Toon posts:

base 64k memory failure, wat nu ???

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een msi k7t266 pro2-ru mobo met een duron 900 en 256 mb DDR-Ram. Toen ik mijn duron op een fsb van 133 Mhz wou zetten, viel mijn systeempje uit en piepte hij 3 keer, wat een base 64k memory failure blijkt te zijn. proc zal wel niet te warm geweest zijn want op 1062 werd hij zelfs maar max 38°C

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:52
Mijn moederbord komt altijd met een BIOS checksum error en wil mn BIOS opnieuw flashen als mn CPU te hoog geklokt wordt.
133MHz FSB is gewoon te hoog gegrepen voor je Duron. Zet eerst de multiplier maar eens op 6 of 6.5, praten we dan verder.

Verwijderd

Topicstarter
'k graak er niet meer in, scherm blijft gewoon zwart

• _JGC_
Had je een jumper om 133MHz FSB mee te zetten? Zet die dan op 100MHz.
Als je het in de BIOS mocht kiezen: INS drukken terwijl je je puter aandrukt. Net zolang wachten tot je in je BIOS hangt en hopelijk kan je het terug zetten.
Anders ff de JBATT1 jumper omzetten om je CMOS te legen.

Verwijderd

Topicstarter
is jumperless mobo, maar mijn scherm blijft gewoon uitstaan en ik graak niet in mijn bios, bios reset heb ik al gedaan, niks verschil

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probeer anders even een andere processor ofzo, als je ergens even een athlon (133 bus) kunt scoren, dan weet je alvast dat je bios settings redelijk goed zijn.

Weet je zeker dat je niks gewijzigd hebt?

Verwijderd

Topicstarter
die andere proc zal zeer moeilijk zijn (uit te sluiten dus).
buiten fsb op 133 zetten heb ik niks verandert nee

• _JGC_
Als je toch zo graag wilt overclocken:
Kleur de L7 bruggen even zodat je het standaard voltage op 1.85V zet. Daarmee komt mijn Duron 900 met gemak aan de 1100 (8x137)

Verwijderd

Topicstarter
ok, maar als het aan mijn proc ligt, had hij met die bios reset toch al terug op 100 mhz moeten staan ?
en wat dan van die base 64k memory failure?

• _JGC_
Met een onbetrouwbare CPU zal een bord piepen en kreunen wat ie wil, maar er zal nooit de echte oorzaak naar voren komen. Een dode CPU heeft nml geen piepcode, alleen 4 rode lampen.

Verwijderd

Topicstarter
2e lampje is groen

Verwijderd

Topicstarter
'k denk da men ram kapot is, ik hoop het alleszins ni want da kost nu meer dan 't dubbel dan toen da ik het heb gekocht

Verwijderd

Topicstarter
plz help

Verwijderd

Topicstarter
ik ben er dus nog altijd niet uit, aan het ramgeheugen ligt het alleszins al niet (even belachelijk gemaakt in de winkel). wat is dus nu dat 'base 64k memory' en waaraan ligt dit, aan mijn mobo, aan mijn cpu of wat? zit nu al 2 weken zonder fatsoenlijke pc dus is eigenlijk wel beetje dringend

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de BIOS echt goed gereset? Jumper om en dan weer terug! Ook geprobeerd battery 1 min eruit te halen (bij ATX powersupply ook de stekker eruit!).

Voor FSB@133 kun je ook proberen om alle caching opties in de BIOS te disablen.. Die 64K base heeft geloof ik betrekking op de L1 cache van de Duron :?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

MSI K7t266 is NIET jumperless, jumpertje staat naast het batterijtje... lees het boekje eens goed door want daar staat het zeker in.
Heb hetzelfde mobo namelijk en die staat default op 100 Mhz fsb.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

fout,er zijn wel degelijk jumperloze K7T266 borden.
ookal staat in de handleiding dat de jumper er wil zit,zit er toch echt niks. (der zitten van die rondjes die je ook heb op plekken waar anders RAID aansluitingen zitten enzo)

Maar ff ontopic,ik zou als ik jou wa secht eens proberen ergens een andere CPU vandaan te halen,en anders je bord ff laten testen bij je pc boer..

want als ik dit zo hoor denk ik dat je CPU beetje dood is ;(

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

als je de computer aanzet
hou dan insert een tijdje ingedrukt.
werkt prima op de meeste borden die ik ken

dit werkt niet op usb keyboards.

