juiste config voor xp proc. Let wel op dat je de 1.3 versie van dat board koopt anders kan je moeilijkheden krijgen (andere versies doen het wel maar niet gegarandeerd)...
alleen weet ik niet tot hoever de multiplier ga ik ff opzoeken.
"ABIT KT7A / KT7A-RAID V1.3 mainboard is hardware compatible (ready) and can support AMD Athlon XP processor via BIOS update.
ABIT KT7 / KT7-RAID / KT7E all version and KT7A/KT7A-RAID V1.0/1.1/1.2 cannot support AMD Athlon XP processor"

alleen van die multiplier ga ik ff verder zoeken.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 17:55 schreef DeathKenny het volgende:
Ik heb een probleem, ik moet een nieuw systeem samenstellen met een P4 / Athlon XP met een snelheid rond de 1,5 tot 2 GHz. Nu moet erop het moederbord wat ik hiervoor ga gebruiken een ISA slot zitten. Ja ik weet het, het is achterhaald, maar t is nodig voor een interfacekaart voor een voercomputer.
Nu is mijn vraag, zijn deze nog te krijgen??
Voercomputer?? As in om koeien mee te voeren(brok wel te verstaan)??

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:05

Wallie

Herr

Op maandag 14 januari 2002 19:43 schreef DeathKenny het volgende:

[..]

waar haal jij vandaan dat ie xp support heeft??
Stond in een document op de Epox ftp-server, sinds een paar weken heeft icm met de laatste bios, officieel ondersteuning tot de XP1900+
ftp://ftp.epox.com/support/motherboard/cpu-support.pdf
Alleen is de ftpserver van Epox de laatste dagen een rommeltje.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Pagina: 1