Is het schadelijk voor een PC kast om naast een luidsprekerbox van een stereo installatie te staan i.v.m. magnetische velden, trillingen of zoiets dergenlijks?
Verwijderd
LOL, niet dat ik weet.................
Ik weet wel dat het schadelijk is om de subwoofer zo hard te zetten dat je monitor eraf trilt
niet dat ik dat ooit meegemaakt heb ofzo
Ik weet wel dat het schadelijk is om de subwoofer zo hard te zetten dat je monitor eraf trilt
Het probleem is idd het magnetisch veld van de luidspreker. Dit kan ervoor zorgen dat de kleuren op je monitor door elkaar gaan lopen. Het geeft dan een rare waas.
Maar het is niet schadelijk en verdwijnt meteen weer!
Quaz
edit: type fout
Maar het is niet schadelijk en verdwijnt meteen weer!
Quaz
edit: type fout
Verwijderd
Als het speakers zijn van een goede kwaliteit, zijn ze waarschijnlijk wel magnetisch afgeschermt. Dan kun je ze dus rustig ernaast zetten.
Hmm luidsprekers van een gewone stereo-installatie (dus geen PC-speakers) zijn volgens mij zelden afgeschermd. Als je de speaker naast je monitor zet, kan dit problemen opleven voor je monitor. (denk aan blijvende schade als kleurvlekken)
Voor je PC-kast levert het echter geen problemen op, want de metalen zijplaat van je tower is een prima afscherming
Voor je PC-kast levert het echter geen problemen op, want de metalen zijplaat van je tower is een prima afscherming
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
In een oude 486 die ik openmaakte zit de PC Speaker ook gewoon onder het rack met de harddisk erin geplakt. Het metaal van het rack schermt voldoende af, en je maakt dat ding niet magnetisch omdat de magneet er niet tegenaan zit.
Verwijderd
Je hebt het volgens mij over speakers van een gewone stereo-installatie. Als dat het geval is zou ik het niet doen! Trillingen..........dat zal niet zoveel impact hebben maar de magische
wel!
Vaak zijn alleen speakers die bedoeld zijn voor PC gebruik goed afgeschermt.
Vaak zijn alleen speakers die bedoeld zijn voor PC gebruik goed afgeschermt.
Verwijderd
Tja het speakertje in de pc heeft natuurlijk een veel kleiner magnetischveld dan een speaker van een stereoset.
Volgens mij houd een metalen behuizing niet alles tegen, aangezien veel monitoren (intern) ook een behuizing hebben. En een hardeschijf zit ook in een metalen behuizing en daar mag je ook geen magneet boven houden.
Ik zou het dus niet doen, en de pc een stukje van de speaker vandaan zetten.
Volgens mij houd een metalen behuizing niet alles tegen, aangezien veel monitoren (intern) ook een behuizing hebben. En een hardeschijf zit ook in een metalen behuizing en daar mag je ook geen magneet boven houden.
Ik zou het dus niet doen, en de pc een stukje van de speaker vandaan zetten.
K heb hier speakers van 300w max (ruim 1 meter hoog) naast mn monitor staan, weliswaar op 20cm afstand, maar heb nooit last... Als ik t volume wat opschroef slaat wel de cdspeler over..
Verwijderd
De dreunen van je bas kunnen hele leuke dingen met je harddisk doen (zoek maar eens op GoT)
Verwijderd
vast niet!!! heb al sinds jaar en dag boxen naast mijn monitor staan en er mankeert helemaal niks aan. Tuurlijk je moet geen giga boxen naast je monitor pleuren maar de rest moet niks boeien!
Bij mij staat er eentje direct naast, maar ik heb geen last van kleuren die door elkaar gaan lopen ofzo.
En dat ding staat daar toch al een jaar.
En dat ding staat daar toch al een jaar.
Ik heb mijn center speaker van mijn Dolby surround Stereo op mijn monitor staan. Ik heb nergens last van. We leuk met DVD kijken
same here, zolang ze er 20cm of meer vanaf staan heb je nergens last vanOp dinsdag 15 januari 2002 08:18 schreef Knot het volgende:
K heb hier speakers van 300w max (ruim 1 meter hoog) naast mn monitor staan, weliswaar op 20cm afstand, maar heb nooit last... Als ik t volume wat opschroef slaat wel de cdspeler over..
als je ze er dichterbij zet wordt het lastig met vlekken ensow
In een surround set is de center-speaker altijd afgeschermd omdat die in de buurt van de TV hoort.
[ Voor 5% gewijzigd door MixingMastersM op 24-01-2003 14:37 ]
Even een vraagje tussendoor, maakt dit nou nog verschil tussen een TFT en een CRT? Niet dat ik boxen naast mijn monitor/pc heb staan, maar gewoon om het te weten.
/oud en onnodig geschopt
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()