ehm... grapjeOp maandag 14 januari 2002 17:36 schreef RCy2k het volgende:
Pluggentang kopen
losse pluggen...
kabels inkorten!
Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs
Geen probleem, ik heb zelf m'n scsi-kabels ingekort. De truc is dat je heel voorzichtig de connectors moet loshalen (zitten met een klemmetje vast, GOED opletten hoe het hele gevalletje in mekaar zit), de kabel inkorten en de connector er weer op zetten. Aan de connectors zitten namelijk een soort van mesjes die de ongstripte kabel als het ware 'aanprikken' om contact te maken.
edit: het is errug moeilijk om uit te leggen in tekst...kijk maar es goed naar die connector
edit: het is errug moeilijk om uit te leggen in tekst...kijk maar es goed naar die connector
I reject your reality, and substitute my own.
IK snap het wel ja. Maar ja!? waarom geen round IDE Kabels? das toch veeeeeel mooier?Op maandag 14 januari 2002 17:40 schreef _sNaRs_ het volgende:
Geen probleem, ik heb zelf m'n scsi-kabels ingekort. De truc is dat je heel voorzichtig de connectors moet loshalen (zitten met een klemmetje vast, GOED opletten hoe het hele gevalletje in mekaar zit), de kabel inkorten en de connector er weer op zetten. Aan de connectors zitten namelijk een soort van mesjes die de ongstripte kabel als het ware 'aanprikken' om contact te maken.
volgens mij ben je bij die floppy kabel vergete dat je voor je a drive een bepaald aantal aders anders om zitte, kijk maar s bij een gewone kabel
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Die kabels kun je gewoon zelf maken hoor. Zolang je maar een beetje een vaste hand hebtOp maandag 14 januari 2002 18:32 schreef webkabouter het volgende:
maar ook een stuk duurder en ik weet niet of die er ook zijn voor de a:\ want ik heb al gezien dat dat een andere kabel was (de connector was smaller)
Da's alleen om A: en B: te bepalen, dit kan vaak ook met een jumper op de floppy drive en tegenwoordig vaak met een instelling in het bios.Op maandag 14 januari 2002 18:35 schreef Super_ik het volgende:
volgens mij ben je bij die floppy kabel vergete dat je voor je a drive een bepaald aantal aders anders om zitte, kijk maar s bij een gewone kabel
Met een bankschroef gaat het heel mooi en makkelijk.
(Vroeger wel eens met een waterpomptang gedaan, maar dat kost heel veel moeite)
Pagina: 1