Toon posts:

Debian APT-GET upgrade / dist-update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi peoples..

Ik heb een probleempje met het updaten van een vers 2.2.r4 petato systeempje. De boel staat er net netjes op (r4 iso), en ik doe vrolijk (onder root natuurlijk) een apt-get update.

Vervolgens gaat hij van http://non-us.debian.org/debian-non-US testing/non-US main contrib non-free fijn zijn lijstje updaten van packages (denk ik).

Alles goed enwel.. ik doe dus een apt-get dist-upgrade. Nu slaat hij aan het downloaden, en weet ik gelijk weer waarom kabel zo fijn is.. pfiew.. duurt wel ff;) Maargoed, ook dat gaat nog voorspoedig. Nu komt het.. hij gaat de gedownloade packages installeren. Op een gegeven moment kom hij dus ook bij EEyes (electric eyes voor E dacht ik?). Daar krijg ik een error code van Dpkg en alle install jolijt is daarmee met de grond gelijk gemaakt.

Ik heb het met zowel de testing als unstable tree geprobeerd maar met hetzelfde resultaat. Juist heb ik voor Debian gekozen omdat deze zo'n relekst package management systeem heeft.. maar van dit soort dingen word ik niet vrolijk:(..

Mijn linux kennis eindigt hier ook wel.. dus ben ik met dit probleem gestrand.. iemand enig idee?

Verwijderd

ter info een super package sys bestaat niet.
ik heb met freeBSD(4.4), RedHat(5.0-7.1), SuSE(6.1-7.2), Debian(2.0-3.0) win(3.1-XP), Dos, Minix, Solaris(2.5.1-8), Demo, en nog een aantal meer. Ik heb m'n mening dus wel ergens op gebaseerd. Ik heb niet met MacOS, BeOS, Amiga gewerkt...

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Doe eens een: dpkg-reconfigure debconf
Kies dan als frontend:dialog
En als vraagniveau: normaal

vervolgens installeer je alleen eeyes met: apt-get install eeyes :?

Er zijn een paar pakketten waarmee deze oplossing werkt (realplayer is er ook een).

Verwijderd

Topicstarter
met dpkg-reconfigure debconf geeft ie aan dat debconf niet geinstalleerd is.

Neem aan dat dat met een verse install wel hoord?

Verwijderd

Mijn ervaring met apt-get zijn over 't algemeen heel goed..maar:
In webmin kan je update kiezen[0.90->0.91], daarna: upgraden met apt-get werkt niet meer...
ook andere progs hebben dat soort problemen...
Hoe hoor je mozilla te installeren als je de allernieuwste wil hebben, en je depencies e.d. niet in de war wilt schoppen?

Verwijderd

misschien met apt-config meer sources installeren?

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:09
Nee :) Gewoon regels voor unstable in je sources.list zetten en met "pinning" aangeven dat je liever testing (of stable!) draait - en je kan het per package overrijden. Een andere oplossing is "apt-get --build source mozillla" oid: het package van source compileren en een .debje ervan maken.

http://www.debian.org/doc/manuals/apt-howto/ch-apt-get.en.html (sectie 3.7) vertelt hier alles over.

• NiPeng
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

NiPeng

I am the slime

En als je het zo oplost?

Eeyes verwijderen => dan hoef je deze niet te upgraden => kan de upgrade ook niet hier op stuk lopen.
Update uitvoeren/afronden en hierna het "eeyes" probleem oplossen. Persoonlijk vind ik eeyes maar niets, je kan 'm ook weglaten. ;)

Some people like cupcakes better, I for one care less for them.

Pagina: 1