IDE kabels inrichten :)

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:16
Ik ben nu een beetje aan het pielen met me IDE kabels want er zitten er een paar bij die veel korter zouden kunnen :D
Aleen hoe doe je zoets.. Ik had al de kabel van mijn a:\ drive ingeknipt met als gevolg dat die het dus niet meer doet.. (kabel is dus kapot) Hoe moet dat dan of zijn er speciale heel korte kabels te koop?

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Pluggentang kopen
losse pluggen...
kabels inkorten!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op maandag 14 januari 2002 17:36 schreef RCy2k het volgende:
Pluggentang kopen
losse pluggen...
kabels inkorten!
ehm... grapje :? Hij heeft het hier over die flatcables. Die kun je toch niet zo maar inkorten???

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen probleem, ik heb zelf m'n scsi-kabels ingekort. De truc is dat je heel voorzichtig de connectors moet loshalen (zitten met een klemmetje vast, GOED opletten hoe het hele gevalletje in mekaar zit), de kabel inkorten en de connector er weer op zetten. Aan de connectors zitten namelijk een soort van mesjes die de ongstripte kabel als het ware 'aanprikken' om contact te maken.

edit: het is errug moeilijk om uit te leggen in tekst...kijk maar es goed naar die connector

I reject your reality, and substitute my own.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:42
Op maandag 14 januari 2002 17:40 schreef _sNaRs_ het volgende:
Geen probleem, ik heb zelf m'n scsi-kabels ingekort. De truc is dat je heel voorzichtig de connectors moet loshalen (zitten met een klemmetje vast, GOED opletten hoe het hele gevalletje in mekaar zit), de kabel inkorten en de connector er weer op zetten. Aan de connectors zitten namelijk een soort van mesjes die de ongstripte kabel als het ware 'aanprikken' om contact te maken.

edit: het is errug moeilijk om uit te leggen in tekst...kijk maar es goed naar die connector
IK snap het wel ja. Maar ja!? waarom geen round IDE Kabels? das toch veeeeeel mooier?

• Webgnome
  • Laatst online: 17:16
maar ook een stuk duurder en ik weet niet of die er ook zijn voor de a:\ want ik heb al gezien dat dat een andere kabel was (de connector was smaller)

Strava | AP | IP | AW

• Super_ik
  • Laatst online: 21-08 15:53

Super_ik

haklust!

volgens mij ben je bij die floppy kabel vergete dat je voor je a drive een bepaald aantal aders anders om zitte, kijk maar s bij een gewone kabel :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:46
Op maandag 14 januari 2002 18:32 schreef webkabouter het volgende:
maar ook een stuk duurder en ik weet niet of die er ook zijn voor de a:\ want ik heb al gezien dat dat een andere kabel was (de connector was smaller)
Die kabels kun je gewoon zelf maken hoor. Zolang je maar een beetje een vaste hand hebt :Y)

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 01:57
Op maandag 14 januari 2002 18:35 schreef Super_ik het volgende:
volgens mij ben je bij die floppy kabel vergete dat je voor je a drive een bepaald aantal aders anders om zitte, kijk maar s bij een gewone kabel :)
Da's alleen om A: en B: te bepalen, dit kan vaak ook met een jumper op de floppy drive en tegenwoordig vaak met een instelling in het bios.

Met een bankschroef gaat het heel mooi en makkelijk.
(Vroeger wel eens met een waterpomptang gedaan, maar dat kost heel veel moeite)
Pagina: 1