Verwijderd

Topicstarter
zal mijn proc dan wel zijn zeker, een duron heeft namelijk 64kb L2 cache geheugen. proc zal ik wel kunnen wegsmijten zeker en naar de garantie zal ik ook wel kunnen fluiten.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 09:44

star-saber

Ryzen

heb je insert al geprobeerd?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38

mvds

Totally awesome!

EN die memory error die je krijgt wil zeggen dat je bord niet in staat is om je mem te initialiseren. Oftewel je fsb staat te hoog.

Verwijderd

Topicstarter
insert hebikal geprobeert, doet niks. maar waar ligt de fout nu, aan mijn mobo of aan mijn proc ??????

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Hoe kan je nou hardware verneuken door overlock ?

In dit geval, heeftie 'm 300Mhz overclocked, wat die Duron niet slikte. No prob gewoon CMOS resetten, wedden dat alles dan terug werkt !

Dus, CMOS batterij eruit, voeding leegmaken, en stekker eruit.

Verwijderd

haal alle hardware behalve de videokaart en ram eens los of eruit. Kan best zijn dat je bios-opstart nu geblokkeerd is door het OC'en omdat de hardware nu op zijn tandjes loopt. Door zoveel mogelijkhardware eruit te halen geef je het systeem weer de gelgendheid kaal te starten.
Evt een reepje RAM en dan nog een keer wisselen mocht dat ook een probleem zijn.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 23 januari 2002 20:30 schreef star-saber het volgende:
als je de computer aanzet
hou dan insert een tijdje ingedrukt.
werkt prima op de meeste borden die ik ken
F10 bij de meeste MSI boards.
(Staat ook in de manual...)

Maar goed.

Zet comp uit. Druk F10 in (en ingedrukt houden!), zet comp aan...

Verwijderd

Topicstarter
alles al geprobeert dat hier staat, niks verschil

Verwijderd

Topicstarter
ik zou nu eignelijk wel moeten weten dat het nu mijn proc of mijn mobo is

Verwijderd

Topicstarter
'k zou mijn oude topic toch even terug willen ophalen, want wat blijkt nu: mijn proc was het ook al niet.

'k heb dus al mijn ram en mijn proc vervangen, niks verschil. zou het nu mijn mobo zijn? en zou ik daar nog garantie op hebben, ik vertel ze dan uiteraard niks over het overclocken.

plz help me want tis vakantie en ik wil gamen

Verwijderd

werkt cmos reset ook niet dan???

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
in je boekje bestaat wat die led code betekend. kijk eens na. en anders zou ik de hele reute meteut terug sturen voor garantie

Verwijderd

Topicstarter
cmos werkt echt ni, al zeker 20 keer gedaan. in mijn handleiding staat gewoon 'base 64k memory failure', maar wat dat betekend zetten ze er niet bij. 'k heb nog garantie, dus da zullen ze hopelijk nog wel aanpakken

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Base 64K?

Ik kan het je niet met zekerheid vertellen, maar ik dacht dat dat kleine beetje geheugen op het mobo zat... (ik dacht zelfs de eerste 512K, maar echt, ik weet het zo ff niet)

Waar ik dus aan denk is dat heel misschien je die base 64K op 1 of andere manier om zeep hebt weten te helpen met je overclock...

Maar nogmaals ik weet het niet zeker...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Volgens nij is dat 'base 64k' of de zero page waar al de pointers (heap van de software/os), of de I/O space.

Ik denk het laatste, en dat is inderdaad het mobo zelf. Geen physiek geheugen, maar waar de printer, video kaart,seriele poort etc. hun registers hebben.

Vandaar dar er dus verder niets gebeurt, volgens mij is de southbridge chip kapot... ;(

Verwijderd

Topicstarter
vind het toch raar dat mijn south bridge zou kapot gaan door een overclock, deze heeft toch niks te maken met de fsb, maar met de ide-interfaces en het geluid en zo

ik zal eens proberen in die winkel, want ik heb nog garantie. 't is te hopen dat ze mijn een nieuw meegeven want ik heb geen geld meer nadat enkele tweakers mij aanraadden een nieuwe proc te kopen

Verwijderd

Topicstarter
zal nog een samenvatten wat ik nu allemaal heb gedaan:
- ram gewisseld: niks verschil
- nieuwe proc gekocht (duron 1000 Mhz i.p.v. 900 Mhz)

als ik alles van mijn mobo haal behalve mijn proc, geeft ie nog steeds dezelfde fout, het is pas als ik mijn proc er af haal dat hij een andere fout geeft, namelijk dat er geen proc opzit
Pagina: 1