Toon posts:

IP veranderen tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier een laptop die ik zowel op school als thuis wil gebruiken, via netwerkaartje maak ik verbinding met internet maar de ip adressen op school en thuis verschillen natuurlijk.
Hoe kan ik tijdens het opstarten ervoor zorgen dat ik tussen een configuratie kan kiezen waarbij die Ip adressen staan ingesteld (dus IP voor school en IP voor thuis)?
Heb al met hardware profielen zitten te spelen in Windows 98 SE maar dit werkt ook niet. Alvast bedankt

Verwijderd

volgens mij kan dat niet...
ik neem aan dat je dhcp op school krijgt en thuis een vast ip hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee op school gaat ook via een vaste Ip, maar het is telkens zo geklooi om al die instellingen opnieuw te veranderen, is hier niet een programmaatje voor ofzo die je netwerkinstellingen kan veranderden tijdens het opstarten?

Verwijderd

Twee heel basale oplossingen (ik weet niet of je er wat aan hebt):
1. Twee partities, twee keer win98 installeren. De 1 met win98 voor huisgebruik. de andere voor school.
2. Ip configuratie thuis aanpassen naar situatie op school.

Just my two cents :)

Verwijderd

oplossing 3
je schoolnetwerk aanpassen naar je thuissituatie hehe

sorry kon het niet laten

Verwijderd

Kan het niet door voor school en thuis een verschillend hardware profiel te hebben ? (heb ik ook met mn portable HD alleen dan alleen voor de hardware :P )

Een 2e hardware profiel maak je aan bij config scherm dan systeem kiezen en dat het tabblad hardware profiel

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 17:29 schreef RutgerB het volgende:
Kan het niet door voor school en thuis een verschillend hardware profiel te hebben ? (heb ik ook met mn portable HD alleen dan alleen voor de hardware :P )

Een 2e hardware profiel maak je aan bij config scherm dan systeem kiezen en dat het tabblad hardware profiel
kan je lezen?

Verwijderd

Welke OS heb je,

als het Win2000/XP is, kan je een alternate IP configuration invullen. Als hij in het eerste netwerk nie geraakt, schakelt hij automatisch over naar het tweede (als je microsoft mag geloven :r).

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 17:32 schreef eye-d het volgende:
Welke OS heb je,

als het Win2000/XP is, kan je een alternate IP configuration invullen. Als hij in het eerste netwerk nie geraakt, schakelt hij automatisch over naar het tweede (als je microsoft mag geloven :r).
Lees ff goed wat hij zegt. Het gaat dus om w98

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 17:30 schreef betweter het volgende:

[..]

kan je lezen?
Whoeps normaal wel jah..
...uhhh..Zoeke naar excuse... ik heb maar 1 lens in dus lezen op t computer scherm gaat wat beroerd }:O

Verwijderd

Topicstarter
Heb Win 98 SE, maar dat van die hardware profielen had ik dus al geprobeerd :( Shit dan zit er idd weinig anders op dan dus 2x windows te installeren maar bah heb ik ook geen zin in voor alleen die netwerkinstellingen. Het moet toch mogelijk zijn om dit te kunnen doen met een of ander progje dat bijvoorbeeld in dos de netwerkinstellingen kan veranderen?

Verwijderd

Misschien dat het mogelijk is om je netwerkkaart dubbel te installeren en bij beide een ander IP in te vullen.
Dan zou het volgens mij wel met hardwareprofielen moeten lukken. Dus Netwerkkaart 1 uit bij profiel 1 en netwerkkaart 2 uit bij profiel 2.
Ik heb het bij mij ook al een voor mekaar gekregen dat Windows 2x dezelfde Netwerkkaart installeerde. Wonder boven wonder deden ze het allebei (dus dezelfde kaart). Dus volgens mij zou dit moeten willen lukken 8-)

Verwijderd

Topicstarter
dat is idd een idee!

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 23:58

snoei

kabels... :D

Pas je thuisnetwerk aan aan je schoolnetwerk!! DIt is de meest eenvoudige methode en werkt gegarandeerd

Verwijderd

seagate mobile essentials installeren....

perfect!

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande zal ik nog eens ff proberen, want 2 keer installeren dat werkte helaas niet :( en vervolgens uitzetten in de hardware profielen

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 11:09
Er is daar een heel makkelijk programmatje voor wat netswitcher heet.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 15:37
Aangezien het Windows 98 is zou je ook 2 registry bestandjes kunnen maken waaruit je kunt kiezen als je de machine start. Deze keuze moet je dan in de config.sys bouwen.
edit:

En dan in de autoexec.bat de juiste importeren met regedit /i

PSN: PcDCch

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Gelijkaardige vraag hier -> [topic=380961/1/100]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

Voila
Netswitcher

Kan je simpel van netwerkinstellingen veranderen met 1 click

edit:

Ik zie juist dat Klaasbram dat al gezegd had....

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1