Toon posts:

Outlook Express start niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Outlook geeft het volgende probleem:

Begin:
Als ik OE wil opstarten, krijg ik de foutmelding dat ik of te weinig geheugen heb, of te weinig schijfruimte. Outlook kan de berichtendatabase niet initialiseren. Tweede melding erachteraan zegt dat msoe.dll niet goed geinstalleerd is, dat ik contact met microsoft op moet nemen - fout nr. 0x8007007E, 126
Actie:
Dus ik wil OE opnieuw installen. Drama, want de setup van Win2000 loopt vast, zit in een loop en wil er niet uit, zelfs veilige modus wil niet. Wat nu? Met een hoop gezeik en gedoe op een andere partitie Win XP Pro geinstalleerd. Alles werkt, ook OE. PC doe ik uit. PC aan - probleem met Outlook Express is er weer. Zelfde foutmelding. Ik ga gewoon Outlook (de grote uit Office) gebruiken, maar toch zit het me dwars. Kent iemand dit probleem, en weet iemand waar de outlook-agenda-bestanden onder XP worden bewaard?

Help!

Verwijderd

geen idee maar outlook is wel beter!

• Wally-S
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-08 19:15

Wally-S

-Snowboarding is art-

Op maandag 14 januari 2002 17:21 schreef RaViN het volgende:
Kent iemand dit probleem, en weet iemand waar de outlook-agenda-bestanden onder XP worden bewaard?
Help!
Probleem ken ik niet.
Maar worden de agenda bestanden niet gewoon hier opgeslagen:

C:\Documents and Settings\~~naam~~\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Snow is only frozen water

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

-->SA

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Op maandag 14 januari 2002 17:21 schreef RaViN het volgende:
Outlook geeft het volgende probleem:

Tweede melding erachteraan zegt dat msoe.dll niet goed geinstalleerd is, dat ik contact met microsoft op moet nemen - fout nr. 0x8007007E, 126

Help!
Waarschijnlijk helpt het niet maar toch. Ik heb ooit alleen die msoe.ddl melding gehad en toen hem met mijn backup vergeleek was mijn huidge versie de helft groter dan de orginel, carshje die verkeer gefixt was of zo.
Ik heb toen dat ene bestand vervangen en alles werkte weer.
Maw kijk eens of iemand met win2000 dat bestand even kan emailen, au :) or whatever.

Misschien helpt het ook bij jou.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

outlook agenda en inbox e.d. worden allemaal in 1 pst bestand opgeslagen.
is wel handig..

Verwijderd

Al geprobeerd om folders.dbx te renamen? Deze wordt dan opnieuw aangemaakt. Daarna wel even opletten met evt subfolders (als je deze weer opnieuw aanmaakt).

Outlook bewaart bijna alles in een file met de extensie PST (evt OST als je offline met een exchange server werkt). Een persoonlijk adresboek (niet contacts!) staat in een file met de extensie PAB. Regels staan (volgens mij) in een file met de extensie RWZ.

TIP:
Let even op als je een profiel/account aanmaakt in Outlook. Je krijgt de kans om aan te geven waar de PST file moet worden geplaatst. Zet deze op een plek waar je makkelijk een backup van kan maken (als dat belangrijk is voor je).
Zelfde als je een PAB aanmaakt, dacht ik.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

ej, dat probleem komt me erg bekend voor. Ik had eerst alleen w2k en heb daarbij op dezelfde partitie wxp neergezet. Eerst leek alles te werken totdat ik in w2k foutmeldingen kreeg zoals jij ze ook hebt.

wxp zet in de x:\program files\outlook express\*.* nieuwere bestanden eroverheem die wel allemaal dezelfde naam dragen en het zelfde in aantal zijn.

Echter mijn OE in w2k werkte niet meer... ik heb toen van de knowledgedatabase van microsoft een blaadje met hoe je OE&'t adresboek moest uninstallen en moest installen (dit werkt met de *.inf files, in dit geval msoe.inf&wab.inf o.i.d.) Toen ik geuninstalled had en geinstalled en alles werkte weer in Windowsen!

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een soort gelijk probleem met mijn computer en weet niet of iemand mij misschien verder zou kunnen helpen.

Ik heb gisteren nog aan mijn computer gewerkt met outlook express en internet, heb mijn computer vannacht aanlaten staan en heb er vanochtend weer op gekeken.
Ik wilde outlook express weer starten maar kreeg de melding dat er te weinig geheugen was. (Mijn postvak in stonden ineens geen berichten meer) Hierop heb ik mijn pc uitgezet en opnieuw opgestart maar nu blijft hij de hele tijd hangen tussen het opstarten en windows laden. Hij start iedere keer automatisch opnieuw op. Kom ook niet meer in de veilige modus.

Heb verder nog in het bios gekeken of er iets raars te zien was maar alles leek normaal:
Processor temperatuur 40 graden
Hardeschijf werd gedetecteerd
Geheugen was 1 Gb

Zou het kunnen zijn dat het aan windows ligt, of een virus? Of iets anders?

Specs: (maart 2004)

AMD64 3200+
Epox 8HDA3+ Via K8T800 S754
2x 512MB (Valueram Kingston)
Club3D Radeon 9800Pro 128MB
120Gb Maxtor
Dvd Brander LG 8x +/-
Aopen DVD-Speler
OS Windows XP Professional SP2

Alvast bedankt,
Steven
Pagina: 1